آلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان 2021، اشتغال در قطب صنعتی اروپا

مشاغل مورد نیاز آلمان

اگر دوست دارید برای کار به کشور آلمان مهاجرت کنید، ابتدا باید با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان که با عنوان لیست سفید نیز شناخته می‌شود، آشنا باشید. در این لیست می‌توانید به‌روزترین نیاز این کشور را در زمینه شغل‌های متفاوت ببینید و سپس برای اخذ ویزای بلو کارت یا ویزای جستجوی کار آلمان اقدام نمایید.

مشاغل مورد نیاز آلمان 2021، اشتغال در قطب صنعتی اروپا

مهاجرت به‌واسطه کار، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرت به کشورهای پیشرفته است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال لیست مشاغل مورد نیاز آلمان هستند تا بتوانند متناسب با حرفه و توانایی‌های خود، شغل مناسبی پیدا کنند. اگر شما نیز به فکر مهاجرت به این کشور قدرتمند افتاده‌اید، بدون شک دوست دارید بدانید احتمال پیدا کردن کار مناسب در آلمان برای شما چقدر است. در این مطلب قرار است درباره شغل‌های مورد نیاز در آلمان صحبت کنیم. پس برای پیدا کردن پاسخ سؤال خود، حتماً تا پایان متن ما را همراهی نمایید.

مهاجرت به آلمان با پیدا کردن شغلی مناسب

اجازه دهید پیش‌ازاین که به معرفی مشاغل مورد نیاز آلمان بپردازیم، درباره اصول اولیه پیدا کردن شغل و مشغول به کار شدن در این کشور صحبت کنیم. در ابتدا باید بدانید، اگر هدف شما از مهاجرت به آلمان، کار است، دو راه پیش رو دارید. راه اول اخذ ویزای جستجوی کار است. در این مورد لازم نیست پیش از ورود به خاک آلمان، پیشنهاد کار داشته باشید، اما بدون شک برای مشغول به کار شدن در این کشور، باید دارای شرایط اولیه مشخصی باشید. می‌توانید دراین‌باره با کارشناسان ما در ویکو صحبت کنید.

راه دوم اخذ ویزای بلو کارت است. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که از قبل با مشاغل مورد نیاز آلمان آشنا بوده و پیشنهاد کاری مناسبی را از یک کارفرمای آلمانی دریافت کرده‌اند. در این صورت به‌وسیله ویزای بلو کارت آلمان وارد خاک این کشور شده و مشغول به کار خواهند شد. نکته مهم این است که پیش از تمام این‌ها، ابتدا باید بدانید آیا آلمان شغل مناسبی برای شما در چنته دارد یا خیز. پس لازم است مهارت‌ها و دانش خود را مشخص کنید و سپس نگاهی به مشاغل مورد نیاز در آلمان بیندازید. پس‌ازآن می‌توانید برای پیدا کردن کاری مناسب در این کشور اقدام کنید.

مشاغل مورد نیاز آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021

حال نوبت به بخش جذاب این مطلب می‌رسد، یعنی آشنایی با شغل‌های مورد نیاز کشور آلمان. خوب است بدانید آلمان هرساله لیستی را به‌عنوان لیست سفید (White list) ارائه می‌نماید که نشان می‌دهد این کشور بیشتر در کدام حوزه‌های شغلی نیاز به نیرو دارد. البته مطمئن‌ترین منبع برای گرفتن اطلاعات به روز درباره لیست مشاغل مورد نیاز آلمان، مراجعه به کارشناسان حرفه‌ای مانند مشاوران شرکت ویکو است. با این حال می‎توانید کلیتی از لیست سفید مشاغل آلمان را در ادامه مطالعه نمایید:

  • طراحی صنعتی، مهندس یا تکنیسین برق، جوشکاری، مهندسی صنایع
  • روانشناسی، علوم تربیتی، مددکاری اجتماعی
  • مهندسی خودرو، مکاترونیک، مهندسی مکانیک
  • برنامه‌نویسی، رباتیک، فناوری اطلاعات، توسعه نرم‌افزار، تحلیل داده
  • مهندسی عمران، معماری، طراحی داخلی
  • کارشناس بهداشت و درمان، پرستاری، پزشکی، تکنیسین ارتوپد
  • حوزه کشاورزی و دامداری، باغداری
  • رشته‌های علوم پایه (ریاضیات، شیمی و …)
  • و …

آیا برای کار در آلمان آماده هستید؟

باید بدانید، صرفاً آشنایی با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان برای اقدام جهت مهاجرت و اخذ ویزای کاری کافی نیست. داشتن سابقه کار مناسب، تحصیلات مرتبط و قابل استناد، دانش زبان آلمانی یا انگلیسی بالا و … ازجمله شروط اولیه برای اشتغال و زندگی در آلمان هستند. علاوه بر این‌ها باید بتوانید خود را با شرایط کار در کشوری صنعتی و ابرقدرت مانند آلمان وقف دهید. برای مثال خوب است بدانید آلمانی‌ها افرادی بسیار منظم در کار هستند و جدیت و سخت‌کوشی زیادی دارند. همچنین در اکثر مشاغل این کشور، یک لباس رسمی و مشخص برای کار وجود دارد. میزان ساعات کار در هفته کاملاً مشخص است و آلمانی‌ها سعی می‌کنند در کنار این ساعات، حتماً از تعطیلات آخر هفته خود که دو روز است، بهترین استفاده را ببرند.

اگر هنوز هم برای کار در آلمان مشتاق هستید، می‌توانید با کارشناسان ویکو در ارتباط باشید تا تمام اطلاعات جزئی درباره مشاغل مورد نیاز آلمان را در اختیارتان قرار دهند و به شما برای برداشتن قدم‌های بعدی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *