سوالات متداول

شما می‌توانید با وارد کردن سوالات خود در حوزه اقامت و مهاجرت به دو کشور اتحادیه اروپا یعنی آلمان و دانمارک، از شرایط، مدارک و مقررات مربوطه مطلع شوید. کارشناسان ما با دقت و مهارت فراوان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

شما می توانید به بخش فرم ارزیابی رزومه در وبسایت مراجعه فرمایید و با تکمیل هرچه دقیق تر این فرم از مشاوره رایگان مجموعه در اسرع وقت بهره‌مند گردید.

بله، درصورت نیاز به مشاوره حضوری بعد از مشاوره تلفنی، با تعیین زمان جلسه و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، مشاورین ما میزبان شما خواهند بود.

مجموعه ویکو با دارا بودن مجوز موسسه کاریابی بین‌المللی به شماره ثبت ..... سعی بر این داشته پاسخگوی اعتماد متقاضیان باشد.

ابتدا شرایط سنی، تحصیلی، سابقه کاری و سطح زبان شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بهترین مسیر مهاجرتی به شما پیشنهاد می‌شود.

دو عدد عکس پرسنلی، رساله‌ای درباره اهداف و برنامه فرد در مهاجرت به آلمان، رزومه تحصیلی و شغلی فرد متقاضی، مدارک هویتی اعم از شناسنامه و عقد نامه، فرم پر شده درخواست ویزا، قرارداد کاری با شرح جزییات، گواهی تمکن مالی (جستجوی کار)، پاسپورت با حداقل ۱ سال اعتبار، اسناد محل سکونت در آلمان، بیمه مسافرتی تا زمان یافتن کار در آلمان (جستجوی کار)، گواهی عدم سوء پیشینه و رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۷۵ یورو از جمله مدارک مورد بسیار مهم برای مهاجرت کاری به آلمان می باشد.

شما می‌توانید از طریق وبسایت‌های کاریابی در کشور آلمان کار مورد نظر خود را پیدا کنید و با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید. مشهورترین وبسایت‌های کاریابی عبارتند از: indeed، monster، stepstone و jobvector.

کشور آلمان دو نوع ویزای کاری ارائه می‌دهد: ویزای جستجوی کار و ویزای کاری (بلو کارت آلمان).
برای دریافت کارت آبی باید جاب آفری معتبر از کارفرمایی داخل آلمان داشته باشید. همچنین افراد زیر 25 سال می‌توانند برای دوره‌های ausbildung اقدام کنند که دوره‌های فنی و حرفه‌ای همراه با فرصت استخدام در این کشور هستند.

بورسیه تحصیلی آلمان فقط برای مقطع دکترا قابل اخذ می باشد؛ چرا که در مقاطع دیگر تحصیل رایگان است.

بستگی دارد، اگر دوره آوسبیلدونگ شما با حقوق باشد، نیازی به تمکن مالی ندارید اگر بدون حقوق باشد باید معادل سالیانه ۱۰.۳۳۶ یورو تمکن مالی ارائه دهید.

به صورت پاره وقت بله.
در مشاغل غیر مرتبط با دوره آوسبیلدونگ ۱۰ ساعت در هفته.
و در مشاغل مرتبط با آوسبیلدونگ، نامحدود (اما نیمه وقت).

متاسفانه خیر، وکیل رسمی که مجوز جهت امور مهاجرت به آلمان داشته باشد، در ایران وجود ندارد، و وکیل در زمینه مهاجرت در ایران تعریف نشده است و افراد و موسساتی که خود را وکیل مهاجرت معرفی می کنند، صرفاً به جهت داشتن آشنایی با قوانین و شرایط مهاجرتی این کشور است.

با توجه به اینکه راه های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد، و همچنین با توجه به راهی که برای مهاجرت انتخاب می کنید، هزینه آن مشخص می شود و این سوال کمی کلی است.

برای رشته های آلمانی زبان داشتن حداقل سطح B1 الزامیست و برای رشته های انگلیسی با توجه به نمره درخواستی باید مدرک ارائه شود. همچنین برای دریافت پذیرش از رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ الزامیست.

نحوه پذیرش دانشجو در هر کدام از دانشگاه های آلمان متفاوت است. تعدادی از دانشگاه ها از طریق آزمون ورودی و تعدادی نیز با توجه به معدل و ریزنمرات، دانشجو جذب می کنند.

خیر. ویزای توریستی اجازه ی تحصیل و کار در آلمان را به متقاضی نخواهد داد و برای تحصیل در آلمان باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کرد.

بودجه اکثر دانشگاه‌ها در آلمان توسط دولت تأمین می گردد و شما هیچ شهریه‌ای برای دوره‌های کارشناسی یا اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد پرداخت نمی کنید. ممکن است برای برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد شهریه وجود داشته باشد، اما در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد نیست.

شما 120 روز کامل یا 240 نیمه روز در سال اجازه کار دارید. البته شرایطی نیز وجود دارد که میتوان این مدت زمان را افزایش داد.

هزینه زندگی در آلمان شامل هزینه مسکن، خوراک و پوشاک، بیمه و کتاب و... می‌باشد. در سال ۲۰۲۱ هزینه زندگی یک فرد در آلمان ۸۵۰ یورو در ماه تخمین زده شده است و دانشجو با داشتن کار دانشجویی حداقل نیمی از هزینه‌های زندگی خود را می‌تواند تامین کند.

پس از پایان دوره تحصیل در آلمان، می‌توانید برای اخذ ویزای ۱۲ تا ۱۸ ماهه جستجوی کار درخواست کنید. در صورت استخدام و مشغول شدن به کار و تمدید اقامت به مدت ۵ سال متوالی شما می‌توانید مستقیماً درخواست پاسپورت آلمانی نمایید.

بله. همراهان درجه یک شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز می توانند همراه متقاضی تحصیل در آلمان به این کشور مهاجرت کنند.