آلمان

مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ در آلمان

مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ

در این مقاله به مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ می‌پردازیم. آیا به اطلاعات بیشتری در مورد Ausbildung در آلمان یا آموزش حرفه‌ای در آلمان نیاز دارید؟ در اینجا همه آنچه را که باید در مورد آموزش حرفه‌ای که در آلمان به آوسبیلدونگ معروف است، ارائه خواهد شد، موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو این مقاله را برای افرادی که می‌خواهند درباره مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ در آلمان اطلاعات کافی داشته باشند ارائه داده است.

مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ آلمان

در این مقاله به مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ می‌پردازیم. آیا به اطلاعات بیشتری در مورد آوسبیلدونگ آلمان یا آموزش حرفه‌ای در آلمان نیاز دارید؟ در اینجا همه آنچه را که باید در مورد آموزش حرفه‌ای که در آلمان به آوسبیلدونگ معروف است، ارائه خواهد شد، موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو این مقاله را برای افرادی که می‌خواهند درباره مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ در آلمان اطلاعات کافی داشته باشند ارائه داده است.

من با یکی از همسایه‌هایم در آلمان رابطه خوبی برقرار کرده‌ام. از این طریق، من چیزهای زیادی در مورد سیستم آموزش حرفه‌ای در آلمان یا آوسبیلدونگ یاد گرفتم. الان به عنوان یک کارشناس در موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو تمامی اطلاعات درباره مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ را با توجه به تجربه‌ای که دارم بیان خواهم کرد. شاید درباره‌ی این دوره‌ها زیاد شنیده باشید اما تابه‌حال به عمق مطلب وارد نشده‌اید پس با ما برای دریافت اطلاعات بیشتر همراه شوید.

موارد کلیدی و مهم درباره دوره‌های آوسبیلدونگ

-(آموزش حرفه‌ای در آلمان Ausbildung) دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان یک برنامه آموزشی است که دانش و مهارت‌های عمیقی را ارائه می‌دهد. دریافت این دوره برای استخدام شدن در یک شغل خاص بسیار مهم است.

– در سال 2020، 324 شغل آموزشی رسمی در آلمان وجود داشت.

– اگر صلاحیت آموزشی لازم را ندارید نمی‌توانید مشاغل خاصی را در آلمان به دست آورید.

– نوع آموزش حرفه‌ای در آلمان وجود دارد: آموزش حرفه‌ای دوگانه، آموزش مبتنی بر دانشگاه، صلاحیت دوگانه حرفه‌ای.

– به طور معمول، آوسبیلدونگ در آلمان بین 2 تا 3 سال طول می‌کشد.

– آوسبیلدونگ در آلمان دارای هزینه‌های پرداختی است.

– خارجی‌ها می‌توانند برای آموزش حرفه‌ای در آلمان درخواست دهند. آن‌ها باید سطح مشخصی از مهارت‌های زبان آلمانی را داشته باشند. آن‌ها همچنین باید دارای هزینه خوبی برای زندگی در آلمان باشند.

مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ

مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ: آیا به آموزش حرفه‌ای خود در آلمان فکر می‌کنید؟

آلمان یک سیستم ويژه و جالب به نام آوسبیلدونگ دارد که به دانش‌آموزان از کشورهای اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا در شرکت‌های آلمانی به‌عنوان کارآموز کار کنند، در حالی که برای یک تجارت یا حرفه‌ در یک موسسه آموزشی، آموزش می‌بینند. در این کشور، تعداد زیادی از افراد جوان از طریق سیستم کارآموزی آوسبیلدونگ به بازار کار وارد می‌شوند. در حدود 5 هزار قرارداد کاری به صورت آوسبیلدونگ هر ساله به وسیله شرکت‌های متفاوت با افراد جوان منعقد می‌شود.

Ausbildung.de یکی از پورتال‌هایی است که ورود به این نوع کارآموزی را تبلیغ کرده و این سازمان است که لیستی از شرکت‌ها را در اختیار افراد جوان یا دانشجویانی می‌دهد که در آلمان زندگی می‌کنند.

قطعاً این نوع کارآموزی برای این‌گونه شرکت‌ها نیز مفید است زیرا آن‌ها نیز در هزینه‌های استخدام صرفه‌جویی کرده و البته کارمندانی مناسب با شرایط خود را به کار خواهند گرفت. طبق آمار Statistisches Bundesamt، 521900 فرد از دیگر کشورها برای موقعیت‌های آموزشی/کارآموزی جدید در سال 2018 در این دوره‌ها ثبت نام کرده که می‌توان گفت حداقل دو برابر مواردی است که نه سال پیش یعنی در سال 2009 دانشجویان ثبت نام کرده‌اند.

به طور خلاصه می‌توان گفت آسیایی‌ها نیز در این نوع ثبت نام سهمیه خوبی داشته‌اند و البته با توجه به اطلاعات موجود امروزه همه می‌دانند که دریافت دوره آوسبیلدونگ در آلمان برای داشتن شغلی خوب بسیار مؤثر است. مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ در آلمان معمولاً مشخص است و طبق آنچه گفته شد دو تا چهار سال گاهی طول می‌کشد.

مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ: آموزش حرفه‌ای در اروپا (آلمان) چیست؟

در آلمان، شرکت‌ها کارگران یقه آبی خود را به طور سنتی با برنامه‌های آموزش حرفه‌ای آموزش می‌دهند. در آلمانی اصطلاح «Ausbildung، Berufsausbildung» یا «Duale Berufsausbildung» است. مترادف انگلیسی «کارآموزی » است. برخلاف سایر ایالت‌ها، Berufsausbildung آلمانی بسیار رسمی است: برنامه‌های درسی و امتحانات در سراسر کشور برای بیش از 350 حرفه استاندارد شده است. شرکت کنندگان به خوبی در مدارس حرفه‌ای تخصصی و در شرکت کارفرما کار را یاد می‌گیرند. از شرکت کارفرما، دانشجویان حقوق ماهیانه می‌گیرند.

مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ

Ausbildung در آلمان 2023:

آیا کسب موقعیت در یک برنامه «آموزش حرفه‌ای » آسان است؟

نسبتاً بله. هر ساله بیش از 500.000 موقعیت باز وجود دارد که تنها حدود 500.000 متقاضی دارند. بسیاری از موقعیت‌های شغلی هر ساله خالی می‌ماند، به ویژه در زمینه صنایع دستی، پرستاری، فناوری اطلاعات و سایر خدمات؛ بنابراین خارجی‌ها شانس بسیار خوبی برای گرفتن موقعیت شغلی دارند. مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ به نحوه عملکرد فرد بستگی دارد.

چه کسی می‌تواند «آموزش حرفه‌ای » را در اروپا (آلمان) انجام دهد؟

هر خارجی بدون در نظر گرفتن سن، حداقل در سطح B1 آلمانی صحبت کند و تحصیلات 9 یا 10 ساله را به پایان رسانده باشد؛ بنابراین یاد گرفت این زمان به مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ اضافه می‌شود.

آیا خانواده من می‌توانند برای کارآموزی به من بپیوندند؟

به طور کلی این امکان پذیر است و مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار می‌گیرد. با این حال، باید با مقامات آلمانی (سفارت، کنسولگری) در مورد مقررات جاری و آنچه برای شما مهم است مشورت کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کدام خارجی‌ها می‌توانند «آموزش حرفه‌ای » را در آلمان انجام دهند؟

خارجی‌ها از همه کشورها واجد شرایط درخواست برای آموزش حرفه‌ای در آلمان هستند. سن معمولی برای آموزش حرفه‌ای در آلمان تا 30 سال، عمدتاً بین 16 تا 25 سال است. با این حال ممکن است حتی با سنین بالاتر نیز درخواست شود. به خصوص در آموزش پرستاری سنین بالاتر بیشتر دیده می‌شود.

مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ در اروپا (آلمان) چقدر است؟

دوره آموزش حرفه‌ای معمولاً بین 2 تا 4 سال طول می‌کشد. شما می‌توانید از دوره‌های کار آموزی کوتاه مدت و دوره‌های کار آموزی طولانی‌تر در آلمان انتخاب کنید. شما حرفه خود را تا 50% در شرکت با کار عملی و تا 50% در یک آموزشگاه حرفه‌ای خاص یاد خواهید گرفت. دروس فقط به زبان آلمانی برگزار می‌شود – بنابراین شما به مهارت‌های آلمانی در سطح B1 GER نیاز دارید.

مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ

در طول دوره آموزشی در اروپا (آلمان)، شما توسط یک شرکت آلمانی با قرارداد آلمانی استخدام خواهید شد که حقوق و تعهداتی مشابه با اتباع آلمانی دارد. مدت زمان دوره‌ های آوسبیلدونگ در آلمان از دو تا سه یا چهار سال است.

آیا آموزش حرفه‌ای ضمانت شغلی دارد؟

با آموزش حرفه‌ای در آلمان، متقاضیان خارجی مدرک آلمانی به عنوان کارگر ماهر دریافت می‌کنند. در حال حاضر و برای آینده قابل پیش بینی، تقاضای بسیار بالایی برای کارگران ماهر در آلمان مانند تمام اروپا وجود دارد. اگرچه هیچ تضمینی برای کار پس از آموزش حرفه‌ای وجود ندارد: احتمال اینکه بتوانید بدون محدودیت زمانی در شرکت آموزش حرفه‌ای خود به کار ادامه دهید واقعاً زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *