آلمان

ویزای آوسبیلدونگ آلمان، تیری با دو نشان

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

یکی از ویزاهای کارآمد آلمان، ویزای آوسبیلدونگ آلمان می‌باشد. شما با داشتن این ویزا نه تنها می‌توانید خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور آماده کنید؛ بلکه می‌توانید در یک حرفه‌ی کاری نیز مهارت کسب کنید. به همین جهت دانستن اطلاعات مهم در رابطه با این ویزا امری حیاتی است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان، تیری با دو نشان

یکی از پرطرفدارترین انواع ویزای تحصیلی، ویزای آوسبیلدونگ آلمان می‌باشد که در میان بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی افراد جویای کار، متقاضیان زیادی دارد. این دوره‌ی آموزشیِ یک تا سه و نیم ساله که در کالج‌ها و شوله‌ها برگزار می‌شود، بیشتر در زمینه‌های  فنی و حرفه‌ای آموزش می‌دهد. پس از اتمام این دوره، شما یک کارمند متخصصِ واجد شرایط خواهید بود.

از آنجایی که داشتن اطلاعات کافی در رابطه با ویزای آوسبیلدونگ آلمان گام مهمی در جهت یافتن کار در این کشور است، تلاش کرده‌ایم تا شما را با کلیات آن آشنا نماییم. همچنین شما عزیزان می‌توانید در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و یا هر موضوع مهاجرتی دیگری با همکاران ما تماس حاصل فرمایید و گروه ویکو آماده‌ی راهنمایی شما عزیزان است.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

یکی از مسائلی که از دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد، هزینه‌ی بعضی رشته‌های خاص مانند فیزیوتراپی، بیزینس، مکاترونیک و بسیاری رشته‌های این‌چنینی است. در این قبیل رشته‌ها، امکان کار از سال اول و هم‌زمان با تحصیل برای شما وجود دارد که به آن‌ها دوره‌های آوسبیلدونگ یا کار-تحصیل می‌گویند. به این معنی که با این روش، کار شما از ابتدای دوره تحصیل در کالج گارانتی خواهد شد و کار با تحصیل هم‌زمان می‌باشد. همچنین پس از گذراندن موفقیت‌آمیز این دوره می‌توانید در کمپانی‌های معنبری مشغول به کار شوید.

آوسبیلدونگ (AUSBILDUNG) یک دوره کارآموزی مهارتی می‌باشد که مختص افرادی است که می‌خواهند مستقیماً وارد بازار کار شوند اما تحصیلات دانشگاهی نداشته و یا علاقه‌ای به دانشگاه ندارند. این دوره همچنین برای دانش‌آموزان یا دانشجویانی است که مدرک تحصیلی آن‌ها از طرف مدرسه و یا دانشگاه موردقبول نبوده و برای پذیرش، ملزم به گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ می‌باشند.

دوره آوسبیلدونگ بیش از 500 رشته‌ی مختلف را آموزش می‌دهد. این دوره‌ها هر ساله در ماه‌های سپتامبر یا آگوست آغاز می‌شوند. شرط مهم در پذیرش این دوره‌ها، داشتن سن بین 16 تا 24 سال است.

کالج‌های ارائه‌دهنده‌ی دوره‌های آوسبیلدونگ به دو گروه کالج‌های دولتی و خصوصی تقسیم بندی می‌شوند. برای اخذ پذیرش از کالج‌های دولتی شما می‌بایست در آزمون ورودی این مؤسسات نمره‌ی قبولی را دریافت کنید. زبان مورد نیاز برای این کالج‌ها زبان آلمانی است. حال آنکه در کالج‌های خصوصی این آزمون ورودی وجود ندارد و می‌توانید با زبان انگلیسی نیز از این کالج‌ها پذیرش بگیرید. این کالج‌ها شهریه‌های خاصی را از شما دریافت می‌کنند.

تماس با ویکو

انواع دوره‌های آوسبیلدونگ:

  1. دوره‌ی Duale Berufsausbildung که شامل دوره‌های تئوری و عملی است.
  2. دوره‌ی Schulische Ausbildung که تمرکز بیشتری بر روی دوره‌های تئوری نسبت به دوره‌های عملی دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان:

  1. ارائه مدارک 12 ساله‌ی تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه‌ی آن‌ها.
  2. پاسپورت معتبر.
  3. ترجمه شناسنامه.
  4. دریافت پذیرش تحصیلی از کالج یا شوله‌ی مورد نظر.
  5. داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1 و یا زبان انگلیسی.
  6. داشتن گواهی سلامت .
  7. بیمه نامه معتبر.
  8. اثبات تمکن مالی.
  9. تکمیل فرم‌های مربوط به اخذ ویزای آوسبیلدونگ.

هزینه‌ی دوره‌های آوسبیلدونگ:

هزینه‌ی شهریه این دوره‌ها مبلغی بین 500 یورو تا 700 یورو می‌باشد که این هزینه‌ها به صورت کامل توسط کمپانی کارفرما که با شما قرارداد دارد پرداخت خواهد شد. البته در رشته‌ی فیزیوتراپی، شهریه‌ی سال آخر تحصیل، باید توسط شما پرداخت شود. همچنین می‌توانید علاوه بر دریافت هزینه‌های تحصیل، مقداری از هزینه زندگی را نیز کمپانی کارفرما دریافت نمایید.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *