آلمان

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان: از کالج تا دکتری

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان، به‌جز دوره کالج، شباهت بسیار زیادی با دوره‌های تحصیلی در ایران دارد. افرادی که باسابقه 12 ساله تحصیلی می‌خواهند وارد دانشگاه‌های آلمان شوند باید به مدت یک سال در کالج تحصیل نمایند. سپس می‌توانند برای مقطع لیسانس پذیرش بگیرند. اگر دانش زبان آلمانی شما چندان تعریفی ندارد، می‌توانید برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و در رشته‌های انگلیسی‌زبان اقدام نمایید.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان: از کالج تا دکتری

آلمان می‌تواند کشوری ایده‌آل برای دانشجویان باشد؛ زیرا خدمات آموزشی را با بهترین کیفیت و البته به‌صورت رایگان در اختیار افراد می‌گذارد. برای پذیرش در مراکز آموزشی این کشور ابتدا باید با مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان و نوع فعالیت دانشگاه‌ها آشنا باشید. در این صورت می‌توانید با توجه به شرایط خود، بهترین مسیر را جهت مهاجرت تحصیلی به آلمان در پیش بگیرید. البته این مسیر، مسیری پرپیچ‌وخم خواهد بود. اما اگر با دانش کافی در آن قدم بردارید بدون شک نتیجه‌ای عالی دریافت خواهید کرد. می‌توانید جهت کسب اطلاعات تخصصی‌تر با کارشناسان ویکو نیز در ارتباط باشید.

آشنایی با مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

مقاطع تحصیلی آلمان در دانشگاه‌ها تفاوت چندانی با مقاطع تحصیلی دانشگاهی در ایران ندارد؛ یعنی تحصیل در دانشگاه با کارشناسی شروع می‌شود و در کارشناسی ارشد و دکتری ادامه می‌یابد. البته خوب است بدانید دوره‌های دیگری نیز در آلمان برای کسب مهارت و دریافت آموزش وجود دارد که هرکدام می‌توانند برای برخی افراد حتی مناسب‌تر از تحصیل در دانشگاه باشند. در ادامه شما را با مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان و دوره‌های مختلف آموزشی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

کالج

پیش‌ازاین که وارد دوره‌های اصلی تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان شویم، باید درباره کالج‌ها صحبت کنیم. در کشور آلمان، دانش آموزان بعد از اتمام دوره متوسطه و به‌طورکلی با پشت سر گذاشتن دوره تحصیلی 13 ساله می‌توانند وارد دانشگاه شوند. درواقع شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی، داشتن سابقه تحصیلی 13 ساله است. افرادی که از کشورهای دیگر ازجمله ایران می‌خواهند در دوره کارشناسی در میان مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان شروع به تحصیل نمایند، باید دوره آموزشی 13 ساله را پشت سر گذاشته باشند. با این حساب اگر 12 سال تا اخذ مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی درس‌خوانده باشید. لازم است یک سال را نیز در کالج‌های آلمان به تحصیل بپردازید تا اجازه ورود به دانشگاه را پیدا کنید. در خصوص شرایط پذیرش در کالج‌ها، مشاوران ما در ویکو شما را راهنمایی خواهند کرد.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

دوره اول: کارشناسی

مقاطع تحصیلی در آلمان، در دانشگاه با کارشناسی شروع می‌شود و معمولاً به 6 تا 8 ترم زمان برای اتمام آن نیاز است. رشته‌های بسیار متنوعی از تمام گروه‌های فنی، علوم پایه، علوم اجتماعی و انسانی، هنر و … در این مقطع ارائه می‌گردند. نکته مهم این است که امکان شرکت در مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان، خصوصاً کارشناسی اغلب با دانش زبان آلمانی امکان‌پذیر است. به همین دلیل اگر به‌اندازه کافی با این زبان آشنایی نداشته باشید. لازم است دوره‌ای شش تا هشت‌ماهه را برای یادگیری زبان آلمانی پیش از آغاز دوره لیسانس پشت سر بگذارید.

دوره دوم: کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان در دو تا چهار ترم امکان‌پذیر است که دقیقاً به نوع رشته بستگی دارد. اگر با زبان آلمانی مشکل‌دارید، خوب است بدانید در این مقطع امکان بیشتری برای تحصیل به زبان انگلیسی در اختیار شماست؛ زیرا برخی رشته‌ها به این زبان ارائه می‌شوند. شما برای پذیرش به مدرک تافل یا آیلتس، بنابر درخواست دانشگاه، نیاز خواهید داشت. به همین دلیل است که کارشناسی ارشد در میان مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان، طرفداران زیادی دارد. برای تحصیل در رشته‌های آلمانی‌زبان نیز، در بسیاری از موارد می‌توانید با مدرک b2 آلمانی اقدام کنید. که این مورد نیز به نوع رشته و دانشگاه شما بستگی خواهد داشت.

دوره سوم: دکتری

تحصیل در دوره دکتری آلمان بین سه تا چهار سال زمان می‌برد که می‌توانید از امکانات برخی مؤسسات برای دریافت بورسیه نیز استفاده نمایید. برای اخذ پذیرش این دوره لازم است با اساتید در ارتباط باشید و در صورت کسب موافقت آن‌ها می‌توانید برای پذیرش در دانشگاه و تحصیل در مقطع دکتری آلمان اقدام نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پذیرش در مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان بهتر است با کارشناسان ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *