آلمان

فوت‌وفن‌های اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور است هرچند آسان‌ترین راه نیست. اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در آلمان راه‌اندازی کنید و یا حتی می‌خواهید شعبه‌ای از شرکت خود را در این کشور تأسیس نمایید، می‌توانید به‌واسطه سرمایه‌گذاری، اقامت دائم آلمان را نیز به دست آورید.

فوت‌وفن‌های اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

بسیاری از افرادی که در فکر مهاجرت هستند، ترجیح می‌دهند با روش‌هایی به‌جز تحصیل یا قرارداد کاری با کارفرما، این کار را انجام دهند. در چنین مواردی اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری یک روش عالی محسوب می‌شود. البته این روش نیز مانند سایر راه‌هایی که برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد، دارای پیچ‌وخم‌های مربوط به خود است؛ اما در این متن به‌طورکلی قوانین و شرایط استفاده از این روش مهاجرتی را برای شما بازگو خواهیم کرد تا در صورت تمایل اقامت سرمایه‌گذاری در آلمان را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید. سپس می‌توانید برای دریافت سایر اطلاعات با کارشناسان ویکو در ارتباط باشید.

برای اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری، از کجا باید شروع کنیم؟

برای این‌که قدم در این مسیر بگذارید لازم است اطلاعاتی اولیه درباره سرمایه‌گذاری در آلمان و اخذ اقامت دائم داشته باشید. پیش از هر چیز لازم است بدانید قرار نیست به‌راحتی شرکتی را در آلمان ثبت کرده و بلافاصله اقامت دائم بگیرید. زیرا این کشور سخت‌گیری بسیاری برای پذیرش طرح شما برای سرمایه‌گذاری در این کشور دارد. همچنین بعد از سرمایه‌گذاری نیز باید حداقل به مدت 5 سال در آلمان اقامت داشته باشید تا اقامت دائم و پاسپورت به شما تعلق بگیرد. به‌طورکلی روند گرفتن اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ارائه طرح توجیهی کسب‌وکار مورد نظر و بررسی توسط اتاق بازرگانی آلمان
  • دریافت ویزای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار یا ثبت شرکت در آلمان، در صورت موافقت دولت این کشور
  • ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی برای شهروندان آلمانی
  • سود ده بودن کسب‌وکار حداقل برای سه سال متوالی
  • آشنایی کامل با زبان، فرهنگ و قوانین آلمان در طول حداکثر پنج سال

بعدازاین پنج سال و در صورت دارا بودن شرایط بالا می‌توانید برای اخذ اقامت آلمان با سرمایه‌گذاری اقدام کنید که در صورت موافقت دولت این کشور، شما به‌عنوان شهروند درجه‌دو آلمان شناخته خواهید شد و پاسپورت آلمانی دریافت خواهید کرد. اطلاعات دقیق‌تر دراین‌باره را می‌توانید از مشاوران ما در ویکو دریافت نمایید.

اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

برای اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری چه گزینه‌هایی وجود دارد؟

بنا بر تفکری اشتباه، برخی افراد فکر می‌کنند با خرید ملک در آلمان یا خرید سهام در این کشور می‌توانند اجازه زندگی و اقامت دائم آن را دریافت نمایند، درصورتی‌که این‌طور نیست. شما برای دریافت اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • ثبت شرکت تضامنی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • فعالیت صنفی در قالب کسب‌وکارهای حرفه‌ای مانند رستوران، فروشگاه پوشاک، کافی شاپ و …
  • تأسیس شعبه‌ای از شرکت خود در آلمان

شرایط اقامت در آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

با توجه به این‌که کدام‌یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنید، با شرایطی ویژه روبرو خواهید بود. برای مثال در برخی موارد محدودیت سنی برای اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. همچنین در برخی مواقع لازم است حتماً به زبان انگلیسی یا آلمانی مسلط باشید. درصورتی‌که در موقعیت‌هایی دیگر داشتن مدرک زبان الزامی نیست. بهترین راه برای این‌که به‌طور دقیق با این شرایط آشنا شوید، مراجعه به مشاوران کار بلد این حوزه، مانند مشاوران شرکت ویکو است.

حداقل سرمایه‌گذاری برای اقامت آلمان چقدر است؟

پاسخ این سؤال با توجه به این‌که شما کدام‌یک از روش‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اید، متفاوت است. برای مثال هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود با هزینه ثبت شرکت تضامنی در آلمان متفاوت است. ولی به‌طورکلی می‌توان گفت شما برای اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه‌گذاری ممکن است به حدود 1 میلیون یورو سرمایه نیاز داشته باشید؛ زیرا تمکن مالی نیز به‌عنوان یکی از شرایط اخذ ویزا محسوب می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *