آلمان

درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

آوسبیلدونگ آلمان اصطلاح آموزش حرفه‌ای در کشور آلمان است که نیازی است برای کسانی که می‌خواهند برای کار به کشور آلمان وارد شوند. یک برنامه آموزش حرفه‌ای (همچنین به نام کارآموزی) برای آماده‌سازی شروع‌کننده‌های شغلی در حرفه‌های مختلف با دیدگاه‌های شغلی عالی در آلمان است. برای راه‌اندازی Ausbildung در آلمان فقط چند موردنیاز است. این مقاله به بررسی درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌پردازد.

درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

آوسبیلدونگ آلمان اصطلاح آموزش حرفه‌ای در کشور آلمان است که نیازی است برای کسانی که می‌خواهند برای کار به کشور آلمان وارد شوند. یک برنامه آموزش حرفه‌ای (همچنین به نام کارآموزی) برای آماده‌سازی شروع‌کننده‌های شغلی در حرفه‌های مختلف با دیدگاه‌های شغلی عالی در آلمان است. برای راه‌اندازی Ausbildung در آلمان فقط چند موردنیاز است. این مقاله به بررسی درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌پردازد.

کدام حرفه‌ها را می‌توانم در آوسبیلدونگ آلمان یاد بگیرم؟

Ausbildung (که “آموزش حرفه‌ای” نیز نامیده می‌شود) یک مدرک آموزشی رسمی درزمینهٔ حرفه‌های یقه آبی مانند فروشنده، نقاش، نجار، پرستار، قصاب یا مکانیک خودرو است. در حال حاضر بیش از 320 حرفه وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها کارآموزی کنید. این مدرک برای غیر آلمانی‌هاست و البته برای غیر اتحادیه اروپا بیشتر موردنیاز است؛ بنابراین بهتر است درباره درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیز مطالب موردنیاز را بدانید.

ویزا برای آلمان

در پاسخ به سؤال اینکه چگونه درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بدهیم؟ اگر برای حرفه‌ای را در آلمان بیاموزید، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است برای اقامت در آلمان در تمام مدت آموزش حرفه‌ای خود به ویزای طولانی‌مدت نیاز داشته باشید. درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا چگونه است.

درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

اتباع کشورهای دیگر چگونه ویزا آوسبیلدونگ آلمان دریافت کنند

شما می‌توانید هر زمان که بخواهید آموزش حرفه‌ای را در آلمان شروع کنید. برای انجام این کار به ویزا نیاز دارید. شما می‌توانید برای ویزا در نمایندگی آلمان در کشور خود اقدام کنید. برای دریافت ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما یک محل آموزش حرفه‌ای در یک شرکت آلمانی پیدا کرده‌اید.

آژانس کار فدرال آلمان آموزش حرفه‌ای شما را تأیید کرده است زیرا هیچ آلمانی یا نامزدی از یک کشور ممتاز (مانند یک کشور اتحادیه اروپا) برای این موقعیت وجود ندارد. علاوه بر این، شرایط استخدام شما نباید با شرایط کارمندان آلمانی متفاوت باشد.

شما باید بتوانید هزینه‌های زندگی خود را در تمام مدت اقامت خود پوشش دهید. در اصل، این بدان منظور است که شما باید شواهدی مبنی بر داشتن حداقل 836.00 یورو در ماه (از سال 2022) در اختیار خود ارائه دهید.

اگر قصد شرکت در یک برنامه آموزشی مبتنی بر دانشگاه را دارید، می‌توانید شواهدی مبنی بر اینکه می‌توانید با باز کردن یک حساب مسدود شده یا ارائه یک اعلامیه تعهد، هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید. چنانچه قصد شرکت در یک برنامه آموزشی برای یک شرکت هستید، حقوق آموزشی دریافت خواهید کرد که به عنوان مدرک نیز در نظر گرفته می‌شود.

اگر به‌عنوان‌مثال، حقوق ماهانه آموزش شما حداقل 909 یورو ناخالص باشد، می‌توان فرض کرد که معیشت شما تضمین شده است. در صورتی که حقوق آموزشی شما کمتر از مبلغ ذکر شده باشد، مجاز به جبران مابه‌التفاوت با نشان دادن داشتن حساب مسدود شده یا اعلامیه تعهد هستید.

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ویزا و مدارکی که برای درخواست ویزا نیاز دارید (مانند مدرک مهارت زبان آلمانی)، لطفاً با نمایندگی شرکت ویکو در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.

Ausbildung در آلمان 2023 راهنمای رایگان جدید برای غیر اروپایی ها (2022)

افراد از همه کشورها می‌توانند برای آموزش حرفه‌ای در آلمان درخواست دهند. این آموزش بسیار رقابتی برای همه کسانی مناسب است که می‌خواهند حرفه‌ای را مطابق با استانداردهای آلمانی بیاموزند – از جمله چشم‌انداز کار و زندگی در آلمان حتی به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا. با درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌توانید در این رقابت شرکت کنید.

آوسبیلدونگ در اروپا (آلمان) چیست؟

در آلمان، شرکت‌ها کارگران یقه آبی خود را به طور سنتی با برنامه‌های آموزش حرفه‌ای آموزش می‌دهند. در آلمانی اصطلاح «Ausbildung»، «Berufsausbildung» یا «Duale Berufsausbildung» است. مترادف انگلیسی “کارآموزی” است.

برخلاف سایر ایالت‌ها، Berufsausbildung آلمانی بسیار رسمی است: برنامه‌های درسی و امتحانات در سراسر کشور برای بیش از 350 حرفه استاندارد شده است. شرکت‌کنندگان به خوبی در مدارس حرفه‌ای تخصصی و در شرکت کارفرما کار خود را یاد می‌گیرند. از شرکت کارفرما، دانشجویان حقوق ماهیانه می‌گیرند.

آیا کسب موقعیت در یک برنامه “آموزش حرفه‌ای” آسان است؟

نسبتاً بله. هر ساله بیش از 500.000 موقعیت باز وجود دارد که تنها حدود 500.000 متقاضی دارند. بسیاری از موقعیت‌های شغلی هر ساله خالی می‌ماند، به‌ویژه درزمینهٔ صنایع‌دستی، پرستاری، فناوری اطلاعات و سایر خدمات؛ بنابراین خارجی‌ها شانس بسیار خوبی برای گرفتن موقعیت دارند. درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا را بدهید و وارد بازار کار آلمان شوید.

چه کسی می‌تواند “آموزش حرفه‌ای” را در اروپا (آلمان) انجام دهد؟

هر خارجی بدون در نظر گرفتن سن، حداقل در سطح B1 آلمانی صحبت کند و تحصیلات مدرسه‌ای 9 یا 10 ساله را به پایان رسانده باشد.

آیا خانواده من می‌توانند برای کارآموزی به من بپیوندند؟

به‌طورکلی این امکان‌پذیر است و مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار می‌گیرد. با این حال، باید با مقامات آلمانی (سفارت، کنسولگری) در مورد مقررات جاری و آنچه برای شما مهم است مشورت کنید.

کدام خارجی‌ها می‌توانند “آوسبیلدونگ” را در آلمان انجام دهند؟

خارجی‌ها از همه کشورها واجد شرایط درخواست برای آموزش حرفه‌ای در آلمان هستند. سن معمولی برای آموزش حرفه‌ای در آلمان تا 30 سال، عمدتاً بین 16 تا 25 سال است. با این حال ممکن است حتی با سنین بالاتر نیز درخواست شود. به‌خصوص در آموزش پرستاری سنین بالاتر بیشتر دیده می‌شود.

درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

مدت‌زمان آموزش حرفه‌ای در اروپا (آلمان) چقدر است؟

دوره آموزش حرفه‌ای معمولاً بین 2 تا 4 سال طول می‌کشد. می‌توانید از بین دوره‌های کارآموزی کوتاه و دوره‌های طولانی‌تر انتخاب کنید. شما حرفه خود را تا 50% در شرکت با کار عملی و تا 50% در یک آموزشگاه حرفه‌ای خاص یاد خواهید گرفت. دروس فقط به زبان آلمانی برگزار می‌شود – بنابراین شما به مهارت‌های آلمانی در سطح B1 GER نیاز دارید.

در طول دوره آموزشی در اروپا (آلمان)، شما توسط یک شرکت آلمانی با قرارداد آلمانی استخدام خواهید شد که حقوق و تعهداتی مشابه با اتباع آلمانی دارد. همین حالا درخواست ویزای آوسبیلدونگ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا را بدهید.

آیا شرکت در آوسبیلدونگ آلمان ضمانت شغلی دارد؟

با آموزش حرفه‌ای در آلمان، متقاضیان خارجی مدرک آلمانی به عنوان کارگر ماهر دریافت می‌کنند. در حال حاضر و برای آینده قابل پیش‌بینی، تقاضای بسیار بالایی برای کارگران ماهر در آلمان مانند تمام اروپا وجود دارد.

اگرچه هیچ تضمینی برای کار پس از آموزش حرفه‌ای وجود ندارد: این احتمال وجود دارد که شما بدون محدودیت زمانی به کار در شرکت آموزش حرفه‌ای خود ادامه دهید. این همچنین به خارجی‌ها چشم‌اندازی برای زندگی قانونی در آلمان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *