آلمان

چگونگی اخذ اقامت دائم آلمان

اقامت دائم آلمان

آلمان یکی از ایده آل ترین کشورهایی است که افراد بسیار زیادی آن را برای مهاجرت انتخاب می‌نمایند. این کشور اروپایی یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا شناخته می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، آلمان را برای اقامت انتخاب می‌نمایند. اخذ اقامت دائم آلمان به چندین روش ممکن است؛ که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود و نیازهایشان بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب نمایند. برای اینکه بتوانید مهاجرتی موفقیت‌آمیز و زندگی ایده آل را در این کشور تجربه نمایید، نیاز است تا از افراد حرفه‌ای در این زمینه مشورت بگیرید. شرکت مهاجرتی ویکو ازجمله گروه‌های حقوقی مجرب و متخصص درزمینه مهاجرت می‌باشند؛ که می‌توانند با شرایط شما و هدف شما از مهاجرت، بهترین روش مهاجرت را به شما معرفی نموده و کارهای مهاجرت شما را نیز پیش ببرند. به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت دائم آلمان وجود دارد؛ که در ادامه قصد داریم شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.

روش‌های اخذ اقامت دائم آلمان

اقامت از طریق تحصیل:

از آنجایی که آلمان دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری می‌باشد. اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل یکی از معمول‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. همچنین با توجه به این موضوع که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. دانشجویان مهاجر پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. به‌این‌ترتیب اقامت خود را از تحصیل به اقامت کاری تبدیل می‌نمایند. سپس می‌توانند برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام نمایند.

اقامت از طریق کار:

از دیگر روش‌های مهاجرت به آلمان می‌توان به اخذ اقامت از طریق ویزای کاری اشاره نمود. با توجه به این موضوع که آلمان یک کشور صنعتی می‌باشد، درخواست نیروی متخصص آن نیز زیاد است. از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با دریافت این ویزا، جمعیت نسبتاً پیر این کشور است. به همین دلیل در صورتی که جزو قشر جوان محسوب می‌شوید و از تخصص در یک حوزه کاری برخوردار می‌باشید. می‌توانید برای اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ویزای کاری اقدام نمایید. البته معمولاً به شما یک ویزای کوتاه‌مدت داده می‌شود تا قرارداد کاری شما در این کشور تمام شود. پس از آن می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید و کار دیگری پیدا کنید.

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری:

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم آلمان سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت است. از آنجایی که این کشور اروپایی صنعتی و بسیار ثروتمند می‌باشد. با سرمایه‌گذاری نمودن در این کشور علاوه بر راه‌اندازی یک تجارت موفق می‌تواند تابعیت و حق شهروندی این کشور را نیز دریافت نمایید. البته سختگیری‌های بسیار زیادی توسط شرکت‌های بازرگانی آلمان در رابطه با این ویزا صورت می‌گیرد که موجب می‌شود سالانه افراد بسیار کمی این روش را برای مهاجرت به آلمان انتخاب نمایند.

اقامت از طریق تولد:

همان‌طور که از نام این روش پیداست، در صورتی که فرزند خود را در این کشور به دنیا آورید. می‌توانید اقامت دائم آلمان را دریافت نمایید. البته قانون خون در اخذ این تابعیت می‌تواند کمی آن را پیچیده نماید. به‌گونه‌ای که افرادی می‌توانند پس از تولد اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. که یکی از والدین آن‌ها تابعیت این کشور را داشته باشد.

اقامت از طریق ازدواج:

ازدواج نمودن با فردی که اقامت دائم آلمان را دارد، نیز می‌تواند به اخذ اقامت شما کمک نماید. البته قوانین سخت‌گیرانه بسیار زیادی وجود دارد که شما باید برای اثبات ازدواج خود این قوانین را رعایت نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *