آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

خبر خوب ، پزشکان و سایر متخصصان پزشکی در آلمان موردتقاضا هستند! نیاز به جبران کمبود مهارت در زمینه‌های مختلف تخصصی به این معنی است که فرصت‌های زیادی برای پزشکان واجد شرایط برای یافتن کار در آلمان، به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک‌تر وجود دارد. در این مقاله به بررسی  مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی می‌پردازیم.برای اطلاعات بیشتر درخصوص ویزای کاری آلمان به وبسایت مهاجرتی و کاریابی ویکو مراجعه نمائید.

اطلاعات برای پزشکان بین‌المللی که به آلمان می‌آیند

با این حال، حرفه پزشکی در آلمان کاملاً تنظیم شده است و شرایط بسیاری برای پزشکان بین‌المللی وجود دارد که قبل از اینکه بتوانند در اینجا کار کنند، باید رعایت کنند. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین چیزهایی است که باید به آن‌ها فکر کنید. مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی بسیار عالی و دارای مزایای زیادی است.

انتخاب ویزای مناسب (شهروندان غیر اتحادیه اروپا)

کارت آبی اتحادیه اروپا برای کمک به جذب متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای آمدن و کار در آلمان معرفی شد. این یک مجوز کار معتبر با مزایای مختلف در مقایسه با مجوز کار معمولی است، از جمله اینکه مسیر دسترسی به مجوز اقامت دائم را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. با این حال، شرایط مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال شما به یک پیشنهاد شغلی مشخص با حداقل حقوق 38688 یورو در سال نیاز دارید و برای اینکه مدرک شما در آلمان به رسمیت شناخته شود.

اگر کارت آبی گزینه‌ای برای شما نیست، ممکن است همچنان بتوانید «مجوز اقامت با هدف اشتغال سودمند» (که قبلاً «مجوز کار» نامیده می‌شد) دریافت کنید. بسته به دلیلی که از دریافت کارت آبی رد شده‌اید، این کار به تلاش بیشتری نیاز دارد. اما این یک مجوز اقامت معتبر و پرکاربرد برای آلمان است و اگرچه روند ادغام نهایی کندتر خواهد بود، اما به شما حقوقی مشابه با کارت آبی می‌دهد.

گرفتن مجوز پزشکی: مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

“تصویب” مجوز پزشکی صادر شده توسط ایالت آلمان است که به پزشکان اجازه می‌دهد در حرفه خود کار کنند. در سراسر آلمان معتبر است و مادام العمر است.

مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

الزامات مختلفی برای دریافت آن وجود دارد. برای شروع، پزشکان خارجی باید قبل از درخواست، یک پیشنهاد شغلی مشخص داشته باشند. شما همچنین به آلمانی پزشکی در سطح C1 نیاز دارید (برای آلمانی معمولی و روزمره، B2 کافی است). و هر مدرک تحصیلی در خارج از کشور باید معادل مدارک قابل مقایسه آلمانی تلقی شود.

به خصوص برای مدارک پزشکی صادر شده در کشورهای غیراروپایی، ارزیابی مدارک تحصیلی شما می‌تواند زمان زیادی ببرد. اگر یک پیشنهاد شغلی قطعی دارید، می‌توانید با درخواست “Berufserlaubnis” (مجوز پزشکی موقت) شروع کنید. این به شما امکان می‌دهد تا زمانی که صلاحیت شما برای تأییدیه توسط مقامات بررسی می‌شود در آلمان کار کنید.

با “Approbation” یا “Berufserlaubnis” می‌توانید شروع به کار کنید ، یا فقط به عنوان یک رزیدنت پزشکی، یا با کار و تحصیل در تخصص پزشکی خود به طور همزمان. بسته به تخصص ممکن است چندین سال طول بکشد، اما می‌توانید در این مدت شروع به کسب درآمد کنید. این فرآیند منجر به عنوان آلمانی “Facharzt” یا متخصص پزشکی می‌شود.

الزامات زبان برای مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

در آلمان، رابطه بین پزشک و بیمار مبتنی بر اعتماد و احترام است و تشخیص‌های پزشکی باید به شیوه‌ای قابل‌درک و حساس بیان شود. برای آن، مهارت‌های بسیار خوب زبان آلمانی ضروری است.

از آنجایی که حرفه‌های پزشکی در آلمان تنظیم شده است، باید ثابت کنید که حداقل آلمانی عمومی سطح B2 دارید. در بسیاری از ایالت‌های فدرال به آلمانی پزشکی سطح C1 نیز نیاز دارید. (در آلمان، هر ایالت فدرال قوانین خاص خود را برای پزشکان دارد.) برای دریافت تأییدیه خود، ممکن است نیاز به قبولی در امتحانی به نام Fachsprachenprüfung داشته باشید. برخی از آموزشگاه‌های زبان دوره‌هایی را برای آماده شدن برای این آزمون ویژه ارائه می‌دهند که دانش پزشکی آلمانی شفاهی و نوشتاری شما را آزمایش می‌کند.

تماس با ما

انتظارات حقوق و مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

حرفه پزشکی در آلمان حقوق اولیه بالایی دارد و پزشکان در طول حرفه خود دستمزد خوبی دریافت می‌کنند. البته بسته به تجربه حرفه‌ای و حوزه پزشکی که در آن کار می‌کنید تفاوت‌هایی وجود دارد. میانگین حقوق در آلمان برای پزشکان بین 65000 یورو حقوق ناخالص در سال برای Assistenzarzt (دستیار پزشک) تا 80000 یورو برای Facharzt (متخصص) متغیر است.

در بیمارستان‌ها معمولاً با توجه به سال‌ها سابقه کار حرفه‌ای ترفیع می‌گیرید و حقوق شما نیز بر همین اساس بالا می‌رود. پزشکان ارشد در سطح بالای حرفه خود بیشترین درآمد را دارند . با میانگین حدود 278000 یورو در سال. اما فراموش نکنید، با دستمزدهای بالا، انتظارات زیادی به وجود می‌آید . پزشکان در آلمان حجم کار و مسئولیت زیادی دارند.

روش درخواست برای پزشکان با جزئیات

برای شروع فرآیند شناسایی، اسناد مختلفی موردنیاز است. درخواست را می‌توان از خارج از کشور یا آلمان ارسال کرد. مقامات آلمانی به مدرک نیاز دارند، به ویژه در مورد برنامه تحصیلی تکمیل شده و مهارت‌های زبان آلمانی متقاضی.

به طور دقیق، مدارک زیر موردنیاز است:

  • خلاصه‌ای از دوره‌های آموزشی تکمیل شده و تجربه کاری حرفه‌ای متقاضی به زبان آلمانی،
  • مدرک هویت،
  • مدارک تحصیلی رسمی کسب شده در خارج از کشور،
  • مدارک مربوط به تجربه حرفه‌ای مرتبط یا سایر شواهد مدارک رسمی، در مواردی که چنین شواهدی برای ایجاد برابری لازم باشد،
  • بیانیه‌ای مبنی بر اینکه هنوز هیچ درخواستی برای اعلام هم ارزی ثبت نشده است.
  • اینکه کدام مجوز اقامت قابل اجرا است بستگی به نحوه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای دارد

مهاجرت به آلمان از طریق پزشکی

ارزیابی صلاحیت حرفه‌‎ای

صلاحیت حرفه‌ای متقاضی به طور مستقیم به عنوان معادل مدرک شناخته می‌شود. مدارک تحصیلی در آلمان به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده است. در این مورد، اقدامات مطابقت ضروری نیست. متقاضی می‌تواند طبق بخش 19 قانون اقامت آلمان – کارت آبی یا بخش 18 قانون اقامت آلمان – برای کار درخواست اجازه اقامت بدهد. متقاضی می‌تواند در آلمان به عنوان پزشک، پرستار یا حرفه‌ای دیگر کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *