آلمان

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای مهاجران

دانشگاه‌های آلمان

آلمان جزو کشورهای بسیار ثروتمند و معتبر اروپا می‌باشد که، از دانشگاه‌های بسیار معتبری در سطح جهان نیز برخوردار است. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویانی که قصد دارند. از طریق تحصیل مهاجرت نمایند، کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌نمایند. آشنایی با دانشگاه‌های آلمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید. از طرفی شرکت مهاجرتی ویکو سعی دارد با توجه به نیازهای شما و شرایط پذیرش دانشگاه‌های معتبر آلمان، بهترین دانشگاه را به شما معرفی نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با بهترین دانشگاه‌های آلمان جهت ادامه تحصیل، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با بهترین دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ:

این دانشگاه یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است؛ که به دلیل پذیرش دانشجویان بسیار جزو دانشگاه‌های پرجمعیت این کشور محسوب می‌شود. حدود 13 درصد از پذیرش این دانشگاه متعلق به دانشجویان خارجی می‌باشد. از مزایای این دانشگاه امکان تبادل اطلاعات و پژوهش‌های دانشجویان با دانشگاه‌های خارجی می‌باشد. رشته‌های تحصیلی این دانشگاه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است؛ که از انواع آن‌ها می‌توان به فلسفه، علوم اجتماعی، داروسازی، ادبیات، اقتصاد، پزشکی و … اشاره نمود.

دانشگاه فناوری مونیخ:

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان و کل اروپا محسوب می‌شود؛ که نقش بسیار مهمی در تربیت نخبگان و دانشجویان ممتاز در این کشور دارد. به‌طور تقریبی 32 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به ریاضیات، فضانوردی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، فیزیک، علوم تربیتی و ورزشی و هوانوردی اشاره نمود.

دانشگاه آخن:

این دانشگاه نیز از معتبرترین و مشهورترین دانشگاه‌های آلمان می‌باشد؛ که برنامه‌های تحصیلی را در سطح بسیار بالایی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. به همین دلیل یکی از مشهورترین دانشگاه‌های اروپایی در میان مهاجران شناخته می‌شود. از طرفی در این دانشگاه به دانشجویان تکنیک‌های ارائه راه‌حل جهت برطرف نمودن مشکلات جهانی را می‌آموزند. فعالیت‌های پیشرفته این دانشگاه درزمینه علوم صنعتی از دیگر مزایای این دانشگاه محسوب می‌شود. از طرفی تنوع بالای رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه موجب شده تا دانشجویان بتوانند به‌راحتی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. ازجمله رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به ریاضیات، مهندسی برق، فناوری اطلاعات، منابع زیستی، مهندسی مواد و مهندسی مکانیک اشاره نمود.

دانشگاه هومبولت برلین:

از دیگر دانشگاه‌های این کشور که علاوه بر اینکه از بهترین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود. یکی از مناسب‌ترین دانشگاه‌ها جهت ادامه تحصیل دانشجویان خارجی نیز می‌باشد. حدود 5600 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی و بین‌المللی تشکیل داده‌اند. این دانشگاه تابه‌حال نزدیک به 500 نخبه تربیت نموده است. از طرفی مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار کار و تجارت را نیز به دانشجویان خود آموزش می‌دهد. ازجمله رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به علوم زندگی، فلسفه، علوم طبیعی، ریاضیات، مطالعات فرهنگی، تجارت، اقتصاد، پزشکی، زبان و ادبیات و حقوق اشاره نمود.

دیگر دانشگاه‌های معتبر در آلمان:

  • دانشگاه فناوری برلین
  • دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن
  • دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه فناوری کارلسروهه
  • دانشگاه روپرکت کارلس هایدلبرگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *