آلمان

معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان، مراحلی که باید بگذرانید

معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان

اگر فارغ‌التحصیل رشته پرستاری هستید و می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید، ابتدا باید فرایند معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان را پشت سر بگذارید. احتمالاً لازم است در دوره‌هایی خاص شرکت کنید تا مهارت شما در این رشته به اثبات برسد و سپس با دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما، در آلمان مشغول به کار خواهید شد.

معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان، مراحلی که باید بگذرانید

پرستاری یکی از شغل‌های بسیار پرطرفدار در آلمان است که نیاز به آن در این کشور شدیداً احساس می‌شود. به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان و مهاجرت به این کشور از طریق این شغل هستند. بدون شک این انتخاب می‌تواند انتخابی عالی باشد، زیرا موقعیت شغلی پرستاران و پزشکان در کشور پیشرفته آلمان جزء بهترین موقعیت‌ها است؛ اما اگر می‌خواهید از این طریق وارد این کشور شده و به فعالیت شغلی بپردازید، باید بدانید مسیر شما کمی پیچیده‌تر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر مانند مهندسی، علوم پایه و … است. در این مطلب شما را با مسیر مهاجرت به المان با مدرک پرستاری آشنا خواهیم کرد. می‌توانید سؤالات جزئی‌تر خود را نیز با کارشناسان ما در مجموعه ویکو در میان بگذارید.

برای معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان باید از کجا شروع کنیم؟

اگر در ایران در رشته پرستاری تحصیل کرده‌اید. نمی‌توانید تنها با گرفتن یک دعوت‌نامه کاری وارد آلمان شده و کار خود را شروع کنید. زیرا این کشور پروسه‌ای را برای شما در نظر گرفته است تا ابتدا مهارت و دانش خود را در این رشته به اثبات برسانید.

  1. اولین قدم برای معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان آشنایی کافی با زبان آلمانی است. ازآنجایی‌که در این رشته شما تعامل بسیاری با افراد مختلف دارید. بدیهی است که باید به حد کافی و خوبی با زبان آلمانی آشنا باشید. این آشنایی باید در سطح مدرک B2 باشد.
  2. در این مرحله لازم است مدارک تحصیلی، دوره‌هایی که پشت سر گذاشته‌اید و ریزنمرات خود را به زبان آلمانی ترجمه کرده و برای مجموعه‌هایی که کار معادل‌سازی را انجام می‌دهند ارسال کنید. مدارک شما در این مرحله بررسی‌شده و ارزشیابی می‌شوند. مشاوران ما در ویکو اطلاعات دقیق‌تر درباره مدارک موردنیاز و نحوه ارسال را در اختیار شما خواهند گذاشت.
  3. همان‌طور که گفتیم برای معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان لازم است ارزش مدارک تحصیلی و مهارت‌های شما به اثبات برسد. اگر سازمان مربوطه با بررسی مدارک ارائه شده از سمت شما به این نتیجه برسد که مدرک شما معادل با مدرک پرستاری در آلمان است، می‌توانید به دنبال کار باشید. در غیر این صورت باید دوره‌هایی را برای آموزش پشت سر بگذارید.
  4. به‌طورمعمول این مدرک در ایران به‌تنهایی برای معادل‌سازی کافی نیست و شما باید در دوره‌ای صد الی هشت‌صدساعته برای تطبیق مدرک خود با نظام درمانی آلمان، آموزش ببینید. طول مدت‌زمان این دوره به مدرک تحصیلی و ریزنمرات شما نیز بستگی دارد. پس‌ازاین که دوره معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان را با موفقیت پشت سر بگذارید، مجوز کار در این رشته برای شما صادر خواهد شد.
  5. به‌عنوان آخرین مرحله باید از یک کارفرما دعوت‌نامه کاری دریافت کنید و قرارداد ببندید. حال می‌توانید کار خود را به‌عنوان یک پرستار در آلمان آغاز کنید.

معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان

چند نکته درباره مهاجرت به آلمان با مدرک پرستاری

به‌عنوان نکات تکمیلی خوب است این اطلاعات را درزمینه معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان به خاطر داشته باشید:

  • هرچند برای این رشته لازم است مدرک B2 زبان آلمانی داشته باشید. اما می‌توانید با مدرک A1 نیز وارد این کشور شده و در آلمان دوره زبان بگذرانید.
  • برای مهاجرت به المان با مدرک پرستاری باید سن شما زیر 45 سال باشد تا بتوانید از خدمات بیمه بازنشستگی این کشور استفاده نمایید.
  • یک‌راه دیگر برای اشتغال به پرستاری، به‌جز معادل‌سازی مدرک پرستاری در آلمان، شرکت در دوره‌های اوسبیلدونگ پرستاری در این کشور است. طی این دوره‌ها شما هم به‌صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینید و هم حقوق دریافت می‌کنید. طول این دوره معمولاً سه سال است. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر دراین‌باره می‌توانید با مشاوران ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *