آلمان

داشتن حیوان خانگی در آلمان و مسئولیت‌های آن

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان به عوامل مختلف بستگی دارد. شما برای نگهداری از حیوان خانگی باید به قوانین درج‌شده در قرارداد اجاره توجه کنید. بعضی از صاحب‌خانه‌ها در قرارداد اجاره قید می‌کنند که نگهداری از حیوان خانگی ممنوع می‌باشد. در برخی موارد هم تنها نگهداری از حیوان خاصی ممنوع می‌باشد.

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان

بعضی از مردم علاقه‌ی زیادی دارند تا از حیوانات در خانه خود نگهداری کنند. گربه، سگ، ماهی، موش و برخی دیگر از حیوانات وجود دارند که مردم علاقه دارند از آن‌ها مراقبت کنند. وجود این حیوانات در خانه، نگهداری و مراقبت از آن‌ها باعث ایجاد شادی و در مواردی هم زیبایی می‌شود.

مراقبت از این حیوانات در عین ایجاد مزیت نگرانی و مسئولیت هم ایجاد می‌کند. امروز در این مقاله قصد داریم در مورد مراقبت و مسئولیت حیوان خانگی در آلمان و سایر موارد پیرامون آن حرف بزنیم.

برای کسب آگاهی بیش‌تر در مورد مهاجرت به آلمان می‌توانید؛ با مشاوران شرکت کاریابی ویکو که یک شرکت کاریابی بین‌المللی است مشورت کنید. این شرکت کاریابی و یا همان گروه ویکو از مشاوران خبره بهره می‌جوید.

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان و نگهداری از این حیوانات

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان به عوامل مختلف بستگی دارد. شما برای نگهداری از حیوان خانگی باید به قوانین درج‌شده در قرارداد اجاره توجه کنید. بعضی از صاحب‌خانه‌ها در قرارداد اجاره قید می‌کنند که نگهداری از حیوان خانگی ممنوع می‌باشد. در برخی موارد هم تنها نگهداری از حیوان خاصی ممنوع می‌باشد.

شما برای اینکه بتوانید از حیوان خانگی در منزل خود نگهداری کنید، حتماً باید به این قوانین توجه کنید. در قوانین نگهداری از حیوان خانگی در آلمان قوانین خاص هم در مورد سگ وجود دارد. این قوانین خاص به گردنبند، دهن بند، مالیات مربوط به سگ، و بیمه سگ مربوط می‌شوند. نگهداری از حیوان خانگی در آلمان شرایط ویژه‌ای دارد.

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان نیز به همین شرایط مختلف بستگی دارد. قوانین در ایالات مختلف متفاوت هستند و در برخی موارد هم در شهرها به‌صورت متفاوت وضع می‌شوند. برخی از مردم از حیوانات خانگی خاص نگهداری می‌کنند. برای مثال عنکبوت ازجمله این موارد است. مار نیز ازجمله حیوانات خانگی است که شرایط و قوانین ویژه در مورد نگهداری از آن وجود دارد.

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان و شرایط نگهداری از حیوان خانگی در آلمان

شما می‌توانید به شکل‌های مختلف حیوان خانگی خریداری کنید. حیواناتی چون؛ مار، موش، انواع مختلف پرنده، ماهی و … را می‌توانید از فروشگاه‌های حیوانات خریداری کنید. در برخی از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی بخش‌هایی وجود دارد که مربوط به حیوانات خانگی است. شما می‌توانید حیوان خانگی موردنظر خود را از این محل خریداری کنید.

در کشور آلمان مکان‌هایی وجود دارد به نام خانه حیوانات؛ در این خانه‌ها انواع حیوانات نگهداری می‌شود؛ این حیوانات در اکثر موارد توسط افرادی به این مکان آورده می‌شوند که قبلاً از آن‌ها مراقبت می‌کردند. در برخی موارد هم حیواناتی که در خیابان پیدا می‌شوند در این مکان‌ها نگهداری می‌شوند.

با توجه به این‌که در این خانه‌های امن تعداد و انواع مختلف از حیوانات خانگی وجود دارد؛ شانس شما برای مراقبت کردن از یک حیوان خانگی بیش‌تر است. این حیوانات ازلحاظ سلامت در شرایط خوبی هستند؛ واکسینه شده هستند و تمامی شرایط لازم در مورد آن‌ها رعایت می‌شود.

برای نگهداری از حیوان خانگی در آلمان کارهای زیر هم لازم است.

مسئولیت حیوان خانگی در آلمان

اگر حیوان خانگی شما باعث خسارت شود مسئولیت جبران آن با شما است. اگر حیوان خانگی شما به فردی آسیب برساند شما باید تمام هزینه‌های مربوط را پرداخت کنید. شما باید برای حیوان خانگی در آلمان بیمه مسئولیت عادی و بیمه مسئولیت خاص انجام دهید. برای نگهداری از حیواناتی که از کشورهای مختلف به‌خصوص خارج از اتحادیه هستند؛ قوانین خاص وجود دارد. برای نگهداری از حیوان خانگی متعلق به کشور خارج از اتحادیه قوانین زیر لازم است:

سن حیوان حداقل پانزده هفته باشد

اطلاعات مربوط به واکسن، سلامت حیوان باید در یک چیپ همراه حیوان باشد.

حیوان خانگی باید به‌طور مستقیم وارد اتحادیه شود؛ و بیست‌ویک روز قبل از این ورود واکسینه شود.

این حیوان باید همراه با یک فرد وارد شود که به‌طور کتبی اعلام کرده است؛ صاحب حیوان خانگی در آلمان تغییر نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *