آلمان

چگونگی بیمه بازنشستگی در آلمان

بیمه بازنشستگی

برای اینکه در کشور آلمان بتوانید بیمه بازنشستگی خود را دریافت کنید؛ می توانید در خواست خود را برای بازنشستگی به اداره بیمه کشور آلمان که به عنوان Deutschen Rentenversicherung شناخته شده است، بفرستید. در صورتی که در کشورهای دیگر اروپایی نیز کار کردید، برای دریافت کردن حقوق بازنشستگی خود می توانید اقدام کنید.

شرایط بیمه بازنشستگی در آلمان

برای اینکه در کشور آلمان بتوانید بیمه بازنشستگی خود را دریافت کنید؛ می توانید در خواست خود را برای بازنشستگی به اداره بیمه کشور آلمان که به عنوان Deutschen Rentenversicherung شناخته شده است، بفرستید. در صورتی که در کشورهای دیگر اروپایی نیز کار کردید، برای دریافت کردن حقوق بازنشستگی خود می توانید اقدام کنید. در این صورت اداره بیمه کشور آلمان در خواست شما را به سازمان بیمه کشور مورد نظر؛ ارسال می کند تا شما بتوانید از حقوق بیمه بازنشستگی بهره مند شوید.

حتی اگر شما در حال حاظر در یک کشور دیگر زندگی می کنید، اما مدتی در آلمان کار کرده اید، می توانید از حقوق بازنشستگی خود در کشور آلمان بهره مند شوید. برای این کار به اداره بیمه کشور آلمان یک درخواست ارسال کنید و برای گرفتن بیمه بازنشستگی اقدام کنید.

این کار را از طریق سازمان بیمه محل زندگی خود انجام دهید، در نهایت آن ها درخواست شما را به سازمان بیمه کشور آلمان می فرستند. در صورتی که برای مدت بیش تر از شش ماه در خارج از اتحادیه اروپا زندگی کنید، حق بیمه شما و حقوقی که از این طریق دریافت می کنید در مجموع کاهش می یابد. برای اینکه اطلاعات بیشتر در این مورد به دست آورید، می توانید از شرکت کاریابی ویکو کمک بگیرید.

بیمه بازنشستگی

مراحل ارسال درخواست برای دریافت بیمه بازنشستگی در آلمان

سه ماه طول می کشد تا شما بعد از ارسال درخواست حقوق بازنشستگی خود را دریافت کنید. شما می توانید درخواست خود را برای بیمه  بازنشستگی به صورت آنلاین نیز ارسال کنید. هم چنین شما می توانید درخواست خود را از طریق پست برای سازمان بیمه ارسال کنید. برای اینکه بتوانید از بیمه بازنشستگی خود استفاده کنید و یک درخواست جامع برای سازمان بیمه کشور آلمان ارسال کنید. می توانید از مراکز مشاوره آلمان کمک بگیرید تا در تنظیم یک درخواست رسمی به شما کمک کنند. برای ارسال درخواست تعدادی مدارک لازم است که به شرح زیر می باشد.

پاسپورت و یا کارت شناسایی خود، شماره بیمه بازنشستگی، شماره بیمه درمانی و نام بیمه درمانی، شماره شناسایی مربوط به مالیات، مدارک تحصیلی شما، شماره حساب بانکی از جمله مدارکی هستند. که شما هنگام درخواست بیمه باید برای سازمان بیمه کشور آلمان ارسال کنید. در صورتی که صاحب فرزند می باشید، باید گواهی تولد بچه های خود را نیز همراه مدارک دیگر ارسال کنید. برای اینکه درخواست خود را کامل کنید، این موضوع مهم است که همه دوره های کاری  که در کشورهای اروپایی عضو اتحادیه؛ تجربه کردید را در درخواست خود ذکر کنید و به طور واضح بیان کنید.

بیمه بازنشستگی

بیمه بازنشستگی در آلمان چگونه تعیین می شود؟

هنگامی که در کشور آلمان، مشغول به کار می شوید فردی که کارفرمای شما است، قسمتی از حقوق شما را برای بیمه پرداخت می کند. هم چنین علاوه بر این، کارفرما نیز مقداری از هزینه بیمه را از  سهم خودش می پردازد. در واقع تامین هزینه بیمه به این صورت است که بخشی از هزینه بر عهده کارفرما می باشد. بخشی از هزینه نیز از حقوق خودتان پرداخت می شود. همه این هزینه ها توسط دولت آلمان جمع می شود.

این هزینه های جمع آوری شده صرف بیمه افرادی می شود. که در حال حاضر مشغول کار نیستند و در دوران بازنشستگی به سر می برند. در سال های بعد که شما بازنشسته می شوید، پولی که برای حق بیمه به شما پرداخت می شود. نیز توسط افرادی که مشغول کار هستند پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *