آلمان

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان کدام‌اند؟

بهترین-شغل-ها-برای-مهاجرت-کاری-به-آلمان

آلمان همیشه به عنوان یک مکان عالی برای کار شناخته می‌شد. با این حال، همه افراد شانس یکسانی برای بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان را ندارند. ما می‌دانیم که یک تبعه خارجی بودن می‌تواند زندگی ما را سخت‌تر کند، به خصوص در مورد یافتن شغل و ایجاد شغل. با این حال، اقتصاد آلمان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان است و همیشه نیاز به نیروی کار واجد شرایط وجود دارد. در این مقاله به بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازیم.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان

آلمان همیشه به عنوان یک مکان عالی برای کار شناخته می‌شد. با این حال، همه افراد شانس یکسانی برای یافتن شغل در این کشور ندارند. ما می‌دانیم که یک تبعه خارجی بودن می‌تواند زندگی ما را سخت‌تر کند، به خصوص در مورد یافتن شغل و ایجاد شغل. با این حال، اقتصاد آلمان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان است و همیشه نیاز به نیروی کار واجد شرایط وجود دارد. در این مقاله به بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازیم.

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان: مشاغل پر تقاضا در سال ۲۰۲۳

• فناوری اطلاعات

• مشاوران / تحلیلگران فناوری اطلاعات

• دانشمندان / تحلیلگران داده

• توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

• پزشکان

• مهندسان

• مهندسین مکانیک و خودرو

• مهندسین برق

• مهندسین عمران

• دانشمندان

• ریاضیدانان

• پرستاران و کارکنان مراقبت ارشد

• کارگران فلزی

• تکنسین‌های الکترونیک یا برق

• مکاترونیک

• فروشندگان در خرده فروشی

در حال حاضر آلمان بیش از 470000 شغل خالی در 30 گروه حرفه‌ای دارد. در این پست به بررسی مشاغل با تقاضای بالا در آلمان و بهترین َشغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازیم. این مشاغل فرصت‌های شغلی خوبی را نه تنها به افراد محلی بلکه به خارجی‌ها و مهاجران می‌دهد.

متخصصان فناوری اطلاعات: بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان

متخصصان در بخش IT برای مدت طولانی مورد تقاضا بوده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، حدود 124000 شغل برای متخصصان فناوری اطلاعات در آلمان وجود دارد. تنها در سال 2018 حدود 42000 شغل جدید در بخش فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

این کشور نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته است. کمبود متخصصان فناوری اطلاعات در 3 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

بهترین-شغل-ها-برای-مهاجرت-کاری-به-آلمان

این تقاضا را می‌توان در حقوق‌ها نیز مشاهده کرد: مشاوران فناوری اطلاعات طبق Gehalt.de به طور متوسط 75200 یورو درآمد دارند، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار حدود 61200 یورو دریافت می‌کنند.

تحلیلگران فناوری اطلاعات:

مشاوران و تحلیلگران فناوری اطلاعات نیز متعلق به متخصصان فناوری اطلاعات هستند که در آلمان تقاضای زیادی دارند. بزرگترین مزیت برای مهاجران در این دسته، فرصتی برای یافتن شغل بدون هیچ گونه مهارت آلمانی است.

از آنجایی که این شغل نیازی به ارتباطات زیادی ندارد، می‌توانید کار خود را فقط با دانش زبان انگلیسی شروع کنید. این به بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات در آلمان مربوط می‌شود.
با این وجود، مشاوران فناوری اطلاعات با تجربه می‌توانند بین 60000 یورو تا 98000 یورو درآمد کسب کنند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار: بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان

دانشمندان کامپیوتر، متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان داده، همه بخشی از متخصصان فناوری اطلاعات هستند، اما آن‌ها کارهای کاملاً متفاوتی را انجام می‌دهند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار دارای چندین زبان برنامه نویسی هستند و می‌توانند برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری جدیدی بسازند.

آن‌ها همچنین نرم‌افزارهای موجود را برای خطاها آزمایش می‌کنند و راه‌حل‌هایی را پیدا می‌کنند. در حال حاضر آلمان بیش از 13000 شغل خالی برای این موقعیت دارد که تقریباً یک سوم بیش از یک سال پیش است.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به طور متوسط سالانه بیش از 50000 یورو درآمد دارند که در آلمان حقوق خوبی محسوب می‌شود.

پزشکان:

علیرغم تعداد زیادی از دانشجویان پزشکی در آلمان، این کشور شاهد کمبود کارکنان در بین پزشکان است که به طور خودکار آن‌ها را به یکی از پرطرفدارترین مشاغل تاریخ تبدیل می‌کند.
پزشکان در آلمان کمبود دارند، آن‌ها رسماً بخشی از لیست کمبود هستند. در حال حاضر، بیش از 2000 موقعیت برای پزشکان قابل پوشش نیست.

بسیاری از کلینیک‌های کوچک و شهرها/روستاهای کوچک برای جذب کارمندان جدید در تلاش هستند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کمبود در پزشکان عمومی، متخصصان و پزشکان داخل بیمارستانی وجود دارد. پیش نیاز این حرفه معمولاً مدرک پزشکی شش ساله است که در آلمان به رسمیت شناخته شده است.
پزشکان یکی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان هستند که بسته به تخصص و تجربه به طور متوسط بین 65000 تا 85000 یورو حقوق دارند.

مهندسان:

بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان، آلمان بهشت مهندسان است، با تعداد زیادی شرکت تولیدی، مهندسان در این کشور جایگاه خوبی دارند و از لحاظ درامد و کار دومین مدرک معتبر برای شرکت‌ها هستند.

تقریباً همه رشته‌های مهندسی در آلمان تقاضای زیادی دارند، به ویژه مکانیک، خودرو و برق.

پیش‌بینی می‌شود رشته‌های زیر در مهندسی تعداد شغل‌های خالی بالایی داشته باشند:

• مهندسی سازه

• مهندسی علوم کامپیوتر

• مهندسی مکانیک

• مهندسی برق

• مهندسی خودرو

• مخابرات

آیا ما به شما انگیزه داده‌ایم که به آلمان بروید و شغلی پیدا کنید؟ عالی! فراموش نکنید که مهارت‌های زبان آلمانی خود را تقویت کنید. موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو نیز در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

مکانیک و خودرو:

با توجه به تمرکز صنعت آلمان، تقاضای زیادی برای مهندسان مکانیک در این کشور وجود دارد. آن‌ها می‌توانند در مناطق مختلفی که نیاز به ساخت و ساز فنی است، کار کنند، به عنوان مثال، صنایع خودروسازی، کشتی سازی و تولید.

در حال حاضر، آلمان حدود 5000 کارگر ماهر در این زمینه و تقریباً همین تعداد مهندس ندارد. مدرک تکمیل شده در مهندسی مکانیک پیش نیاز این شغل است. در ابتدای کار مهندسان مکانیک حدود 40000 تا 45000 یورو ناخالص درآمد دارند.

مهندسین برق: بهترین شغل ها برای مهاجرت کاری به آلمان

امروزه در دنیای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ ساخته می‌شوند و مهندسان برق در هر جایی که ساخت موارد برقی باشد مورد نیاز است.
مهندسی برق شامل توسعه و ساخت تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی و مرتبط با انرژی است.
اگر مهندسی برق خوانده‌اید، در بازار کار آلمان تقاضای زیادی دارید. دانشجویان می‌توانند فرض کنند که تقاضا به طور پیوسته افزایش خواهد یافت.

بهترین-شغل-ها-برای-مهاجرت-کاری-به-آلمان

کارفرمایان بالقوه برای مهندسان در آلمان می‌توانند BMW، Volkswagen، Daimler، Samsung، Siemens، Sony باشند. همه آن‌ها شرکت‌های بزرگ آلمانی هستند که هزاران کارمند دارند و دائماً برای جذب استعدادها تقاضا دارند.

پرستاران:

پرستاران در آلمان تقاضای زیادی دارند و کارگران مراقبت‌های سالمند حتی تقاضای بیشتری دارند. جمعیت آلمان به سرعت در حال پیر شدن است و این کشور به پرستاران بیشتری از خارج برای مراقبت از سالمندان نیاز دارد.

انتظار دارد در آینده نزدیک از 50000 تا 60000 موقعیت شغلی باز شود. کمبود کارگران ماهر در بخش مراقبت به سرعت در حال افزایش است. بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی در حال حاضر با کمبود کارکنان مواجه هستند. به دلیل تغییرات جمعیتی، کمبود با جامعه سالخورده آلمان بدتر خواهد شد: طبق پیش‌بینی‌ها حدود 500000 کارمند تمام وقت تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *