آلمان

برگزاری دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که از موفقیت ایده آلی جهت زندگی و کار بهره‌مند‌است. از طرفی این کشور از افرادی که به دنبال یادگیری و فرصت‌های شغلی مناسب می‌باشند، حمایت می‌کند. به همین دلیل اگر قصد دارید از طریق حرفه و شغل خود مهاجرت نمایید. شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان می‌تواند یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌های شما باشد. دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای را برای شما در نظر می‌گیرد؛ که پس از طی نمودن آن‌ها می‌توانید مدارک کالج‌های معتبر این کشور را دریافت نمایید و سپس در کار مرتبط با تخصص خود مشغول به فعالیت شوید. به همین منظور شرکت مهاجرتی ویکو در ادامه قصد دارد شما را با دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان، بیشتر آشنا کند.

مدت‌زمان دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان

مدت‌زمان موردنیاز جهت گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طور مثال شرکت مورد نظر جهت کارآموزی، کیفیت و نمره عملکرد شما در شرکت و … همگی از عوامل مؤثر در تعیین مدت‌زمان تکمیل این دوره‌ها است؛ اما به‌طورکلی این دوره‌ها حدود 3 تا 4 سال طول می‌کشد. البته فراموش نکنید که نهایتاً می‌توانید دوره کارآموزی خود را از سه سال به دو سال و نیم کاهش دهید.

کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان

معمولاً شهروندان تمامی کشورها می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها اقدام نمایند؛ اما قطعاً شهروندان اروپایی و آمریکایی جهت شرکت در این دوره‌ها در اولویت قرار دارند. از طرفی هنگام بررسی درخواست‌ها نیاز به تأییدیه آژانس استخدام فدرال است؛ یعنی بررسی می‌شود که متقاضی دیگری از اتحادیه اروپا درخواست کارآموزی نداده باشد. به همین دلیل درصورتی‌که قصد دارید در دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان شرکت نمایید. بهتر است حرفه‌ای را انتخاب نمایید که نیاز به تأییدیه فدرال نداشته باشد. در این صورت احتمال پذیرفتن درخواست ویزای آوسبیلدونگ شما افزایش می‌یابد. البته درصورتی‌که بخواهید دوره‌های آموزشی دوگانه را طی کنید. در بیشتر مواقع نیاز به دریافت این تأییدیه می‌باشد. پس از آموزش‌های حرفه‌ای و شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ می‌توانید دو سال اقامت موقت این کشور را دریافت نمایید و پس از دو سال برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

شرایط شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان

برای اینکه بتوانید ویزای آوسبیلدونگ آلمان را دریافت نمایید، باید شرایط لازم را جهت اقدام برای دریافت ویزا داشته باشید. از ابتدایی‌ترین شرایط جهت شرکت در این دوره‌ها، داشتن مدرک زبان آلمانی است. ازآنجایی‌که زبان اصلی تدریس در مدارس کارآموزی آلمانی است. مهارت در زبان آلمانی از ابتدایی‌ترین نیازها برای شرکت در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ است. ازآنجایی‌که باید مهارت خود را در زبان آلمانی ثابت نمایید. ارائه مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B1 الزامی است. از طرفی بیش از 90 درصد شرکت‌های کارآموزی آلمان مهارت در زبان آلمانی را ضروری‌ترین شرایط کارآموزان مهاجر می‌دانند. به‌گونه‌ای که در برخی از مواقع ممکن است به دلیل ضعف در زبان آلمانی درخواست کارآموزی شما توسط شرکت مورد نظر رد شود. از طرفی برای شرکت در این دوره‌ها در برخی از حوزه‌های کاری مانند نقاشی، لوله‌کشی، قصابی، فروشندگی، آرایشگاه و … نیازی به مدرک تحصیلی دانشگاهی نیست؛ اما به‌طورکلی برای شرکت در این دوره‌ها داشتن حداقل گواهی تحصیلی کلاس نهم الزامی است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *