آلمان

چگونه می‌توان قرارداد اجاره را فسخ کرد؟

قرارداد اجاره

افراد مهاجری که برای زندگی در کشور آلمان، خانه اجاره‌ای را انتخاب می کنند باید با شرایط و قوانین قرارداد اجاره آشنا باشند تا بعداً، دچار مشکل نشوند. پیشنهاد ما برای شما، مشاوره با گروه ویکو است که می‌تواند صفر تا‌ صد قوانین قرارداد اجاره را برای شما بازگو کند.

بررسی قرارداد اجاره خانه در آلمان

کشور آلمان مقصد بسیاری از افراد مهاجر است و اولین دغدغه‌ی فکری افراد مهاجر، داشتن سرپناه و پیدا کردن محلی برای اقامت و زندگی می‌باشد. بعضی از افراد به دلایلی، حاضر به زندگی در خانه‌ی اجاره‌ای هستند و به همین دلیل باید با روند و شرایط قرارداد اجاره خانه‌ها در آلمان آشنا باشند تا از این نظر دچار مشکل نشوند؛ چرا که کشور آلمان ممکن است دارای قوانینی متفاوت باشد.

برای جلوگیری از اشتباه در روند بستن قرارداد اجاره خانه بهتر است با افرادی که درزمینه‌ی مهاجرت به آلمان و شرایط زندگی در آن آشنا هستند، مشورت کرد. پیشنهاد ما به شما، ارتباط با گروه ویکو است؛ گروه ویکو یک شرکت کاریابی است که متشکل از افرادی متخصص و باتجربه می‌باشد و به افرادی که قصد به مهاجرت به کشور آلمان دارند، کمک می‌کند تا با شرایط و نحوه قرارداد اجاره خانه در آلمان آشنایی داشته باشند تا بدون هیچ مشکلی، بتوانند در خانه اجاره‌ای زندگی کنند.

قرارداد اجاره

شرایط فسخ قرارداد اجاره خانه در کشور آلمان

در کشور آلمان، بیشتر بندها و قوانینی که در مورد حقوق مستأجران و صاحب‌خانه‌ها وجود دارد، به نفع مستأجران است و درواقع می‌توان گفت؛ کشور آلمان، برای مستأجران خود حق‌وحقوق خاص را قرار داده است و آن‌ها را موردحمایت خود قرار داده است.

یک شخص بعد از اجاره کردن خانه‌ای در کشور آلمان، ممکن است که به هر دلیلی همچون؛ ناراضی بودن محل زندگی، نداشتن امکانات مناسب در خانه و یا… مایل به تمدید قرارداد اجاره خانه نباشد و به عبارتی؛ به فکر فسخ قرارداد خود باشد.

برای فسخ قرارداد اجاره خانه، شخص مستأجر موظف است که حدود سه ماه قبل از موعد، به شخص صاحب‌خانه به‌صورت کتبی اطلاع دهد و در این صورت؛ صاحب‌خانه و مستأجر می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند. اما اگر اعلام فسخ قرارداد اجاره خانه از سوی صاحب‌خانه مطرح شود، فسخ قرارداد به‌سادگی نیست و تنها در چند صورت، می‌تواند قرارداد اجاره خانه را فسخ کند.

فسخ قرارداد از سوی صاحب‌خانه زمانی صورت می‌گیرد که مستأجر به شرایطی که در قرارداد ذکر شده است، پایبند نباشد. به‌طور مثال؛ اگر شخص مستأجر به اموال خانه آسیب برساند یا خانه را بدون اطلاع صاحب‌خانه به شخص دیگری اجاره دهد و یا اینکه اجاره‌بها را سر موعد تحویل ندهد، صاحب‌خانه می‌تواند قرارداد خود را با مستأجر فسخ کند.

همچنین، اگر صاحب‌خانه به خاطر استفاده‌ی شخصی خود یا یکی از اعضای خانواده‌اش، دیگر تمایلی به تمدید قرارداد نداشته باشد؛ باید فسخ قرارداد را به‌صورت کتبی و چند ماه زودتر از موعد قرارداد، به اطلاع مستأجر برساند.

قرارداد اجاره

سخن آخر

کشور آلمان یک کشور بزرگ و صنعتی می‌باشد که به دلیل اقتصاد رو به رشد آن، بالا بودن ظرفیت‌های شغلی، درآمد بالا، قدرت بالای خرید مردم و بالا بودن کیفیت زندگی آن‌ها بسیاری از افراد مهاجر، کشور آلمان را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند که یا به‌صورت دائم یا موقت حاضر به اقامت در این کشور هستند.

شرکت کاریابی ویکو که یک شرکت کاریابی بین‌المللی موفق درزمینهٔ ی مهاجرت به آلمان می‌باشد، می‌تواند یک راهنما، مشاور و یاری‌رسان بزرگ باشد و می‌تواند به افراد مهاجر، صفرتا صد شرایط زندگی در آلمان را آموزش دهد تا با آگاهی تمام از زندگی در آلمان لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *