استرالیا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مدیریت همه‌گیر کووید-19 بوده است – تا پایان ژوئن 2020 تنها 104 مورد مرگ‌ومیر وجود داشت. اقدامات قرنطینه محلی به میزان قابل‌توجهی کاهش ‌یافته است و اقتصاد به آرامی در حال بازگشت به زندگی است.

دولت استرالیا قبلاً بسته‌های محرک متعددی را اعلام کرده و پروژه‌های ساختمانی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر ارائه کرده است. دولت همچنین یک «نقشه راه سرمایه‌گذاری فناوری» ملی را برای تحریک فعالیت‌های اقتصادی پس از همه‌گیری فاش کرده است. در این مقاله به دلایل مهاجرت به استرالیا می‌پردازیم.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از کشورهای مهم مهاجر در جهان (به همراه نیوزلند، کانادا و ایالات‌متحده آمریکا) در نظر گرفته می‌شود. از سال 1945، زمانی که اولین پورتفولیوی مهاجرت فدرال ایجاد شد، بیش از 7.5 میلیون نفر در اینجا ساکن شده‌اند.

مهاجران دائمی از طریق یکی از دو برنامه مجزا وارد استرالیا می‌شوند – برنامه مهاجرت برای مهاجران ماهر و خانواده یا برنامه بشردوستانه برای پناهندگان و کسانی که در موقعیت‌های مشابه پناهندگی قرار دارند. هر سال، دولت استرالیا مکان یا سهمیه‌ای را برای افرادی که می‌خواهند به طور دائم به استرالیا مهاجرت کنند تحت این دو برنامه اختصاص می‌دهد.

تا همین اواخر، بریتانیا (بریتانیا) همیشه منبع اصلی مهاجرت دائم به استرالیا بوده است. با این حال، برای اولین بار در تاریخ استرالیا، چین در سال 2010-2011 از بریتانیا به عنوان منبع اصلی مهاجران دائمی استرالیا پیشی گرفت. از آن زمان، چین و هند همچنان بیشترین تعداد مهاجران دائمی را ارائه می‌دهند. شهروندان نیوزلند (NZ) نیز از نظر تعداد مهاجران ورودی بسیار هستند، اما آن‌ها تحت برنامه مهاجرت استرالیا به حساب نمی‌آیند مگر اینکه برای ویزای دائمی درخواست دهند (و به آن‌ها اعطا شود).

مهاجرت به استرالیا

چرا مهاجرت به استرالیا

ویزای استرالیا همچنان در حال بررسی است، بنابراین هنوز امکان درخواست وجود دارد. درخواست ویزا برای زندگی و کار در استرالیا می‌تواند بیش از شش ماه طول بکشد. علیرغم بسته شدن مرزهای کنونی، شما هنوز این انتخاب را دارید که تحقیقات و برنامه‌ریزی خود را از هم اکنون آغاز کنید. با توجه به وضعیت وخیم کنونی که بسیاری از کشورهای دیگر در آن هستند، تقاضا برای مهاجرت به استرالیا احتمالاً با بازگشایی این کشور بسیار بالا خواهد بود.

1) مراقبت‌های بهداشتی رایگان یا یارانه‌ای با مهاجرت به استرالیا

سیستم مدیکر در استرالیا دسترسی به طیف وسیعی از خدمات مراقبت‌های بهداشتی از جمله مراقبت‌های پزشکی رایگان در بیمارستان‌های دولتی و هزینه‌های کمتر برای داروهای تجویزی را فراهم می‌کند. همه شهروندان استرالیایی، ساکنان استرالیایی واجد شرایط و دسته‌های خاص ویزا می‌توانند پس از ثبت‌نام در مدیکر به این خدمات دسترسی داشته باشند.

برای بیماران واجد شرایط، Medicare در استرالیا موارد زیر را پوشش می‌دهد:

درمان یارانه‌ای یا رایگان توسط متخصصان بهداشتی مانند متخصصان، پزشکان، اپتومتریست ها و در شرایط خاص دیگر پزشکان مرتبط مانند دندان‌پزشکان.
اسکان و درمان رایگان در یک بیمارستان دولتی برای بیماران مدیکر دولتی.

برای بیماران خصوصی در یک بیمارستان خصوصی یا دولتی، 75 درصد هزینه برنامه مدیکر برای اقدامات و خدمات.

تماس با ما

2) آموزش رایگان یا یارانه‌ای با مهاجرت به استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی را رایگان یا یارانه‌ای ارائه می‌دهد. سیستم آموزش عمومی استرالیا به دلیل حجم بالای دانش آموزان و روش‌های آموزشی با کیفیت از شهرت خوبی برخوردار است. لازم به ذکر است که سیستم آموزشی استرالیا به دلیل تأکید بر مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه و تمرکز بر تعامل دانش آموزان و همکاری یادگیری ارزشمند است.

در مقایسه با سیستم‌های آموزشی در بخش‌های مختلف آسیا به عنوان مثال، این یک سیستم مبتنی بر کل نگر است. در حالی که انگلیسی زبان اصلی آموزش در سیستم آموزشی استرالیا است، بسیاری از مدارس برنامه‌هایی را به زبان‌های دیگر از جمله برنامه‌های دوزبانه و مبادله ارائه می‌دهند.

3) آب و هوا و مهاجرت به استرالیا

استرالیا به دلیل آب‌وهوای معتدل در بیشتر سواحل شرقی، مقصد مهاجرتی جذابی است. هر چهارفصل را می‌توان در منطقه ساحل شرقی استرالیا یافت. با آب‌وهوای گرمسیری در منطقه شمالی و همچنین کوه‌های آبی برفی در جنوب. منطقه مرکزی استرالیا «بیرون‌گاه» نمادین را با زمین‌های وسیع بیابان شنی قرمز و رشته‌کوه نشان می‌دهد. همچنین خط ساحلی غربی وجود دارد که به خاطر آب‌های فیروزه‌ای، سواحل شنی سفید و آب‌وهوای معتدل شهرت دارد.

4) مسیر شهروندی و مهاجرت به استرالیا

همه ساکنان دائم می‌توانند در نهایت واجد شرایط اخذ ویزای شهروندی استرالیا شوند. یک مزیت بزرگ برای مهاجرانی که به استرالیا مهاجرت می‌کنند این واقعیت است که دولت تابعیت دوگانه را به رسمیت می‌شناسد. کودکانی که از ساکنان دائم استرالیا متولد می‌شوند، حتی اگر والدینشان هنوز واجد شرایط نباشند، می‌توانند برای شهروندی درخواست دهند.

5) شهرهای قابل سکونت و مهاجرت به استرالیا

روزنامه اکونومیست هر سال نظرسنجی را برای رتبه‌بندی قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان انجام می‌دهد. بر اساس این نظرسنجی‌ها، چندین شهر استرالیا به طور مداوم هر ساله به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی در لیست قرار می‌گیرند. در میان آن‌ها، ملبورن غالباً در رتبه‌بندی رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد و به ویژه در سال 2017 برنده شد.

مهاجرت به استرالیا

6) استرالیا سرزمین مهاجران است

استرالیا به دلیل برنامه مهاجرتی طولانی مدت و ملت‌سازی، تعریف واقعی چندفرهنگی است. بخش قابل‌توجهی از جمعیت استرالیا یا در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند یا پدر و مادری دارند که به طور طبیعی شهروند استرالیا نیستند. این به شیوه‌های فرهنگی بسیار متنوع در سراسر کشور کمک می‌کند. شما درست در آنجا خواهید شد.

7) ثبات

اقتصاد استرالیا مستحکم است و دلار استرالیا به عنوان یکی از قوی‌ترین و امن‌ترین ارزهای دنیا شهرت دارد. جای تعجب نیست که استرالیا در این شاخص بسیار بالا است زیرا ما دستمزدهای بالا، تعادل کار/زندگی عالی، نرخ جرم و جنایت پایین، سیستم های مراقبت‌های بهداشتی فراگیر و اقتصادی را ارائه می‌دهیم که به راحتی طوفان‌های رکودهای گذشته را پشت سر گذاشته است. هر کسی که شغل دارد می‌تواند بدون در نظر گرفتن اینکه در رستوران، فروشگاه خرده‌فروشی کار می‌کند یا حرفه‌ای است، هزینه اقامت و غذا را بپردازد. برای اطلاعات درباره اخذ ویزای استرالیا به موسسه کاریابی ویکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *