آلمان

بورسیه اراسموس موندوس، تحولی عظیم در تحصیلات تکمیلی

بورسیه اراسموس موندوس

یکی از دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی در کشورهای اروپایی هزینه‌ی تحصیل و زندگی است. به همین علت بسیاری از آن‌ها به دنبال گرفتن بورسیه‌های تحصیلی هستند تا بتوانند این هزینه‌ها را تأمین نمایند. در این راستا در متن پیش رو به تشریح یکی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی به نام بورسیه اراسموس موندوس پرداخته‌ایم تا شما عزیزان را با این بورسیه‌ی ایده‌آل آشنا نماییم.

بورسیه اراسموس موندوس، تحولی عظیم در تحصیلات تکمیلی

برای بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی در مقاطع تکمیلی، در یکی از کشور‌های اروپایی را دارند، دریافت بورسیه‌ای مناسب که پاسخگوی هزینه‌های تحصیل و زندگی آن‌ها باشد امری مهم است. بورسیه اراسموس موندوس( EMJM =  An Erasmus Mundus Joint Master Degree) طرحی مشترک بین کشور‌های اتحادیه اروپا و با هدف جذب دانشجویان، اعضای هیات علمی و نخبگان جهان و ایجاد بستری مناسب برای تحصیل و پژوهش آن‌ها در اتحادیه اروپا می‌باشد. این بورسیه تحصیلی بیشتر به مقاطع تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد و علاقه‌مندان به کسب مدرک کارشناسی به ندرت می‌توانند از آن استفاده نمایند.

یکی از مزیت‌های بورسیه  اراسموس موندوس این است که شما در قبال دریافت آن، نیازی نیست که تا مدت مشخصی برای بازپرداخت این بورسیه کار کنید یا مبلغ معادل بورسیه را باز پس دهید. شما می‌توانید پس از تکمیل تحصیلات خود، در صورت یافتن شغلی مناسب و یا پس از بازگشت به کشور خود این مبلغ را بازپرداخت نمایید. به واسطه‌ی این بورسیه تحصیلی شما می‌توانید در 3 کشور اروپایی و در 3 دانشگاه تحصیل نموده و از طرف دو دانشگاه مدرک دوگانه‌ی فارغ‌التحصیلی دریافت کنید.

بورسیه اراسموس موندوس

این بورسیه حداکثر برای 3 رشته تحصیلی قابل دریافت است و می‌توانید به مدت حداکثر 5 سال از حمایت مالی برخوردار شوید. در صورت موفقیت در اخذ این بورسیه‌ی تحصیلی، شما می‌توانید از دانشگاه مقصد نیز بورس تحصیلی بگیرید.

رشته‌های تحت پوشش بورسیه اراسموس موندوس:

در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از 110 رشته و در مقطع دکتری، بیش از 200 رشته تحت حمایت این بورسیه تحصیلی قرار می‌گیرند. از جمله حوضه‌های تحصیلی این بورسیه می‌توان به رشته‌های دامپزشکی، علوم پایه، کشاورزی، رشته‌های علوم انسانی( مانند علوم سیاسی، حقوق، جامعه‌شناسی، الهیات و…)، ریاضیات و همچنین سلامت و بهداشت اشاره کرد. در مقاطع بالاتر نیز رشته‌های مختلفی از جانب این بورسیه تحت حمایت مالی قرار می‌گیرند.

کشورهای ارائه‌دهنده‌ی این بورسیه تحصیلی:

از جمله کشورهایی که این بورسیه را ارائه می‌دهند و شما به محض دریافت بورسیه اراسموس موندوس می‌توانید در آن‌ها به ادامه تحصیل بپردازید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آلمان
  2. اتریش
  3. اسپانیا
  4. استونی
  5. اسلواکی
  6. اسلوونی
  7. ایرلند
  8. ایتالیا
  9. بلژیک
  10. بلغارستان
  11. پرتغال
  12. جمهوری چک
  13. دانمارک
  14. رومانی
  15. سوئد
  16. فنلاند
  17. فرانسه
  18. قبرس
  19. کرواسی
  20. لتونی
  21. لیتوانی
  22. لوکزامبورگ
  23. لهستان
  24. مالت
  25. مجارستان
  26. هلند
  27. یونان

تماس با ویکو

زمان مناسب برای درخواست بورسیه اراسموس موندوس:

برای دریافت این بورسیه‌ی تحصیلی، شما می‌توانید از ماه نوامبر(آذر) تا فوریه(اسفند) هر سال اقدام نمایید. برای برنامه‌های تحصیلی مختلف، این مهلت زمانی متفاوت است. به واسطه‌ی این بورسیه شما می‌توانید هر ترم را در یک کشور متفاوت و در دانشگاه‌های مختلف تحصیل کنید. همچنین می‌توانید یک دوره کارآموزی پاره وقت نیز در کشورهای مختلف انجام دهید.

مدارک مورد نیاز:
  1. مدارک و ریز نمرات مقاطع قبلی و ترجمه آن‌ها.
  2. انگیزه نامه.
  3. توصیه‌نامه.
  4. مدرک زبان انگلیسی .
  5. نمره‌ی قابل قبول در آزمون‌های GMAT یا GRE.
  6. رزومه‌ی علمی قوی.

بورسیه اراسموس موندوس

سخن آخر:

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع مهاجرتی دیگری به وب‌سایت شرکت ویکو مراجعه نمایید. همچنین همکاران ما آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان هستند تا بتوانید با یاری آن‌ها درجهت آینده‌ای بهتر گام بردارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *