آلمان

بررسی چگونگی اخذ ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار آلمان

در بین کشورهای پیشرفته، اخذ ویزای کار آلمان بسیار پر تقاضاتر نسبت به سایر کشورها است؛ اما دلیل این استقبال زیاد، به صنعتی بودن این کشور و نیاز به نیروی جوان برای کار برمی‌گردد. از آنجا که جمعیت آلمان کم است، پس افراد با تخصص‌های کافی می‌توانند به‌راحتی برای ویزای کار معمولی یا جاب آفر اقدام کنند. و مدارک خود را جهت اشتغال در این کشور تهیه نمایند.

ویزای کار آلمان چیست؟

برای اینکه ویزای کار آلمان یا work permit که به معنای اجازه کار است. در کشور آلمان را داشته باشید حتماً باید درخواست صدور ویزای کار آلمان کنید. وقتی که افراد این ویزا را دریافت کنند بعد از مهاجرت به‌راحتی اجازه کار در آلمان دارند. البته اخذ ویزا نیاز به داشتن تخصص خاص است تخصصی که به‌واسطه‌ی آن در کشور آلمان فعالیت نماید.

تقاضا برای ویزای این کشور با رشد جمعیت منفی تنها برای افرادی است که علاوه برداشتن تخصص و مهارت بالا و سطح دانش کافی در کشور مبدأ سابقه‌ی کار حرفه‌ای داشته باشند. این کشور با تکیه‌بر تخصص افراد در کشورهای مختلف می‌توان کمبود نیروی متخصص خود را جبران نماید.

اخذ ویزا کار آلمان از طریق پیشنهاد کار یا جاب آفر

دریافت ویزا کار آلمان از طریق جاب آفر تنها در صورت داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان آلمانی می‌باشد. برخی از کارفرمایان در کشورهای مختلف زمانی که نتوانند نیروی متخصص را در زمینه کاری خود در کشور خود پیدا کنند پیشنهاد کاری به متقاضیان در کشورهای دیگر می‌دهند. ویزا جاب آفر مختص افرادی می‌باشد که تخصص لازم در خصوص مشاغل مورد نیاز در آلمان را داشته باشند. اخذ این ویزا نیازمند شرایط و مدارک خاصی است که سفارت آلمان آن را تعیین می‌کند که این شرایط شامل: شرایط سنی، تحصیلی، سابقه کاری، پیشنهاد کاری، میزان حقوق دریافتی و … می‌باشد که فرد باید با بررسی دقیق و کامل نسبت به اخذ آن اقدام نماید.

دریافت ویزا کار آلمان از طریق ویزای جستجوی کار آلمان

روش دیگر برای اخذ ویزا کار آلمان، ویزای جاب سیکر می‌باشد که متقاضیان زیادی در سراسر جهان دارد. پر تقاضا بودن این ویزا به دلیل فرصتی است که این کشور به  افراد می‌دهد تا در مدت زمان ۶ ماه بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند و پس از امضا قرارداد کاری ویزای خود را به ویزای یک‌ساله تغییر دهند. داشتن حداقل مدرک لیسانس شرط اخذ این ویزا می‌باشد. البته در پاره‌ای از مواقع ممکن است لازم باشد. که شما مدرک فنی حرفه‌ای با حداقل ۲ سال سابقه کاری هم داشته باشید‌.

اخذ ویزا کار آلمان با گذراندن دوره اوسبیلدونگ در این کشور

روش متداول دیگری که برای اخذ ویزا کار آلمان وجود دارد گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای دوگانه یا آوسبیلدونگ می‌باشد. این دوره‌ها در کشور آلمان برای افراد دارای مدرک دیپلم و یا دارندگان مدرک فنی و حرفه‌ای زیر ۲۵ سال پیشنهاد می‌شود. با گذراندن این دوره‌ها فرصت مناسبی برای ورود به بازار کار فراهم می‌شود. تنوع در رشته‌های این دوره‌ها بسیار بالاست. و ویزای این دوره را راحت می‌توانید به ویزای کارت یا بلوکارت تبدیل کنید.

شرایط لازم ویزا کار آلمان

برای اخذ هرکدام از ویزا کار آلمان لازم است که شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشید. به‌طور کلی افراد دارای مدارک تحصیلی بالا، سابقه شغلی و مدرک زبان انگلیسی و آلمانی در اولویت اخذ ویزا هستند.

  • داشتن پیشنهاد شغلی معتبر در آلمان جهت اخذ ویزای جاب سیکر.
  • داشتن سابقه کار حداقل دو سال.
  • آشنایی با زبان انگلیسی در سطح IELTS 5.5 یا آلمانی حداقل سطح B2.
  • آشنایی با کاریابی‌های فعال و معتبر در زمینه تخصص شما در این کشور می‌تواند کمک زیادی به اخذ ویزای شما بکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و دریافت ویزا کار آلمان در کمترین زمان ممکن می‌توان به وب‌سایت ( شرکت ویکو ) مراجعه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *