آلمان

راهنمای تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان

رشته تربیت بدنی در آلمان

رشته تربیت بدنی در آلمان بر بهتر کردن عملکرد ارگانیسم، رشد جسمی و آموزش و پرورش حرکات اصلی بدن متمرکز است.

نحوه تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان چگونه است؟

رشته تربیت بدنی در آلمان بر بهتر کردن عملکرد ارگانیسم، رشد جسمی و آموزش و پرورش حرکات اصلی بدن متمرکز است. این رشته شامل دوره‌های مربیگری، فیزیولوژی و آناتومی، تدریس علوم ورزشی و تدریس مسائل تربیت بدن است.

شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی در این کشور

داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط حداقل انتظاری است که متقاضیان برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان باید داشته باشند، مثلاً برای تحصیل در رشته علوم ورزشی داشتن مدرک کارشناسی یا کاردانی در رشته فیزیوتراپی یا زیست‌شناسی الزامی است.

برای تحصیل در این رشته علاوه بر تسلط بر زبان آلمانی و انگلیسی و داشتن تمکین مالی ، معمولاً باید ریز نمره، انگیزه نامه قوی و رزومه کامل نیز ارائه دهید.

رشته تربیت بدنی در آلمان

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در این کشور

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان

غالباً تحصیل در رشته تربیت بندی در آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اکثر کالج‌های دولتی، به‌ویژه رشته تربیت بدنی، برای همه دانشجویان حتی غیر اروپایی رایگان است. دانش‌آموختگان تنها باید مبلغ ناچیزی برای هر ترم در حدود۲۵۰ یورو را بپردازند.

مقاطع تحصیلی در این رشته در کشور آلمان

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان می‌توانند تا مقاطع بالای در کالج‌های آلمان تحصیل کنند. دانش‌آموختگان در سطح کارشناسی می‌توانند مدرک مربی ورزشی را کسب نمایند. و در مقطع دکتری به پژوهش درباره کینزیولوژی و علوم ورزشی بپردازند.

تماس با ما

  • مقطع کاردانی

در مقطع کاردانی دانش‌آموختگان رشته تربیت بدنی در آلمان به صورت مقدماتی با علم تربیت بدنی و تناسب اندام آگاهی پیدا می‌کنند. تحصیل در این مقطع معمولاً یک یا دو سال طول می‌کشد. دانشجویان با اتمام مقطع کاردانی می‌توانند به عنوان مربی ورزش یا مشاور ورزش مشغول به کار شوند.  به علاوه در این مقطع با گذراندن دوره آموزش تکمیلی، آمادگی لازم را برای شغل فیزیوتراپی یا ماساژ درمانی کسب نمایید.

  • مقطع کارشناسی

تحصیل در رشته  تربیت بدنی در آلمان در مقطع کارشناسی چهار سال طول می‌کشد. دانش‌آموختگان با حرکات و ورزش‌های مختلف در سطح وسیع‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به کاردانی آشنا می‌شوند.

با گذراندن مقطع کارشناسی، دانشجویان می‌توانند در باشگاه‌ها مشغول به کار شوند.

  • مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد دو یا سه سال طول می‌کشد. این مقطع تمام مسائل بالینی تربیت بدنی ، فیزیولوژی و حرکت‌شناسی را شامل می‌شود.

  • مقطع دکترا

مسائل پیشرفته تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان را می‌توان در مقطع دکترا فرا گرفت. این مقطع تقریباً چهار سال طول می‌کشد.  و معمولاً دانشجویان می‌توانند در شاخه‌هایی مانند توان‌بخشی، کنترل حرکتی و روانشناسی ورزشی تخصص کسب نمایند.

رشته تربیت بدنی در آلمان

بهترین کالج‌ها در رشته تربیت بدنی در آلمان

دانشگاه‌های آلمان نه تنها در رشته تربیت بدنی در کلیه رشته‌ها جایگاه خیلی خوبی دارند. از مهم‌ترین دانشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  کلن
  •  ارفورت
  •  اشتوتگارت
  •  فنی مونیخ
سخن آخر

دانش‌آموختگان در این رشته به علم عمومی درباره علوم ورزشی ، پیشگیری از آسیب دیدگی و… مجهز می‌شوند. در نهایت فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در آلمان می‌توانند به عنوان مدرس ورزش،  مربی ورزشی، متخصص تغذیه، درمانگری با ورزش و…. مشغول به کار شوند. برای اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی آلمان، ویزای کاری آلمان و ویزای آوسبیلدونگ با کارشناسان ویکو تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *