آلمان

درخواست ویزا از سفارت آلمان

درخواست ویزا از سفارت آلمان

الزامات درخواست ویزا از سفارت آلمان شامل درک خوب زبان آلمانی در سطح B1 است و مشابه نیازهای سایر مجوزهای اقامت است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد. اجازه اقامت موقت نیاز به درخواست ویزا از سفارت آلمان دارد، اما پس از چند سال ازدواج (معمولاً دو سال) و مدت زمانی که در آلمان سپری می‌شود (سه سال)، همسر واجد شرایط دریافت اقامت دائم می‌شود.

درخواست ویزا از سفارت آلمان با توجه به نوع اقامت

الزامات درخواست ویزا از سفارت آلمان شامل درک خوب زبان آلمانی در سطح B1 است و مشابه نیازهای سایر مجوزهای اقامت است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد. اجازه اقامت موقت نیاز به درخواست ویزا از سفارت آلمان دارد، اما پس از چند سال ازدواج (معمولاً دو سال) و مدت زمانی که در آلمان سپری می‌شود (سه سال)، همسر واجد شرایط دریافت اقامت دائم می‌شود.

در این مدت، همسر می‌تواند برای مجوزهایی که برای مقاصد شغلی یا تحصیلی است، درخواست دهد. 

کارت آبی اتحادیه اروپا و درخواست ویزا از سفارت آلمان

بلوکارت اتحادیه اروپا مشابه مجوز اقامت موقت است، اما گروه خاصی از افراد را هدف قرار می‌دهد و اعتبار طولانی‌تری دارد. کارت آبی اتحادیه اروپا برای اتباع خارجی کشورهای غیر اتحادیه اروپا است که در یک حرفه مهارت بالایی دارند و می‌خواهند در آلمان کار کنند . کارمندان با صلاحیت بالا دارای مدرک تحصیلی عالی مانند لیسانس یا فوق‌لیسانس هستند. کسانی که احتمال بیشتری برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا دارند دارای پیشینه IT یا STEM (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) هستند. این افراد می‌توانند درخواست ویزا از سفارت المان را انجام دهند.

برای واجد شرایط بودن برای کارت آبی اتحادیه اروپا، متقاضی باید شغلی در آلمان پیدا کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مهارت‌هایی را که در طول دوره تحصیلی خود به دست آورده‌اند، تمرین کنند. شغل باید در همان زمینه مدارک تحصیلی آن‌ها باشد. علاوه بر این، شغل آن‌ها باید به آن‌ها اجازه دهد که سالانه حداقل 50800 یورو درآمد داشته باشند و آن‌ها باید سطح بالایی از مهارت آلمانی داشته باشند.

درخواست ویزا از سفارت آلمان

کارت آبی اتحادیه اروپا چهار سال اعتبار دارد و کسانی که آن را دارند می‌توانند در صورت حفظ شغل خود فوراً اقامت دائم دریافت کنند. آن‌ها واجد شرایط دریافت اقامت دائم پس از 33 ماه هستند، اما اگر آلمانی را به اندازه کافی بلد باشند، پس از 21 ماه می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

اگر کارت آبی اتحادیه اروپا دارید، می‌توانید همسر خود را نیز به آلمان بیاورید. همسر لزوماً نیازی به تسلط به زبان آلمانی ندارد و پس از دریافت اقامت دائم می‌تواند کار کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت آبی اتحادیه اروپا یا مشاوره حقوقی خاص در مورد کارت آبی اتحادیه اروپا، مهاجرت کاری به آلمان و ویزای کاری آلمان می‌توانید به مقاله‌ای که توسط موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو مراجعه کنید.

اجازه اقامت دائم

برای اینکه بتوانید تا زمانی که می‌خواهید در آلمان بمانید، باید مجوز اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. اجازه اقامت دائم را اجازه اقامت یا در آلمانی  Niederlassungserlaubnis نیز می‌گویند. با داشتن اجازه اقامت دائم می‌توانید در آلمان کار کنید و هر زمان که نیاز داشته باشید به داخل و خارج از کشور سفر کنید.

این مجوز بیشتر به افرادی که دارای مجوز اقامت موقت برای چند سال هستند یا دارای کارت آبی اتحادیه اروپا هستند داده می‌شود. آن‌ها باید ثابت کنند که حداقل پنج سال کار کرده‌اند، آژانس کار فدرال شغل آن‌ها را تأیید کرده است و مالیات و کمک‌های لازم را به دولت پرداخت کرده‌اند. علاوه بر این، الزامات مهارت زبان آلمانی سخت‌گیرانه‌تر است، بنابراین شما باید آلمانی پیشرفته تر بدانید. دریافت ویزا از سفارت آلمان ابتدا باید برای هر مجوز انجام شود.

اگر اجازه اقامت دائم دارید، فرزندان و همسرتان اجازه دارند به شما ملحق شوند. آن‌ها ابتدا اجازه اقامت موقت دریافت می‌کنند و پس از چند سال می‌توانند اجازه اقامت دائم را دریافت کنند.

تماس با ما

شرایط اخذ مجوز اقامت آلمان

برای دادن هر یک از مجوزهای اقامت، باید چند شرط را رعایت کنید. اکثر آن‌ها یکسان خواهند بود، مانند:

  • داشتن پاسپورت معتبر از یک کشور دیگر،
  • نداشتن سابقه کیفری،
  • حداقل در سطح B1 به زبان آلمانی مسلط باشد،
  • داشتن بیمه درمانی آلمانی،
  • آزمایش سلامتی را انجام دهید که ثابت کند شما به اندازه کافی سالم هستید که بتوانید کار و/یا مطالعه کنید،
  • از نظر مالی ثبات داشته باشید و از خود و خانواده خود حمایت کنید،
  • اگر قصد دارید در آلمان کار کنید، به نامه‌ای از کارفرمای خود با پیشنهاد شغلی و توضیحات نیاز دارید.
  • اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، به مدرکی نیاز دارید که نشان دهد در دانشگاه پذیرفته شده‌اید،
  • اگر قصد دارید به همسرتان در آلمان بپیوندید، به مدرک ازدواج مانند گواهی ازدواج نیاز دارید.

اگر تمام این مدارک را دارید و شرایط لازم را دارید، می‌توانید روند درخواست ویزا از سفارت آلمان را آغاز کنید.

شرایط درخواست ویزا از سفارت آلمان

درخواست برای ویزای شینگن شامل مجموعه‌ای از رویدادها بین شما و سفارت تعیین شده، در این مورد سفارت آلمان در کشور شما است. بین تحویل مدارک مناسب و دریافت پاسخ، در اینجا دستورالعمل گام به گام فرآیند درخواست ویزا از سفارت آلمان آمده است.

درخواست ویزا از سفارت آلمان

  1. از سفارت بخواهید چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای نوع ویزای خود را که می‌خواهید درخواست کنید.
  2. فرم درخواست را با اطلاعات صحیح پر کنید و مدارک مورد نیاز برای ویزای خود را دریافت کنید.
  3. برای مصاحبه در سفارت آلمان در کشور محل اقامت خود اقدام کنید. اولین زمانی که می‌توانید قرار ملاقات را تعیین کنید، شش ماه قبل از سفر است.
  4. هزینه ویزا را پرداخت کنید و رسید را ذخیره کنید تا بعداً در حین مصاحبه به افسر کنسولی نشان داده شود.
  5. به موقع در سفارت برای ملاقات خود با تمام مدارک مورد نیاز که به ترتیب مشخص شده با شما هماهنگ شده‌اند حاضر شوید. این جلسه حدود ده دقیقه طول می‌کشد و در طی آن افسر کنسولی به مدارک شما نگاه می‌کند و چند سؤال در مورد سابقه و هدف شما از سفر به آلمان از شما می‌پرسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *