آلمان

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت

آلمان برای بسیاری از کارگران خارجی به مکانی جذاب برای کار تبدیل شده است. در مقاله زیر شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت را توضیح می‌دهیم. علاوه بر قانون شناسایی سال 2012، قانون جدید مهاجرت مهارت نیز از مارس 2020 لازم‌الاجرا شده است. هر دو قانون دسترسی به بازار کار آلمان را برای متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آسان‌تر می‌کند.

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت

آلمان برای بسیاری از کارگران خارجی به مکانی جذاب برای کار تبدیل شده است. علاوه بر قانون شناسایی سال 2012، قانون جدید مهاجرت مهارت نیز از مارس 2020 لازم‌الاجرا شده است. هر دو قانون دسترسی به بازار کار آلمان را برای متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آسان‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید به عنوان یک خارجی در آلمان کار کنید، بسته به حقوق شهروندی خود نیاز به ویزا دارید. در میان انواع مختلف ویزا برای آلمان ، ویزای کار را نیز پیدا خواهید کرد که باید در قالب ویزای ملی ویزای D درخواست دهید.

آیا شما یک خارجی هستید که می‌خواهید در آلمان کار کنید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ ما یک نمای کلی از تمام جنبه‌های شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت را در اختیار شما قرار می‌دهیم!

چرا به ویزای کار آلمان نیاز دارم؟

ویزای کاری به اصطلاح نوع D پیش نیازی است که بتوانید به عنوان یک خارجی که نیاز به ویزا دارید در آلمان کار کنید. پس از ورود خود به آلمان، تنها در صورت داشتن ویزای کاری می‌توانید از اداره مهاجرت مسئول درخواست اجازه اقامت بدهید.

خوب است بدانید : شما فقط حق دارید با ویزای بلند مدت (که به عنوان ویزای ملی نیز شناخته می‌شود) کار کنید. با ویزای شینگن برای اقامت کوتاه مدت تا 90 روز در 180 روز، اجازه کار ندارید!

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت

اتباع کدام کشورها برای کار به ویزا نیاز دارند؟ شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت

هر خارجی که می‌خواهد در آلمان کار کند قبل از ورود به این کشور نیاز به ویزای کار ندارد. برای مثال، الزامات متفاوتی برای اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نسبت به اتباع سایر کشورهای ثالث اعمال می‌شود. بخش زیر تا حدودی این موضوع را روشن می‌کند. شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت با توجه به این موارد تعیین می‌شود.

کار در آلمان به عنوان شهروند اتحادیه اروپا

به عنوان یک تبعه اتحادیه اروپا، شما حق دارید آزادانه شغل خود را در اتحادیه اروپا مطابق با مقررات اتحادیه اروپا در مورد جابجایی آزاد افراد برای کارگران انتخاب کنید. برای این کار نیازی به ویزای کار یا مجوز کار ندارید. این مقررات همچنین بیان می‌کند که به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، در هر کشور عضوی که اتباع کشور مربوطه اتحادیه اروپا دسترسی دارند، به شغلی یکسان دسترسی دارید.

حتی اگر هنوز به دنبال کار هستید، ممکن است از قبل برای جستجوی کار در محل وارد آلمان شوید. شما 6 ماه فرصت دارید تا در آلمان به دنبال کار بگردید، مگر اینکه بتوانید نشان دهید که هنوز فعالانه به دنبال شغل هستید و آینده شغلی دارید. این مجوز کار نامحدود برای کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیز اعمال می‌شود. شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت در ادامه مقاله ارائه می‌شود.

تماس با ما

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت: کار در آلمان به عنوان تبعه کشور ثالث

اینکه شما به عنوان یک خارجی به ویزای کار آلمان نیاز دارید یا خیر، کاملاً به این بستگی دارد که از کدام کشور آمده‌اید. اتباع کشورهای ذکر شده در اینجا می‌توانند بدون ویزای کار وارد آلمان شوند تا پس از ورود به آلمان برای اجازه اقامت برای مقاصد کاری در مقامات خارجی مسئول درخواست دهند:

  • استرالیا
  • اسرائيل
  • ژاپن
  • کانادا
  • جمهوری کره
  • نیوزلند
  • ایالات‌متحده

اتباع سایر کشورهای ثالث قبل از ورود به آلمان نیاز به ویزای کار دارند. این جزیی از شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت است.

خوب است بدانید : آیا هنگام جستجوی کار از خارج از کشور مشکل دارید؟ در این صورت، شما این امکان را دارید که برای جستجوی کار برای ویزا اقدام کنید . ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر شش ماه در آلمان به دنبال کار بگردید.

چه کسانی مجاز به حضور در بازار کار آلمان هستند؟

دسترسی به بازار کار برای اتباع خارجی که از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نمی‌آیند در آلمان توسط فرمان استخدام محدود شده است. این فرمان شرایطی را تنظیم می‌کند که تحت آن کارگران خارجی و خارجیانی که قبلاً در آلمان زندگی می‌کنند می‌توانند در بازار کار آلمان پذیرفته شوند. کسانی که دوره‌های آموزشی واجد شرایطی دارند معمولاً شانس بیشتری برای دسترسی به بازار کار آلمان نسبت به دیگران دارند.

برای درخواست ویزای کار چه شرایطی باید داشته باشم؟

علاوه بر متخصصان بسیار ماهر ، اتباع کشورهای ثالث با مدرک دانشگاهی یا صلاحیت حرفه‌ای غیر آکادمیک نیز می‌توانند برای ویزای کار آلمان درخواست دهند.

پس برای ویزای کار باید شرایط زیر را داشته باشید: شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت
  1. شما یک پیشنهاد کاری مشخص دارید
  2. مدرک شما معادل مدرک تحصیلی آلمانی است
  3. مدرک شما در آلمان به رسمیت شناخته شده است
  4. شما ممکن است مجوزی برای انجام حرفه خود داشته باشید
موارد زیر برای کارمندان بالای 45 سال که برای اولین بار در آلمان کار می‌کنند نیز اعمال می‌شود:
  • حداقل حقوق سالانه در آلمان باید 45540 یورو ناخالص باشد
  • از طرف دیگر، مستمری می‌تواند ثابت شود

شما مقاله شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت را مطالعه می‌کنید.

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت

ویزای کار آلمان: الزامات برای دانشگاهیان و کارگران ماهر

فارغ‌التحصیلان دارای مدرک دانشگاهی شناخته شده از 1 آگوست 2012 از طریق کارت آبی اتحادیه اروپا (اجازه اقامت) دسترسی آسان‌تری به بازار کار داشته‌اند. در این مورد نیازی به بررسی اولویت توسط آژانس کار فدرال نیست. فقط شرایط کار منصفانه (حقوق، ساعات کار، حق تعطیلات و …) همچنان توسط آژانس کار فدرال بررسی می‌شود. به شرط رعایت نکات زیر :

  1. یک پیشنهاد کاری خاص وجود دارد
  2. حداقل حقوق سالانه 55200 یورو ناخالص است

موارد زیر در مورد مشاغل خاص، به عنوان مثال، متخصصان در زمینه‌های ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری و همچنین پزشکان اعمال می‌شود:

  • آن‌ها به اندازه کارمندان درآمد دارند
  • حداقل حقوق سالانه 43056 یورو ناخالص است

از اول مارس 2020، استخدام کارگران ماهر با آموزش غیر آکادمیک دیگر محدود به مشاغل خاص نمی‌شود. با آموزش حرفه‌ای که در آلمان به رسمیت شناخته شده است، این کارگران ماهر می‌توانند حرفه‌هایی را در آلمان انجام دهند که صلاحیت آن‌ها را قادر می‌سازد، بدون بررسی اولویت قبلی توسط آژانس کار فدرال.

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی مدت به موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو مراجعه کنید و درباره مهاجرت کاری به آلمان بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *