ایتالیا

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است، نه تنها برای مکان‌های خیره‌کننده و دیدنی، بلکه به دلیل حضور تعدادی از مؤسسات دانشگاهی با کیفیت بالا در سراسر کشور که شاهد هجوم رقابتی دانشجویان در هر سال تحصیلی هستند. یکی دیگر از دلایل محبوب بودن ایتالیا برای تحصیل در مقرون به صرفه بودن آن نهفته است – هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.

آیا می‌خواهید تحصیلات عالی خود را در این کشور زیبا دنبال کنید؟ این وبلاگ شما را با آنچه باید از نظر هزینه برای پیگیری یک دوره در کشور انتظار داشته باشید آشنا می‌کند. نگاهی بیاندازید به مقاله‌ای که از طرف موسسه کاریابی ویکو نوشته شده است.

پس از دریافت یک ایده و بینش مختصر در مورد هزینه زندگی در ایتالیا، اجازه دهید اکنون یک ایده مختصر از هزینه زندگی در ایتالیا و همچنین برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشیم. دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا باید بین 700 تا 1500 یورو در ماه برای هزینه‌های زندگی بپردازند.

این هزینه‌ها شامل مواردی مانند اقامت، غذا، حمل‌ونقل عمومی، مسافرت محلی و/یا سرگرمی می‌شود. زندگی در ایتالیا یک تجربه فوق‌العاده است، اما به خاطر داشته باشید که رم و میلان نسبت به سایر شهرهای ایتالیا گران‌تر هستند.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

هزینه‌های تحصیل در مؤسسات ایتالیایی متفاوت است، اما به طور کلی کمتر از سایر نقاط اروپا یا آمریکای شمالی است. این امر دانشگاه‌های ایتالیا را به پیشنهادی فریبنده برای دانشجویان خارجی تبدیل می‌کند. دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا این شانس را دارند که تحصیلات عالی با کیفیت را با هزینه مقرون به صرفه دریافت کنند.

هزینه شهریه برای تحصیل در ایتالیا

هزینه شهریه در هر موسسه متفاوت خواهد بود. با این حال، در صورت انتخاب یک دانشگاه خصوصی، باید انتظار پرداخت بیشتر را داشته باشید. هزینه دوره لیسانس به طور متوسط 900 تا 4000 یورو در سال در یک موسسه دولتی است.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

هزینه‌های یک موسسه خصوصی معمولاً به طور متوسط بین 6000 تا 20000 یورو در سال است. اگر اهل اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، احتمالاً بیشتر از شهروندان ایتالیایی پرداخت نخواهید کرد. سایر دانشجویان بین‌المللی باید منتظر هزینه‌های دوره بالاتر باشند.

گزینه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا هزینه تحصیل خود را تأمین کنید. همه دانشجویان (ایتالیایی و بین‌المللی) می‌توانند برای کمک مالی درخواست دهند. بودجه با توجه به وضعیت مالی و شایستگی تحصیلی شما توزیع می‌شود. اگر حمایت دریافت می‌کنید، این می‌تواند به هزینه‌های

تحصیل، هزینه‌های اقامت و سایر هزینه‌های زندگی کمک کند. برای اطلاعات در مورد حمایت مالی که آن‌ها می‌توانند به شما ارائه دهند، با موسسه انتخابی خود تماس بگیرید.

هزینه اقامت در ایتالیا حین تحصیل

در ایتالیا مؤسسات معمولاً سالن اقامت ندارند. با این حال آن‌ها خدماتی را برای کمک به شما برای یافتن مکانی برای زندگی ارائه می‌دهند. این می‌تواند شامل مسکن متعلق به دانشگاه یا کمک به شما برای یافتن مسکن خصوصی مناسب باشد. اجاره خصوصی در ایتالیا گزینه گران‌تری است، بنابراین مطمئن شوید که برای این کار و بودجه لازم را دارید!

تماس با ما

به دست آوردن یک شغل پاره وقت یک راه عالی برای کمک به هزینه تحصیل شما در ایتالیا است. به عنوان یک دانشجوی اتحادیه اروپا، می‌توانید بدون مجوز اضافی کار کنید. اما به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا، ویزای شما تعیین می‌کند که آیا در حین تحصیل اجازه اشتغال با حقوق را داشته باشید.

اگر اجازه کار داشته باشید، احتمالاً فقط تا 20 ساعت در هفته خواهد بود. این به این معنی است که برای تأمین هزینه تحصیل خود نباید به این موضوع اعتماد کنید. اگر می‌خواهید شغلی پیدا کنید، اگر مهارت‌های زبان ایتالیایی دارید برایتان مفید است.

هزینه مواد غذایی در Itlay

به غیر از محل اقامت، باید برای غذا و حمل‌ونقل خود نیز هزینه کنید. اگر مواد غذایی خود را از سوپرمارکت‌های ارزان محلی خریداری کنید، به طور متوسط باید بین 150 تا 200 یورو در ماه هزینه کنید. یک وعده غذایی در هر رستوران ایتالیایی متوسط چیزی بین 8 تا 16 یورو به همراه هزینه اضافی برای شما هزینه دارد.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

حمل‌ونقل در ایتالیا نسبتاً ارزان است و حمل‌ونقل عمومی راحت‌ترین روش رفت و آمد است. بلیط ماهانه اتوبوس، تراموا یا مترو بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید بین 25 تا 45 یورو برای شما هزینه دارد. اگر می‌خواهید از شهرهای دیگر ایتالیا دیدن کنید، قطار یکی دیگر از روش‌های حمل‌ونقل ارزان است و می‌توانید پس انداز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *