آلمان

بررسی ویزای کاری آلمان

ویزای کاری آلمان

کشور آلمان به دلیل اقتصاد پویا و پایین بودن نرخ بیکاری، سالانه میزبان تعداد زیادی از مهاجران است. یکی از پرطرفدارترین ویزای درخواستی برای این کشور، ویزای کاری آلمان می‌باشد. از آنجایی که مهاجرت کاری به آلمان نیازمند آگاهی از برخی قوانین مهاجرتی در این رابطه می‌باشد، سعی کرده ایم تا شما عزیزان را با این قوانین آشنا کنیم.

بررسی ویزای کاری آلمان

در سال‌های اخیر خصوصا در سال 2022 ، آلمان به دلیل کمبود نیروی کار ماهر، شروع به جذب نیروی کار خارجی کرده است. براساس این قوانین جدید، مهاجرت از طریق بررسی ویزای کاری آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور راحت‌تر از قبل شده است. به همین علت در ادامه به بیان این شرایط کلی خواهیم پرداخت. هرچند که شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت ویکو در ارتباط باشید.

ویزای کاری آلمان

براساس قوانین جدید کشور آلمان، شما  نه تنها با داشتن مدرک لیسانس، بلکه با مدرک کاردانی و یا 2 سال آموزش فنی حرفه‌ای نیز می‌توانید ویزای کاری آلمان را دریافت نمایید. در مورد شهروندان ایرانی، اخذ ویزای کاری آلمان تنها با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای امکان پذیر نیست و شما می‌بایست مدرک کاردانی معتبر ارائه دهید. برای اشتغال در آلمان شما می‌توانید از سه طریق اقدام به دریافت این ویزا نمایید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سه طریق اقدام به دریافت ویزای کاری آلمان

  1. ویزای جاب آفری(Job offer): در این حالت پس از دریافت یک پیشنهاد کاری از کارفرمایی در آلمان، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایید. شرایط مورد نیاز برای این نوع ویزا، داشتن مدرک تحصیلی، تخصص زیاد در حرفه‌ی مورد نظر، سابقه کار و تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی می‌باشد. چنانچه سن شما بالای 45 سال است، می‌بایست در شغلی استخدام شوید که حداقل 3,685 یورو در ماه درآمد داشته باشید.
  2. ویزای جاب سیکر(Job seeker): این ویزا برای کسانی که در جستجوی کار در آلمان هستند، صادر می‌شود. براساس این ویزا شما می‌توانید به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته باشید و به جستجوی کار بپردازید. برای اخذ این ویزا نیازمند مدرک تحصیلی لیسانس، کاردانی و یا مدرک 2 ساله تحصیلات تخصصی، حداقل 3 سال سابقه کار و مدرک زبان آلمانی B1 هستید.
    همچنین باید نشان دهید که از تمکن مالی برخوردار هستید. چنانچه سن شما بیشتر از 45 سال است می‌بایست حداقل حقوق دریافتی از شغل شما در آلمان 3,685 یورو در ماه باشد.
  3. ویزای اوسبیلدونگ: چنانچه به واسطه‌ی ویزای تحصیلی آلمان وارد خاک این کشور شده‌اید و یا نیازمند گذراندن دوره‌های فنی حرفه‌ای در این کشور هستید، می‌توانید از طریق ویزای اوسبیلدونگ، اقامت آلمان را دریافت نمایید. دوره‌های اوسبیلدونگ در کالج‌ها برگزار می‌شوند و معمولا بین 18 تا 24 ماه طول می‌کشند. شرط پذیرش در این دوره‌ها، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 و سن کمتر از 25 سال است.

تماس با ویکو

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری آلمان:

  1. پاسپورت معتبر.
  2. مدارک تحصیلی.
  3. سابقه کاری حداقل 3 ساله.
  4. حداقل مدرک B1 زبان آلمانی( البته در برخی مشاغل، بدون داشتن مدرک زبان، به شرط گذراندن دوره‌های زبان در آلمان نیز می‌توانید برای ویزای کاری اقدام نمایید).
  5. اسناد مربوط به تمکن مالی.

ویزای کاری آلمان

شناخت انواع ویزای کاری آلمان:

ویزای کاری آلمان به دو دسته‌ی بلوکارت (Blue Card) و ویزای کار عادی تقسیم می‌شود. تفاوت اصلی این دو نوع ویزا در میزان حقوق ناخالص سالانه‌ای است که به صورت توافقی از جانب طرفین قرارداد در متن کاری ذکر می‌شود و همچنین شرایط و مدت زمان مورد نیاز جهت دریافت اقامت دائم است. در ویزای بلوکارت، مبلغ حقوق ناخالص سالانه قرارداد شما با شرکت آلمانی می‌بایست حداقل 53,600 یورو در سال باشد. چنانچه حقوق ذکر شده در قرارداد شما کمتر از 53,600 یورو در سال باشد، به شما ویزا کار عادی اعطا می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *