آلمان

تحصیل در رشته مکاترونیک در آلمان

رشته مکاترونیک در آلمان

رشته مکاترونیک در آلمان از رشته‌های بسیار پر متقاضی است. سالانه جمعیت زیادی از افراد دنیا متقاضی تحصیل در این رشته آن هم در کشور آلمان هستند.

آلمان از کشورهای اروپایی است که لقب آن قطب صنعتی اروپا می‌باشد. به همین خاطر تحصیل در رشته‌های مهندسی آینده بسیار خوبی دارد. رشته مکاترونیک در آلمان از رشته‌هایی است که افراد زیادی خواستار تحصیل در آن هستند. به علت مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل در این رشته و کشور می‌توانید به راحتی از متقاضیان تحصیل در این رشته شوید. برای تحصیل در این رشته و آن هم در کشور آلمان احتیاج به یک ویزای تحصیلی آلمان دارید که برای مشاوره و تهیه آن می‌توانید به گروه ویکو مراجعه کنید.

اطلاعاتی درباره رشته مکاترونیک در آلمان

جالب است بدانید که رشته مکاترونیک یک رشته ترکیبی از چند دانش می‌باشد. دانش‌هایی همچون مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر، رباتیک و همچنین کنترل خودکار از عناصر تشکیل دهنده این رشته می‌باشند. دانشجویانی که می‌خواهند در این رشته تحصیل کنند باید از هوش ریاضی و فنی بالایی برخوردار باشند. همچنین باید از قدرت تحلیل منطقی و هنر مدیریت پروژه بهره‌مند باشند و همچنین بتوانند در کارهای تیمی فعالیت داشته باشند.

رشته مکاترونیک در آلمان

برای تحصیل در رشته مکاترونیک در آلمان باید چه شرایطی داشت؟

از مهم‌ترین شرایطی که برای تحصیل در رشته مکاترونیک در آلمان وجود دارد دانش زبانی قوی می‌باشد. شما باید از دانش زبان‌های آلمانی و انگلیسی بهره‌مند باشید؛ چرا که در همه دانشگاه‌های کشور آلمان تمامی دروس به زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می‌شوند. به عنوان مثال دانشگاه اشتوتگارت آلمان، تحصیل در دانشگاه فریدریش شیلر ینا آلمان و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر شرط داشتن دانش زبانی از شرایط جذب دانشجو آن‌ها می‌باشد.

برای ثبت نام در رشته مکاترونیک باید آخرین مدرک تحصیلی معتبر به همراه ریز نمرات خود را به دانشگاه ارائه دهید. همچنین سابقه شغلی مرتبط در صورت وجود و انگیزه و هدف خود را باید به دانشگاه و مسئولین مربوطه اعلام بدارید.

تماس با ما

هزینه تحصیل در رشته مکاترونیک در آلمان چقدر است؟

برای تحصیل در رشته مکاترونیک در کشور آلمان نیازی نیست هزینه‌ای بپردازید. این در حالی است که در بیشتر دانشگاه‌های این کشور هزینه تحصیلات رایگان است و دانشجویان معمولاً مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو بابت خدمات دانشجویی و اقامتی در هر ترم می‌پردازند. نکته دیگر آن است که در صورت ثبت نام در دانشگاه‌های غیر دولتی هزینه‌های چندین برابر را باید پرداخت کنید.

کار دانشجویی در کنار تحصیل

از مزیت‌هایی که رشته مکاترونیک دارد این است که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود در این کشور به کار دانشجویی مرتبط با رشته خود بپردازید. نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین است. به همین دلیل بسیاری از افراد می‌خواهند اقامت آلمان داشته باشند. شرایط زندگی در آلمان با وجود نرخ بیکاری پایین بسیار عالی است.

یکی از راه‌ها برای اقامت در این کشور ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آن است. همچنین می‌توان نسبت به تهیه ویزای کاری آلمان و ویزای آوسبیلدونگ اقدام کرد.

رشته مکاترونیک در آلمان

با تهیه این ویزاها می‌توانید در دوره‌های کارآموزی شرکت نمایید و با کسب امتیاز بالا در حرفه مورد علاقه خود مشغول به کار شوید و همچنین در این کشور به اقامت بپردازید. برای تهیه مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان شرکت ویکو ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *