آلمان

همه‌چیز درباره قوانین مهاجرت به آلمان

قوانین مهاجرت به آلمان

درباره اصول و قوانین مهاجرت به آلمان چه می‌دانید؟ مهاجرت به آلمان یکی از پر تقاضاترین کشورهای حال حاضر است که دارای شرایط و قوانین ویژه‌ای است. همه افراد در سراسر جهان که تمایل به زندگی و مهاجرت به کشور آلمان را دارند نیاز به اجازه اقامت دارند به‌جز شهروندان اتحادیه اروپا که برای ادامه زندگی در این کشور نه ویزا و نه اقامت نیاز ندارند.

قوانین مهاجرت به آلمان چگونه است؟

قوانین مهاجرت به آلمان در دهه‌ی اخیر دچار فراز و نشیب‌های زیادی شده است؛ اما در سال‌های اخیر این کشور قوانینی وضع کرده است که افراد می‌توانند با توجه به روش‌هایی که این دولت پیش روی آن‌ها قرار داده بتوانند مهاجرت آسان‌تری داشته باشند. برخی از قوانین مهاجرت همچنان بدون تغییر باقی‌مانده اما بعضی از قوانین با توجه به نوع مهاجرت تغییر پیدا می‌کند.

طبق قانون اتباع خارجی که بخواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند به دو گروه اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند مهاجرت دائم و مهاجرت موقت.

بیشتر افراد که با هدف تحصیلات دانشگاهی، آموزش زبان آلمانی و آموزش مدرسه، آموزش دوره‌های حرفه‌ای و … به این کشور مهاجرت می‌کنند معمولاً برای یک دوره کوتاه مدت و تا پایان تحصیلات و آموزش‌های خود در این کشور می‌مانند و اگر بخواهند بعد از پایان تحصیلات خود همچنان در آن کشور بمانند و شروع به کار کنند می‌توانند مدت‌زمان اقامت خود را تمدید نمایند.

طبق قانون افرادی که قصد مهاجرت دائم دارند باید حدود ۵ سال زندگی در این کشور بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند و به زبان آلمانی مسلط شوند. خلاصه‌ای قوانینی که برای مهاجرت دائم لازم است را در زیر آورده‌ایم.

  • قبول این کشور به عنوان یک کشور دموکرات آزاد
  • اعتقاد به اصول و مبانی این کشور
  • عدم فعالیت در کارهایی که بر ضد نهادهای قانونی و منافع این کشور باشد

پیش نیازهای قانون مهاجرت به آلمان

قانون این کشور پیش نیازهایی را برای مهاجرت به آلمان تعیین کرده است و با توجه به اینکه روش‌های مهاجرت متفاوت هستند و هر روش الزامات شرایط خاصی دارد اما در تمامی این روش‌ها از قبیل ازدواج، تحصیل، تولد، کار و … پیش نیازهای زیر ثابت هستند و باید فرد آن‌ها را دارا باشد.

  • اثبات وجود ثبات مالی
  • دارا بودن بیمه سلامت
  • با توجه به نوع ویزا داشتم مدرک زبان آلمانی مرتبط
  • اخذ ویزا

قوانین کلی انواع روش‌های مهاجرت به آلمان

به طور کلی قوانین مهاجرت با توجه به نوع مهاجرت به آلمان متفاوت هستند.

مهاجرت از طریق ازدواج: طبق قوانین این شیوه مهاجرت باید فرد تبعه آلمان ثابت کند که از پس تأمین مالی همسر برمی‌آید و شخص متقاضی هم باید حداقل سطح A1 زبان آلمانی را کسب کرده باشد.

مهاجرت از طریق پناهندگی: قوانین پناهندگی تا حدودی متفاوت است. فرد باید درخواست خود را اداره کنترل مرزی، اداره پلیس و یا یک اداره مرتبط ثبت نماید. در صورت پذیرش درخواست با نظر دولت به یک ایالت فرستاده می‌شود. ابتدا سوابق فرد و دلایل پناهندگی او بررسی می‌شود سپس در صورت پاسخ مثبت به ایالت موردنظر فرستاده می‌شود.

مهاجرت از طریق ویزا: برای اخذ چنین ویزایی باید پیشنهاد شغلی دریافت کنید و یا اینکه در فرصتی ۶ ماهه یک شغل مناسب پیدا کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری: باید یک تجارت را راه اندازی کنید و یا اینکه تجارت خود را گسترش دهید.

مهاجرت از طریق تحصیل در یک دانشگاه

ویزای توریستی با تکمیل فرم درخواست ویزا و موافقت آن انجام می‌شود.

طبق قانون اگر فرد تخصص بالایی در یک زمینه کاری داشته باشد و مدارک معتبری ارائه کند می‌تواند از طریق همین تخصص درخواست مهاجرت کند.

 

مقالات ما را دنبال کنید و همچنین برای اطلاعات بیشتر به وب سایت گروه ویکو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *