آلمان

راهنمای تحصیل در رشته مدیریت در آلمان

رشته مدیریت در آلمان

رشته مدیریت در آلمان هواداران زیادی دارد. در آلمان حتی اگر متقاضیان تحصیلات خود را با زبان انگلیسی گذرانده باشند بایستی مسلط به زبان آلمانی هم باشند.

رشته مدیریت در آلمان هواداران زیادی دارد. در آلمان حتی اگر متقاضیان تحصیلات خود را با زبان انگلیسی گذرانده باشند بایستی مسلط به زبان آلمانی هم باشند. سطح زبان  آن‌ها چه در رشته مدیریت چه هر رشته‌ای دیگر باید B2 باشد. در غیر این صورت نمی‌توانند در این کشور به‌راحتی کار پیدا کنند و مشغول کار شوند. در این کشور موقعیت‌های شغلی بسیاری وجود دارد به‌ گونه‌ای که نرخ بیکاری در این کشور خیلی پایین است.

فارغ التحصیلان رشته‌های متنوع مدیریتی در این کشور افزون بر این که فرصت شغلی زیادی دارند، درآمد بالایی هم خواهند داشت. به عنوان مثال مسئولان بانک‌ها یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در این کشور می‌باشند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت در آلمان

برای دریافت پذیرش در رشته مدیریت در آلمان ، دانشجوها بایستی مهارت زبان خود را ثابت کنند. مقطع فوق لیسانس رشته مدیریت هم به زبان آلمانی هم انگلیسی آموزش داده می‌شود. شرایط ورود به رشته مدیریت در این کشور با ملاحظه به دانشگاه مدنظر و مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد. بعضی از دانشگاه‌ها دارای آزمون‌های ورودی هستند.

رشته مدیریت در آلمان

در کل دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته مدیریت را دارند بایستی اسناد زیر را ارسال کنند:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • ثبات کردن مهارت زبان
  • پیشینه کار و حرفه‌ای وابسته
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه

روند تقاضای پذیرش در رشته مدیریت در آلمان

پروگرام تقاضای پذیرش در رشته مدیریت در آلمان به شکل آنلاین صورت می‌گیرد. تنها عملی که باید متقاضیان انجام دهند این است که اسناد خود را به صورت PDF یا JPG در آورند. پس از آن اسناد را به صورت آنلاین بارگذاری نمایند. بیشتر دانشکده‌های این کشور تقاضای پذیرش خود را از راه پلتفرم تقاضای آنلاین عمومی ، گردآوری می‌کنند. بعضی دیگر از دانشگاه‌ها هستند که پروگرام‌های کاربردی را از راه UniAssist ساپورت نمی‌کنند. این‌ها برنامه‌ها را از طریق پلتفرم تقاضای آنلاین شخصی اعمال می‌کنند.

تماس با ما

بازار کار این رشته در آلمان

در خصوص بازار کار رشته مدیریت در آلمان می‌توان بیان کرد سالانه این کشور فهرستی از مشاغل مدنظر را ارائه می‌دهد. چنانچه شغل درج شده در این فهرست هماهنگ با رشته تحصیلی شما باشد می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.  شما می‌توانید بدین صورت ویزای کاری این کشور را بدست آورید.

با وارد شدن به بازار کار در این رشته متقاضیان می‌توانند با انجام امور،  اقامت و تابعیت این کشور را بدست آورند. این امور شامل پرداخت مالیات و رعایت ضوابط ایجاد شده در این کشور می‌باشند. افرادی که به زبان آلمانی مسلط نیستند شانس خیلی کمی جهت تایید شدن تقاضایشان دارند. در این صورت ضروری است خیلی زود دوره‌های زبان آلمانی را پیش از انجام اقدامات ضروری بگذرانند.

هزینه تحصیل در رشته مدیریت در این کشور

چنانچه کسی بخواهد رشته مدیریت در آلمان را در دانشگاه خصوصی با زبان آلمان بگذراند باید شهریه پرداخت نماید. هزینه تحصیل در رشته مدیریت در آلمان برای دانشگاه‌های خصوصی سالانه حدود ۲۰۰۰۰ یورو می‌باشد.

برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی احتیاجی به پرداخت شهریه نیست. دانشجویان فقط باید هر ترم مبلغ ناچیزی را جهت ثبت نام در این دانشکده‌ها بپردازند. هزینه تحصیل در رشته مدیریت در آلمان با توجه به گرایش‌های متنوع آن در بهترین دانشکده‌ها تقریباً بین ۱۴۴ الی ۱۸۰۰۰دلار می‌باشد. آلمان برای متقاضیانی که تملک مالی مناسبی ندارند همچنین برای کسانی که می‌توانند شهریه را پرداخت کنند کشور عالی می‌باشد.

رشته مدیریت در آلمان

سایر هزینه‌های تحصیل در  این رشته  در آلمان مربوط به هزینه‌های زندگی می‌باشد. این هزینه‌ها به سبک زندگی هر شخص و محل سکونت او بستگی دارد.

جمع بندی

رشته مدیریت در آلمان دارای هواداران بسیاری است. این رشته از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. فرصت‌های شغلی این رشته خیلی زیاد است. یکی از پردرآمدترین رشته‌ها،مدیریت می‌باشد. این رشته تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی دارای شهریه می‌باشد، در دانشگاه‌های دولتی بدون شهریه می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی آلمان، ویزای کاری آلمان و ویزای آوسبیلدونگ با مشاوران موسسه مهاجرتی و کاریابی ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *