آلمان

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

در اصل، اتباع خارجی قبل از ورود به آلمان باید ابتدا برای ویزای دانشجویی (ویزای کاری آلمان برای دانشجویان) در نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان اقدام کنند. شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا از این امر مستثنا هستند، همان‌طور که تحت شرایط خاصی دانشجویانی که قبلاً دارای مجوز اقامت برای تحصیل در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا در چارچوب حقوق برای اتباع کشورهای ثالث و در چارچوب دستورالعمل REST هستند، معاف هستند.

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

در اصل، اتباع خارجی قبل از ورود به آلمان باید ابتدا برای ویزای دانشجویی در نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان اقدام کنند. شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا از این امر مستثنا هستند، همان‌طور که تحت شرایط خاصی دانشجویانی که قبلاً دارای مجوز اقامت برای تحصیل در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا در چارچوب حقوق برای اتباع کشورهای ثالث و در چارچوب دستورالعمل REST هستند، معاف هستند.

اتباع استرالیا، بریتانیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، نیوزلند، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا و همچنین آندورا، برزیل، السالوادور، هندوراس، موناکو و سن مارینو نیز می‌توانند مجوز اقامت موردنیاز را برای اهداف تحصیلی دریافت کنند.

درخواست ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

هنگام درخواست ویزا در نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان، باید مدارکی ارائه شود که نشان دهد متقاضی برای تحصیل در دانشگاه پذیرفته شده است و همچنین مدارکی که تأمین مالی را در طول بازدید تحصیلی ثابت می‌کند نیز باید ارائه شود. در بسیاری از موارد، اگر هنوز مشخص نباشد که فرد خارجی مایل به تحصیل در کدام دانشگاه است، می‌توان برای به اصطلاح ویزای متقاضی دانشجویی اقدام کرد.

در بسیاری از موارد، جزئیات مربوط به مدارکی که باید برای درخواست ویزا ارسال شود را می‌توان به راحتی وب‌سایت نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان یا مستقیماً از نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان پیدا کرد.

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

نمایندگی آلمان در خارج از کشور تنها در صورتی می‌تواند ویزای ورود را برای مقاصد تحصیلی صادر کند که مقامات ذیصلاح مهاجرت در آلمان موافقت خود را اعلام کرده باشند. متقاضیان فرم درخواست ویزا برای اقامت طولانی مدت ویزای ملی، دسته،(D) را به صورت رایگان از نمایندگی دیپلماتیک مربوطه دریافت می‌کنند.

چند نوع ویزاهایی برای مقاصد تحصیلی وجود دارد؟

همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم، هر زمان که برای اهداف تحصیلی به آلمان سفر می‌کنید، باید برای ویزای آلمان اقدام کنید که بستگی به هدف سفر شما دارد.

سه نوع ویزا برای افرادی که مایل به ادامه فعالیت‌های آموزشی در آلمان هستند وجود دارد:

  • 1. ویزای دوره زبان – برای فعالیت‌های آموزشی از 3 ماه تا 1 سال برای شرکت در دوره‌های آلمانی.
  • 2. ویزای درخواست دانشجویی – اگر می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید اما هنوز در تلاش برای یافتن برنامه مناسب هستید یا اگر هنوز نامه تأییدیه‌ای از دانشگاه خود دریافت نکرده‌اید. اینجا ویزای کاری آلمان برای دانشجویان نیز مورد تائید است.
  • 3. ویزا برای مقاصد تحصیلی – اگر قبلاً در یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرفته شده‌اید.

از کجا و چگونه برای ویزای کاری آلمان برای دانشجویان اقدام کنم؟

همان‌طور که گفته شد، محلی که باید برای ویزای خود اقدام کنید، سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود است.

ابتدا باید برای مصاحبه ویزا وقت بگیرید. در روز مصاحبه باید مدارک درخواست ویزا خود را ارائه دهید.

علاوه بر این، شما باید به برخی از سؤالات مصاحبه‌ای که افسر کنسولی از شما می‌پرسد پاسخ دهید تا اطمینان حاصل شود که واجد شرایط دریافت ویزای کاری آلمان برای دانشجویان هستید.

برای ویزای کاری آلمان برای دانشجویان زودتر وقت بگیرید

ابتدا برای درخواست ویزای کاری آلمان برای دانشجویان باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود وقت ویزا بگیرید. پس از اطلاع از زمان سفر خود، از تاریخ‌های موجود مطلع شوید و در سامانه آنلاین در وب‌سایت سفارت آلمان یا کنسولگری آلمان در کشور خود وقت بگیرید.

تماس با ما

مصاحبه ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

مصاحبه ویزای کاری آلمان برای دانشجویان لحظه‌ای است که شما مستقیماً با افسر کنسولی به عنوان متقاضی ویزا ملاقات می‌کنید. همچنین، شما باید تمام مدارک موردنیاز برای ویزا را ارائه دهید زیرا افسر کنسولی شما به درستی آن‌ها را درخواست و کنترل می‌کند. در طول قرار ملاقات ویزا، افسر همچنین سؤالاتی در مورد درخواست و سؤالات شخصی از شما می‌پرسد که باید با دقت و صحت پاسخ دهید. در هر مرحله می‌توانید با مشاوران موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو ارتباط برقرار کنید.

ثبت نام در اداره ثبت احوال ساکنین

• خارجی‌هایی که می‌خواهند بیش از 2 ماه در آلمان بمانند باید تأییدیه ثبت نام را دریافت کنند. برای دریافت چنین تأییدیه‌ای باید به اداره ثبت محلی مراجعه کرد.

• خارجی‌هایی که می‌خواهند بیش از 90 روز یا 3 ماه در آلمان بمانند نیاز به اجازه اقامت مناسب دارند. در مورد ویزای کاری آلمان برای دانشجویان، مجوز اقامت عنوان مناسب برای اهداف تحصیلی است. اجازه اقامت تنها پس از درخواست دارنده ویزا به اداره مهاجرت در شهری که دانشگاه شما در آن قرار دارد صادر می‌شود.

موارد مهمی که باید به عنوان متقاضی و/یا دارنده ویزای کاری آلمان برای دانشجویان بدانید
  • ممکن است مدارک اضافی توسط افسر ویزا در مصاحبه ویزا درخواست شود
  • حضوری برای مصاحبه حضور پیدا کنید
  • مراقب اعتبار پاسپورت خود باشید – گذرنامه باید برای تمام مدت اقامت شما، از جمله مدت طولانی‌تر مورد انتظار، معتبر باشد.
  • به خاطر داشته باشید که درخواست ویزا ناقص ممکن است رد شود
  • عکس‌های خود را در فرم درخواست ویزا نچسبانید
  • هنگام مصاحبه ویزا کسی را به سفارت یا کنسولگری نبرید
  • هر متقاضی حق دارد علیه تصمیم سفارت یا کنسولگری در مورد درخواست ویزای کاری آلمان برای دانشجویان خود اقدام قانونی کند
مهم است که به جای درخواست ویزای توریستی، ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید، زیرا این فرصت را به شما می‌دهد تا اجازه اقامت دریافت کنید. به یاد داشته باشید که ویزای توریستی در آلمان قابل تمدید یا تغییر به نوع دیگری از ویزا نیست!

اگر متقاضی برای امنیت و نظم عمومی منطقه شینگن خطری ایجاد کند، ویزای کاری آلمان برای دانشجویان به طور خودکار رد می‌شود.

در صورت رد ویزا، دلیل اصلی امتناع به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

مطمئن شوید که سفر شما به آلمان از قبل برنامه ریزی شده است تا زمان کافی برای ثبت نام در دانشگاه داشته باشید.

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

مدارک اصلی ممکن است هنگام ورود به فرودگاه درخواست شود.

ویزای تحصیلی آلمان به صورت خودکار اعطا نمی‌شود. برای دریافت پاسخ از سفارت یا کنسولگری باید تا 4 ماه صبر کنید و هیچ تضمینی برای دریافت ویزا وجود ندارد.

فرم درخواست را می‌توان به صورت رایگان از وب‌سایت سفارت یا کنسولگری در کشور خود دانلود کرد.

پاسپورت در تمام مراحل ویزا نزد سفارت/کنسولگری می‌ماند.

قرار ملاقات ویزا فقط باید از طریق سیستم آنلاین (نه از طریق تلفن، ایمیل، فکس یا حضوری) انجام شود.

در صورت رد ویزای کاری آلمان برای دانشجویان هزینه ویزا مسترد نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *