آلمان

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان چگونه است؟

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

برای دریافت بلوکارت برای کار در آلمان قبل از هر چیزی الزامی است که شما ویزای کاری کشور آلمان را دریافت کنید. سپس شما باید در آلمان حضور یافته و در اداره اتباع خارجی شهر مورد سکونت خود ثبت نام کنید. بعد از گذشت 6 ماه شما می توانید برای دریافت بلوکارت آلمان اقدام نمایید. برای دریافت این کارت شرایطی لازم است که در این مقاله مورد بحث واقع می شوند.

برای دریافت بلوکارت برای کار در آلمان چه کنیم؟

اولین نکته برای دریافت بلوکارت برای کار در آلمان این است که شما باید از یکی از دانشگاه های معتبر آلمان مدرک تحصیلی مرتبط با شغل خود را داشته باشید. در غیر این صورت اگر در خارج از آلمان مدرک دانشگاهی کسب کرده اید باید سازمان آموزشی آلمان مدرک شما را تایید کند. در گام بعدی شما باید حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط داشته باشید تا بتوانید برای اخذ بلوکارت آلمان اقدام کنید. و در نهایت مهمترین نکته این است که شما باید یک قرارداد یا پیشنهاد کاری معتبر داشته باشید.

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

برای دریافت بلوکارت برای کار در آلمان شما باید بتوانید شغلی را پیدا کنید که سالانه از آن 55000 یورو درآمد داشته باشید. البته شایان ذکر است که اگر شغل شما در دسته مشاغلی باشد که در آلمان کمبود نیروی کار دارند، اگر درآمد شما تا سقف 43000 یورو نیز باشد، کافی است.

گام دوم

در گام بعدی شما باید بتوانید از سازمان کار یا اداره Die Bundesagentur für Arbeit مجوز کار در این کشور را دریافت نمایید. البته لازم به ذکر است در صورتی که شما تحصیلات دانشگاهی خود را در آلمان به پایان رسانده اید. از یکی از دانشگاه های معتبر آلمان مدرک خود را دریافت کرده اید، لازم نیست برای دریافت اجازه از اداره کار آلمان اقدام کنید. در غیر این صورت حتما می بایست اجازه اداره کار آلمان را داشته باشید.

در صورتی که لازم باشد قبل از آن که مشغول به کار شوید یک دوره کارآموزی را پشت سر بگذارید، شما موظف هستید قبل از دریافت بلوکارت آلمان، این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید تا بتوانید رضایت کارفرما را کسب نمایید.

نکته ای که حتما باید در نظر داشته باشید این است که شما نمی توانید خارج از مرزهای کشور آلمان برای بلوکارت این کشور اقدام نمایید. یعنی در گام اول شما باید بتوانید برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام کرده و ویزای کاری خود را دریافت کنید. سپس شما باید در خاک آلمان به مدت 6 ماه اقامت داشته باشید و در اداره اتباع خارجی شهری که در آن اقامت دارید، ثبت نام نمایید. بعد  از طی کردن این مراحل می توانید برای برای دریافت بلوکارت آلمان اقدام نمایید.

مدارک لازم برای دریافت بلوکارت آلمان کدامند؟

  1. پاسپورت
  2. یک عدد عکس پاسپورتی
  3. ترجمه مدارک تحصیلی و سوابق کاری که در خارج از کشور آلمان داشته اید.
  4. داشتن قرارداد یا پیشنهاد کاری معتبر
  5. پر کردن فرم تمدید اقامت
  6. اخذ اجازه یا موافقت نامه از اداره کار آلمان
  7. گذراندن دوره کارآموزی در صورت الزام

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

حال شاید برای شما سوال باشد که اعتبار بلوکارت آلمان چند سال است؟ باید بگوییم اگر شما تمامی شرایط ذکر شده برای دریافت بلوکارت برای کار در آلمان را دارا باشید، می توانید یک بلوکارت با اعتبار 4 سال اخذ نمایید. اگر 3 سال از مدت اعتبار بلوکارت شما بگذرد و شما همچنان در آلمان مشغول به کار باشید، می توانید جهت اخذ اقامت دائم آلمان اقدام نمایید. همچنین اگر مدت 2 سال از اعتبار بلوکارت شما بگذرد و شما به زبان آلمانی در سطح B1 مسلط باشید، می توانید برای دریافت اقامت دائم آلمان درخواست بدهید.

در ادامه مباحث مربوط به بلوکارت آلمان با وب سایت مهاجرتی ویکو همرا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *