آلمان

معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان: مسیری با پایان خوش

معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

اگر دندان‌پزشک هستید و می‌خواهید برای کار وارد کشور آلمان شوید، باید پروسه معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان را پشت سر بگذارید. برای قرار گرفتن در این مسیر ابتدا باید مدرک b2 زبان آلمانی داشته باشید. سپس در دوره‌های خاص و آزمون مخصوص دولتی شرکت می‌کنید و سپس می‌توانید مجوز کار دریافت کرده و با یک کلینیک همکاری داشته باشید.

معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان: مسیری با پایان خوش

اگر می‌خواهید برای کار و یا تحصیل به کشور آلمان سفر کنید، باید بتوانید مهارت‌های خود را به اثبات برسانید. برای مثال معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان، برای ادامه تحصیل یا ورود به سیستم درمانی این کشور، یکی از الزامات مهم به شمار می‌شود؛ زیرا در این مورد کار شما با سلامتی افراد در ارتباط است. تطبیق مدرک دندانپزشکی در المان فرآیندی خاص دارد که اگر بتوانید با موفقیت آن را طی کنید، اجازه پیدا خواهید کرد به‌عنوان دندان‌پزشک فعالیت خود را در این کشور آغاز نمایید.

اگر قصد دارید قدم در این مسیر بگذارید باید به‌خوبی درباره آن اطلاعات داشته باشید. در ادامه شما را با مسیر کلی این فرآیند آشنا خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر نیز می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ویکو در ارتباط باشید.

برای معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان باید از کجا شروع کنیم؟

ورود به سیستم نظام پزشکی آلمان و سایر کشورهای پیشرفته خارجی می‌تواند کمی پر چالش باشد، اما قطعاً امکان‌پذیر است. بدین منظور لازم است مراحلی را طی نمایید تا اجازه طبابت در این کشور را پیدا کنید. در ادامه این مراحل عنوان خواهند شد:

ابتدا زبان آلمانی را به‌خوبی بیاموزید

دندانپزشکی یکی از شغل‌هایی است که ارتباطی مستقیم با افراد دارد و به همین دلیل دانش زبان آلمانی برای معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان، الزامی محسوب می‌شود. بدین منظور باید مدرک b2 زبان آلمانی داشته باشید تا بتوانید وارد مسیر تطبیق مدرک شوید.

معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

پشت سر گذاشتن دوره‌های مخصوص

برای این‌که مدرک شما با سیستم درمانی آلمان تطبیق داده شود، باید دوره‌هایی خاص را پشت سر بگذارید و در آزمون مربوطه شرکت کنید. در صورت قبولی در آزمون می‌توانید برای کار در آلمان اقدام کنید. جهت ورود به کشور آلمان و گذراندن این دوره‌ها می‌توانید از طریق تحصیل یا سرمایه‌گذاری اقدام کنید که به نظر می‌رسد گزینه دوم مزایای بیشتری داشته باشد؛ زیرا در این صورت زمان کافی را برای پشت سر گذاشتن دوره‌های معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان در اختیار خواهید داشت. لازم به ذکر است این دوره‌ها حدود یک الی دو سال از زمان شما را خواهند گرفت.

عقد قرارداد کاری در یک کلینیک

در قدم بعد لازم است یک دندان‌پزشک مقیم آلمان شما را دعوت به کار کند. ممکن است به‌عنوان دستیار یا رزیدنت در یک کلینیک مشغول به کار شوید. مهم این است یک قرارداد کاری مشخص و قانونی داشته باشید.

اخذ مجوز Arbeitserlaubnis

گرفتن این مجوز آخرین مرحله معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان است که به شما امکان می‌دهد به‌عنوان دندان‌پزشک مشغول به کار شوید. برای اخذ این جواز می‌توانید از دعوت‌نامه کاری کلینیک موردنظر کمک بگیرید یا درخواست تأسیس مطب شخصی بدهید.

درباره آزمون Approbation بیشتر بدانید

این آزمون همان آزمونی است که باید بعد از گذراندن دوره یک یا دوساله، در آن شرکت کنید. دوره‌های ذکرشده که دارای دو مرحله عملی و تئوری هستند معمولاً توسط مراکز آموزش عالی و کالج‌ها برگزار می‌شوند. در پایان باید برای شرکت در آزمون Approbation که یک آزمون دولتی است، به‌طور جداگانه ثبت‌نام نمایید. قبولی در این آزمون می‌تواند مهم‌ترین بخش فرآیند معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان باشد.

نکته آخر

ادامه تحصیل در رشته‌های دیگر و همچنین فعالیت در آن رشته‌ها در آلمان، آسان‌تر از کار به‌عنوان دندان‌پزشک یا پزشک است. با این حساب باید خود را برای فرآیندی پرپیچ‌وخم آماده کنید. البته بدون شک فرآیند تطبیق مدرک دندانپزشکی در المان ارزش آنچه به دست می‌آورید را دارد؛ زیرا حقوق یک دندان‌پزشک در آلمان به‌اندازه‌ای هست که می‌توانید پس از آن به‌راحتی در این کشور زندگی کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق درباره چالش‌های این مسیر می‌توانید با مشاوران ما در ویکو مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *