آلمان

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

آلمان انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال ارتقا شغل خود هستند! در این مقاله به دسته بندی های مجوز کار در آلمان می‌پردازیم. گروه مهاجرتی ویکو این محتوا را برای کسانی که تمایل به مهاجرت کاری در آلمان را دارند، ارائه داده است. در این مقاله، اطلاعات مفیدی برای هرکسی که مایل به کار و زندگی در آلمان است، وجود دارد – جستجوی کار، درخواست ویزا، اجازه کار و اقامت، بیمه درمانی، مالیات و موارد دیگر را در این مقاله خواهید یافت.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

آلمان انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال ارتقا شغل خود هستند! در این مقاله به دسته بندی های مجوز کار در آلمان می‌پردازیم. گروه مهاجرتی ویکو این محتوا را برای کسانی که تمایل به مهاجرت کاری در آلمان را دارند، ارائه داده است.

در این مقاله، اطلاعات مفیدی برای هرکسی که مایل به کار و زندگی در آلمان است، وجود دارد – جستجوی کار، درخواست ویزا، اجازه کار و اقامت، بیمه درمانی، مالیات و موارد دیگر را در این مقاله خواهید یافت.

شما می‌توانید در آلمان زندگی و کار کنید، حتی اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید، مشروط بر اینکه معیارهای واجد شرایط مهاجرت را داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور قانونی در آنجا زندگی و کار کنید، باید مجوز کار و اقامت آلمان داشته باشید. پس ما در این ‌مطلب به بررسی دسته بندی های مجوز کار در آلمان نیز پرداخته‌ایم.

ضرورتی ندارد برای مجوز کار در آلمان به شکل مجزا درخواست اقامت دهید. شما هر دو را از طریق یک درخواست واحد در اداره مهاجرت آلمان ( Ausländerbehörde ) دریافت می‌کنید. اکثر کارگران غیر اتحادیه اروپا نیز باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در خارج از کشور ویزا بگیرند.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

دسته بندی های مجوز کار در آلمان: کار آلمان بر اساس ملیت

شهروندان بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بریتانیا، قبرس، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، جمهوری چک، مجارستان رومانی، بلغارستان از جذب نامحدود نیروی کار در آلمان برخوردار هستند و بنابراین قبل از شروع کار نیازی به مجوز کار ندارند.

شهروندان کرواسی باید مجوز کار داشته باشند و چنین مجوزی بر اساس رویه‌های ” Arbeitsgenehmigungsverfahren ” داده می‌شود.

اساساً، شهروندان سایر کشورها نیز باید مجوز کار داشته باشند و چنین مجوز کار بر اساس رویه‌های ” Zustimmungsverfahren ” صادر می‌شود.

  • مجوز کار باید قبل از ورود به آلمان درخواست شود. برای شهروندان آندورا، استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، موناکو، نیوزیلند، سن مارینو و ایالات متحده آمریکا معافیت داده می‌شود – آن‌ها می‌توانند از داخل آلمان درخواست دهند.
  • مقررات قانونی مربوطه را می‌توان در “Aufenthaltsgesetz (AuenthG)” – قانون اقامت، اساساً ماده 18 و “Beschäftigungsverordnung (BeschV)” – قانون استخدام یافت.
  • بین مجوزهای کاری که نیاز به پذیرش توسط ZAV (“Zentralstelle für Arbeitsvermittlung”) دارند و مجوزهایی که نیازی به پذیرش ندارند، تفاوت قائل می‌شود. ZAV اساساً بررسی می‌کند که آیا یک فرد بیکار آلمانی واجد شرایط این شغل است یا خیر.

تماس با ما

دسته بندی های مجوز کار در آلمان: بر اساس مدرک تحصیلی و حقوق (BLUECARD)

کارت آبی اتحادیه اروپا یک عنوان اقامتی جدید برای مقاصد خاص در آلمان از سال 2012 است. این کارت برای مهاجران تحصیل‌کرده مناسب است و هدف آن جذاب‌تر کردن آلمان به عنوان یک محل کار است. حق کار و زندگی در آلمان را اعطا می‌کند.

هر کسی می‌تواند برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهد اگر

1. او دارای مدرک آلمانی یا معتبر خارجی یا دانشگاهی است که با مدرک آلمانی سازگار است.

2. نقش / موقعیتی که باید گرفته شود با مدرک و میزان صلاحیت مطابقت دارد

3. A. یک قرارداد کاری با غرامت ناخالص سالانه حداقل 56.800 €، یا
B. یک قرارداد در مشاغل به اصطلاح دارای کمبود (دانشمندان، ریاضیات، مهندسان، پزشکان و کارگران ماهر IT) به مبلغ 44.304 €.

وضعیت مطابق با سال 2021 – ارقام هر سال اندکی افزایش می‌یابد.

کارت آبی فقط از داخل آلمان قابل درخواست است. در نتیجه، برای اینکه بتوانید وارد آلمان شوید، به ویزای ملی عادی با مدت زمان ۹۰ روز نیاز خواهید داشت. استثناهایی برای چند ملیت مشخص وجود دارد. به همین ترتیب، سفر به آلمان باید با قوانین کلی ورود مطابقت داشته باشد. سفارت آلمان در خارج از کشور در هر مورد مسئول است. بسته به زمانی که قرار است کار خود را شروع کنید، باید برای اقامت با مجوز یا بدون مجوز کار اقدام کنید. لازم به ذکر است اگر برای کارت آبی در آلمان اقدام کنید ممکن است اعطای ویزا را تسریع کند.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

اطلاعات بیشتر، از جمله روش درخواست را می‌توان در وب‌سایت رسمی وزارت مهاجرت و کار ( BAMF ) یافت.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان: بر اساس موقعیت در شرکت

در حالی که مجوز کار مورد نیاز خواهد بود، اگر شما به عنوان یک مدیر اجرایی کار کنید، به پذیرش ZAV بستگی ندارد. این مجوز به این‌گونه افراد داده می‌شود.

  • مدیران با وکالت‌نامه
  • اعضای هیئت مدیره
  • سهامدار یا مدیر عامل
  • اگر چنین شرکتی در خارج از کشور نیز کار می‌کند، مدیر در یک موقعیت دقیق برای شرکتی که در آن کار می‌کند اهمیت تعیین کننده‌ای دارد.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان: برای کار پروژه و تکالیف بین‌المللی

ممکن است در یک شرکت تابعه در آلمان کار کنید تا تجربه بین‌المللی کسب کنید.

اگر صلاحیتی قابل مقایسه با کارمندان آلمانی دارید و برای پروژه‌ای در یک کشور خارجی آماده می‌شوید، ممکن است به شما اجازه کار داده شود، مشروط به پذیرش ZAV.

به همین ترتیب، اگر به عنوان یک کارمند آلمانی که به خارج از کشور می‌رود بخواهید وارد آلمان شوید.

این شرایط نیاز به درک عمیقی از قوانین دارد و بیشتر توسط کارفرمای شما انجام می‌شود.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

دسته بندی های مجوز کار در آلمان: برای کار علمی

همچنین دانشمندان یا کارکنان شاغل در زمینه تحقیق و توسعه که قصد دارند مهاجرت کنند باید این مجوز را دریافت کنند. این مجوز برای:

  • کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی
  • دانشمند بازدیدکننده که برای مؤسسات مالی دولتی کار می‌کند
  • مهندسان و تکنسین‌هایی که برای تیم یک دانشمند مهمان کار می‌کنند
  • معلمان زبان در مدارس دولتی
  • نیاز به پذیرش ZAV.
دسته بندی های مجوز کار در آلمان برای حرفه‌های خاص

چند حرفه به اصطلاح “Mangelberufe” در نظر گرفته می‌شوند – مشاغلی که در آنها آلمان افراد واجد شرایط کافی برای برآوردن تقاضای شرکت‌ها (دانشمندان، ریاضیدانان، مهندسان، پزشکان و کارگران ماهر در فناوری اطلاعات) ندارد. اگر در چنین حرفه‌ای واجد شرایط باشید و بیش از 37.128 یورو در سال درآمد داشته باشید، می‌توان مجوز کار اعطا کرد، اما منوط به پذیرش ZAV است.

دسته بندی های مجوز کار در آلمان

 

 

  • حرفه شما در به اصطلاح ” Positivliste ” ذکر شده است. دفتر اتباع خارجی هامبورگ لیست جامع‌تری از مشاغل پر تقاضا را تهیه کرده است.
  • شما به عنوان آشپز رستوران‌های تخصصی واجد شرایط هستید.

چند حرفه دیگر نیز پذیرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *