دانمارک

نحوه مهاجرت به دانمارک از طریق کار

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

مهاجرت به دانمارک از طریق کار شامل یک سری شرایط ریز و درشتی است که هر متقاضی باید از آن‌ها برخوردار باشد. این کشور زیبای اتحادیه اروپا هرساله متقاضیان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. در بین ایرانیان هرساله متقاضیان زیادی خواستار مهاجرت از طریق کار هستند و بامطالعه قوانین خاص مهاجرت و اینکه چقدر هزینه برای دریافت ویزای کاری لازم است خواستار اقامت موقت یا دائم در این کشور هستند.

شرایط عمومی مهاجرت به دانمارک از طریق کار

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی و عضوی از کشورهای اسکاندیناوی می‌باشد. به‌طور کلی شرایط اخذ ویزای کاری و نظام اقتصادی کشور دانمارک مشابه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. این شرایط برای افرادی که تقاضای کار در دانمارک را دارند و یا یک پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند یکسان است.

به‌طور کلی برای پیشنهاد شغلی در ابتدا فرد باید به مدت سه ماه کارفرما آگهی استخدام در این کشور را درج کند و اگر نیروی موردنظر جذب نشود در مرحله بعد باید از طریق آگهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام به جذب نیرو کند و اگر در این مورد هم موفق به جذب نیرو نشد نمی‌توان برای افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت‌نامه ارسال کند.

در برخی از موارد فرد می‌تواند به مدت ۶ ماه درخواست ویزای جستجوی کار در دانمارک را بکند و در این مدت تلاش کند که کار مناسبی پیدا کند و یا اینکه خودش کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند تا مدت اقامت خود را تمدید نماید.

قوانین مهاجرت به دانمارک از طریق کار

کار در دانمارک و اخذ ویزای کاری

قوانین مهاجرت به دانمارک از طریق کار درزمانی که هنوز قوانین گرین کارت اجرا می‌شد بسیار ایده آل بود اما با لغو این قوانین تا حد زیادی ویزای جستجوی کار غیرممکن شده است. هر شرکت یا کمپانی یا سازمان معتبری که قوانین کاری از قبیل پرداخت مالیات را به‌خوبی انجام داده باشند. همان پروسه اخذ نیرو از داخل و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را طی کرده باشند اما موفق نشده باشد نیرو دریافت کنند می‌توانند دعوت‌نامه شغلی خود را به سایر کشورها بفرستند و ازآنجا نیروی موردنیاز را جذب کنند.

ازآنجاکه درگذشته گرین کارت شرایط مهاجرت را تا حدودی آسان کرده بود اما با توجه به لغو شدن قوانین گرین کارت دانمارک، اخذ ویزای کاری هم با شرایط سختی همراه شد.

روش دیگری که در مهاجرت به دانمارک از آن استفاده می‌شود دریافت جاب آفر از کارفرمای دانمارکی است. همان‌طور که در قسمت بالا هم توضیح دادیم زمانی که اخذ نیرو در دانمارک و کشورهای اتحادیه اروپا ممکن نباشد. کارفرما می‌تواند در کشور دیگر نیرو جذب کند و برای او دعوت‌نامه ارسال کند. این نوع ویزا تا حدودی مشکل و زمان‌بر است. اگر فرد اصرار به دریافت اقامت داشته باشد می‌تواند در صورت داشتن شرایط از طریق تحصیل اقدام کند و اقامت این کشور را دریافت نماید.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به دانمارک از طریق کار

جستجوی کار و یا ویزای جاب آفر برای مهاجرت به دانمارک از طریق کار نیازمند داشتن تحصیلات عالی در این خصوص است. برای این شیوه مهاجرت به مدارک زیر نیاز است.

  • داشتن گذرنامه با حداقل سه ماه اعتبار
  • تکمیل نمودن فرم‌های مرتبط با درخواست ویزای کاری
  • تهیه ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • بیان دلایل مهاجرت به کانادا
  • ارائه رسید بلیت رفت‌وبرگشت به دانمارک
  • رسید رزرو محل اسکان موقت کارگر( اجاره مکان برای طول ویزا)
  • رسید بیمه
  • تمکن مالی لازم( برای اثبات باید پرینت حساب بانکی در بانک‌های معتبر و مورد تائید این کشوربرای اطلاعات بیشتر به وب سایت گروه ویکو مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *