آلمان

مهندسی پزشکی در آلمان از لحاظ کار و درآمد

مهندسی پزشکی در آلمان

برای ورود به مهندسی پزشکی در آلمان در مقطع فوق لیسانس باید حتماً دوره کارشناسی را گذرانده باشید. همچنین بایستی دارای مدرک زبان باشید.

جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در آلمان نخست بایستی از شرایط آن مطلع شوید.این رشته در حقیقت تلفیقی از مهندسی و پزشکی می‌باشد. رشته مهندسی پزشکی یکی از معروف‌ترین رشته‌های این کشور می‌باشد.

هر ساله متقاضیان بسیاری جهت تحصیل در این رشته به آلمان مهاجرت می‌کنند. این کشور یکی از مرکزهای اصلی از لحاظ تکنولوژی و آموزشی در دنیا به حساب می‌آید. چندین دانشگاه برتر دنیا در این کشور واقع شده‌اند. این رشته یکی از توسعه یافته‌ترین دانش دنیا در حیطه پزشکی می‌باشد.

کشور آلمان محل بسیار عالی جهت پیشرفت هم در زمینه ویزای تحصیلی آلمان و هم در زمینه ویزای کاری آلمان می‌تواند باشد.

شرایط ورود به رشته مهندسی پزشکی در آلمان

شرایط ورود به مهندسی پزشکی در آلمان به چه صورت است؟ متقاضیان این رشته اگر ۱ سال در یکی از دانشگاه‌های کشور خود درس خوانده باشند. بدون طی کردن دوره دانشگاه به راحتی و به طور مستقیم می‌توانند وارد دوره کارشناسی شوند. در این صورت می‌توانند به تحصیل خود در این رشته بپردازند. از دیگر شرایط ورود به این رشته باید دارای حداقل معدل ۱۷ باشید تا در  دانشگاه‌های این کشور در دوره لیسانس پذیرش شوید.

مهندسی پزشکی در آلمان

مهندسی پزشکی در آلمان در مقطع کارشناسی

جهت ورود به رشته مهندسی پزشکی در آلمان در مقطع لیسانس باید دیپلم داشته باشید. ابتدا می‌توانید از کالج آغاز کنید و پس از طی کردن این دوره به دانشگاه وارد شوید. اگر ۱ سال در دانشگاه ایران تحصیل کرده‌اید می‌توانید مستقیماً بدون طی کردن کالج به دانشگاه وارد شوید.

مهندسی پزشکی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

برای ورود به مهندسی پزشکی در آلمان در مقطع فوق لیسانس باید حتماً دوره کارشناسی را گذرانده باشید. همچنین بایستی دارای مدرک زبان باشید. برای بعضی از دانشگاه‌ها هم  شرط معدل  ۱۵ برای لیسانس الزامی است.

تماس با ما

مهندسی پزشکی در کشور مربوطه در مقطع دکتری

مهندسی پزشکی در آلمان در مقطع دکتری معمولاً با زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. جهت دریافت بورسیه به مدارکی نظیر آیلتس، تافل ، مدرک فوق لیسانس، معرفی‌نامه اساتید، مقاله و رزومه قوی نیاز است.

بازار کار این رشته در آلمان

مهندسی پزشکی در آلمان آینده کاری خیلی عالی دارد. هم اکنون از رونق خیلی خوبی بهره مند است. زیرا که این کشور یک کشور صنعتی به حساب می‌آید و به این رشته اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به دلیل اینکه این رشته یکی از رشته‌های مهندسی به شمار می‌آید از بازار کار پر رونقی در این کشور برخوردار است.

هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در کشور مدنظر

هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان معمولاً رایگان می‌باشد. این رشته یکی  از رشته پرطرفدار در آلمان می‌باشد که در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آموزش داده می‌شوند. هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های خصوصی رایگان نیست و باید شهریه پرداخت کرد.

مهندسی پزشکی در آلمان

جمع‌بندی

جهت تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در آلمان پیش از هرکاری باید با شرایط آن آشنا شد. شرایط تحصیل در این رشته برای مقاطع مختلف متفاوت است. این رشته تلفیقی از دو رشته پزشکی و مهندسی می‌باشد. از بازار کار خیلی خوبی برخوردار است. هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *