آلمان

دانشگاه‌های معتبر آلمان کدام‌اند

دانشگاه‌های معتبر آلمان

آلمان یکی از ایده آل ترین و بهترین کشورهایی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل انتخاب کنند؛ زیرا این کشور یکی از کم‌هزینه‌ترین و همچنین پیشرفته‌ترین کشورهایی است که می‌توان برای مهاجرت انتخاب نمود. از طرفی دانشگاه‌های معتبر بسیار زیادی در این کشور وجود دارند که در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، هوافضا، شیمی و … مشغول به فعالیت می‌باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دانشگاه‌های معتبر آلمان، بیشتر آشنا کنیم.

معرفی برخی از دانشگاه‌های معتبر آلمان

برای تحصیل در خارج از کشور باید مقصدی را انتخاب نمایید که علاوه برداشتن دانشگاه‌های معتبر، هزینه‌های معقول و مناسبی را برای زندگی نیاز داشته باشد. دانشگاه‌های معتبر آلمان در کنار هزینه‌های بسیار کم زندگی و همچنین درصد بسیار پایین بیکاری، موجب شده تا این کشور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ادامه تحصیل محسوب شود. از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره نمود.

دانشگاه فرایه برلین:

یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان که جزو بهترین دانشگاه‌های این کشور نیز محسوب می‌شود، دانشگاه فرایه برلین است؛ که جزو 4 دانشگاه تحقیقاتی برلین نیز می‌باشد. با توجه به رتبه‌بندی کیو اس، این دانشگاه هرساله جزو بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه می‌توان به علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر اشاره نمود.

دانشگاه هومبولت برلین:

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های معتبر آلمان این دانشگاه می‌باشد؛ که حدود ده درصد از جمعیت آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. در سال 2012- 2013 این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های جهان شناخته شد. از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه می‌توان به حوزه‌های تاریخ، اقتصاد و هواشناسی اشاره نمود. از طرفی انتخاب این دانشگاه مناسب‌ترین گزینه برای دانشجویانی است که علاقه‌مند به انجام تحقیقات علمی می‌باشند.

دانشگاه فنی مونیخ:

از دیگر دانشگاه‌های معتبر آلمان می‌توان به دانشگاه فنی مونیخ اشاره نمود. این دانشگاه با رتبه‌ای چشمگیر جزو بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته‌شده است. حدود 16 درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. رشته‌های تعلیم داده‌شده در این دانشگاه شامل رشته‌های فنی مهندسی می‌باشد که از اعتبار بسیار بالایی در جهان برخوردار است. همچنین این دانشگاه با بهترین دانشگاه‌های اروپا و آسیا همکاری علمی دارد.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان:

از دیگر دانشگاه‌های قدیمی و معتبر آلمان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان است؛ که حدود 15 درصد از جمعیت آن دانشجویان بین‌المللی می‌باشند. در صورتی که قصد دارید در رشته‌های مدیریت بازرگانی، روانشناسی، فیزیک و مدیریت ادامه تحصیل دهید، این دانشگاه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دانشگاه هایدلبرگ:

دانشگاه هایدلبرگ نیز از دانشگاه‌های معتبر آلمان است؛ که جزو 55 دانشگاه برتر جهان شناخته‌شده است. از طرفی این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا نیز می‌باشد. حدود 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه از 130 کشور غیر از آلمان می‌باشند. البته برای تحصیل در این دانشگاه باید تسلط کامل بر زبان آلمانی داشته باشید.

دانشگاه بین‌المللی شیلر:

با توجه به شرایط اروپا و آمریکا این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی جهان می‌باشد؛ که در ابتدا برای دانشجویان آمریکایی در آلمان ساخته شد؛ اما امروزه دانشجویان بسیاری از حداقل 100 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *