آلمان

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان چگونه است؟

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان

آلمان یک انتخاب عالی برای مهاجرانی است که به دنبال ارتقا شغلی هستند. در این مقاله به بررسی درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان می‌پردازیم. در این مقاله، اطلاعات مفیدی برای هرکسی که مایل به کار و زندگی در آلمان هستند – جستجوی کار، درخواست ویزا، اجازه کار و اقامت، بیمه درمانی، مالیات و موارد دیگر را خواهید یافت.

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان چگونه است؟

آلمان یک انتخاب عالی برای مهاجرانی است که به دنبال ارتقا شغلی هستند. در این مقاله به بررسی درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان می‌پردازیم. در این مقاله، اطلاعات مفیدی برای هرکسی که مایل به کار و زندگی در آلمان هستند – جستجوی کار، درخواست ویزا، اجازه کار و اقامت، بیمه درمانی، مالیات و موارد دیگر را خواهید یافت.

شما می‌توانید در آلمان زندگی و کار کنید، حتی اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید، مشروط بر اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور قانونی در آنجا زندگی و کار کنید، درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان بدهید.

لازم نیست برای اجازه کار آلمان جداگانه از اجازه اقامت درخواست دهید. شما هر دو را از طریق یک درخواست در اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) دریافت می‌کنید. اکثر کارگران غیر اتحادیه اروپا نیز باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در خارج از کشور ویزا بگیرند.

دسته‌بندی مجوزهای کار در آلمان و درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان

انواع مختلفی از مجوزهای کار آلمان بر اساس شرایط و نوع شغل شما وجود دارد:

مجوز کار عمومی – اگر شغلی در آلمان پیدا کرده‌اید که مخصوص یک تبعه اتحادیه اروپا نمی‌توانسته باشد، می‌توانید برای این نوع مجوز کار آلمان درخواست دهید. تا زمانی که برای این کار واجد شرایط هستید، نیازی به داشتن مهارت‌های خارق‌العاده ندارید.

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان

مجوز کار با مهارت بالا – اگر یک کارگر ماهر با تجربه زیاد و درآمد بالا هستید، می‌توانید برای این نوع مجوز کار اقدام کنید.

کارت آبی اتحادیه اروپا برای آلمان – اگر حقوق شما حداقل 56,400 یورو در سال یا 43,992 یورو در سال باشد اگر در شغل کمبود هستید، می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.

مجوز کار برای فریلنسرها – اگر شغل آزاد یا خوداشتغالی هستید و می‌توانید ثابت کنید که مشتریان احتمالی دارید، می‌توانید برای این نوع مجوز درخواست دهید.

کارگران خارجی واجد شرایط در آلمان

هر کسی که در آلمان کار پیدا کند می‌تواند برای مجوز کار آلمان درخواست دهد، اما روند درخواست و شرایط بسته به جایی که شما از آن آمده‌اید متفاوت است. بسته به ملیت، سه دسته واجد شرایط وجود دارد:

اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس

ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی

سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا

کارگران خارجی از اتحادیه اروپا، سوئیس، لیختن‌اشتاین، نروژ یا ایسلند

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان

اگر شهروند اتحادیه اروپا، سوئیس، لیختن‌اشتاین، نروژ یا ایسلند هستید، برای کار در آلمان نیازی به درخواست ویزا یا مجوز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اگر قصد دارید بیش از سه ماه در آنجا باشید، اقامت خود را ثبت کنید. برای ثبت نظر خود، باید به اداره ثبت اقامت محلی (Einwohnermeldeamt) یا اداره مهاجرت (Ausländerbehörde) مراجعه کنید.

کارگران خارجی از ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی

اگر اهل ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی هستید، می‌توانید به آلمان بروید، کار پیدا کنید و مستقیماً از Ausländerbehörde برای اجازه کار و اقامت درخواست دهید. برای استخدام از سفارت آلمان در کشور خود نیازی به دریافت ویزای ورود ندارید.

سایر اتباع غیر اتحادیه اروپا

اگر از کشور دیگری غیر اتحادیه اروپا هستید (خارج از ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اسرائیل، ژاپن یا کره جنوبی) پس درخواست مجوز کار کمی پیچیده‌تر است. شما باید:

  • از سفارت آلمان برای ویزای ورود برای مقاصد کاری اقدام کنید.
  • به آلمان سفر کنید و برای اجازه کار و اقامت در Ausländerbehörde درخواست دهید.
  • به طور متناوب، شما همچنین می‌توانید:
  • برای ویزای جویای کار آلمان اقدام کنید.
  • شغل پیدا کنید
  • درخواست اجازه اقامت کاری خود را به Ausländerbehörde ارسال کنید.

تماس با ما

 

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان

پس از ورود به آلمان در اداره مهاجرت آلمان (Ausländerbehörde) باید برای یک مجوز کار و اقامت درخواست دهید. همچنین اکثر افراد برای ورود به این کشور به ویزای سفارت آلمان نیاز دارند. روند درخواست به شرح زیر است:

  1. برای ویزای کار یا ویزای جستجوی کار در سفارت آلمان اقدام کنید.
  2. آدرس محل زندگی خود را در اداره ثبت‌نام شهروندان محلی (Bürgeramt) ثبت کنید.
  3. بیمه سلامت بگیرید
  4. یک قرار ملاقات در Ausländerbehörde بگیرید.
  5. مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید.
  6. درخواست اجازه کار و اقامت را در Ausländerbehörde ارسال کنید.

درخواست ویزا در سفارت آلمان

شما می‌توانید برای ویزای کار یا ویزای جستجوی کار آلمان درخواست دهید. نوع ویزای شما بستگی به این دارد که آیا پیشنهاد شغلی دارید یا خیر:

اگر قبلاً یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت در آلمان دارید و می‌خواهید برای درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان اقدام و وارد کشور شوید، برای ویزای کار درخواست می‌دهید.

اگر می‌خواهید به آلمان بروید و کار پیدا کنید، برای ویزای جستجوی کار درخواست می‌دهید. مدت اعتبار آن شش ماه است و در این مدت باید به دنبال کار بگردید و پیدا کنید. پس از یافتن شغل، می‌توانید درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان ارسال کنید.

ویزای استخدام و جویای کار به عنوان ویزای بلندمدت شناخته می‌شود. شما به یک موردنیاز دارید تا بتوانید به طور قانونی وارد آلمان شوید و به مقامات اطلاع دهید که به منظور اقامت و کار در آلمان سفر می‌کنید. قبل از انقضای ویزا، باید درخواست مجوز اقامت را ارسال کنید.

درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان

تقریباً همه باید برای کاریابی / جستجوی کار در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست ویزا دهند.

شما فقط در صورتی از درخواست ویزا معاف هستید که شهروند ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، سوئیس یا کره جنوبی باشید. در این صورت، شما می‌توانید به سادگی وارد آلمان شوید، شغلی پیدا کنید و درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان ارسال کنید– بدون نیاز به ویزای ورود.

در صورتی که در مورد درخواست برای اجازه کار و اقامت آلمان، مهاجرت کاری به آلمان و ویزای کاری آلمان سؤال داشتید می‌توانید با موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *