آلمان

آشنایی با راه‌های اقامت در آلمان

اقامت در آلمان

درباره پروسه اقامت در آلمان چه می‌دانید؟ جمهوری فدرال نام رسمی کشور آلمان در قاره اروپا است که عضو اصلی کشورهای ثروتمند و صنعتی دنیا محسوب می‌شود. همچنین یکی از مؤسسین بنیان‌گذار اتحادیه اروپا که در کشورهای پنج، هشت، ناتو و سازمان ملل متحد عضو است؛ بنابراین اقامت در آلمان شرایط و ضوابط خاص خود را می‌طلبد

شرایط اقامت در آلمان

درباره پروسه اقامت در آلمان چه می‌دانید؟ جمهوری فدرال نام رسمی کشور آلمان در قاره اروپا است که عضو اصلی کشورهای ثروتمند و صنعتی دنیا محسوب می‌شود. همچنین یکی از مؤسسین بنیان‌گذار اتحادیه اروپا که در کشورهای پنج، هشت، ناتو و سازمان ملل متحد عضو است؛ بنابراین اقامت در آلمان شرایط و ضوابط خاص خود را می‌طلبد. این کشور به علت کمبود نیروی کار سطح مهاجرپذیری خود را به خصوص از ایران بالا برده است که راه‌های متفاوتی جهت مهاجرت به آلمان و اقامت در آنجا وجود دارد که بسته به شرایط متقاضی بهتر راه را باید انتخاب کرد.

راه‌های اقامت در آلمان

  • اقامت طریق تحصیل
  • اقامت طریق کار
  • اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت
  • اقامت از طریق تولد
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق پناهندگی

شرایط گرفتن تابعیت دائم و اقامت در آلمان

قبل از هر چیزی تابعیت و اقامت در آلمان دو بخش با معنای متفاوت هستند که تابعیت خود رابطه‌ای حقوقی، سیاسی، معنوی و بین‌المللی است که مابین دولت و شخص برقرار می‌شود که از طرف دولت است و شخص جزء ملیت آن کشور محسوب می‌شود. شخص تابع حق رأی و شرکت در شغل‌های خاص را دارد. همچنین در مقابل دولت دارای حقوق و وظایفی است. که دولت نیز در مقابل اتباع خود وظایفی دارد و نمی‌تواند حق تابعیت را از کسی سلب کند. از طرف دیگر اقامت یعنی حضور شخص در بخشی از خاک کشور گفته می‌شود. که با توجه به نوع اقامت متفاوت است. اگر اقامت موقت باشد شخص اجازه رأی و شرکت در شغل‌های خاص را ندارد و کشور توانایی سلب این اقامت را دارد ولی در مورد اقامت دائم شرایط کاملاً متفاوت است. برای اطلاع از نوع اقامت و شرایط و ضوابط آن در کشور آلمان با مراجعه به وب‌سایت ویکو همکاران به‌صورت آنلاین تمام اطلاعات و مشاوره اصولی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

چه کسانی حق اقامت در آلمان را دارند؟

حق اقامت در آلمان به چهار شکل حمایتی به اشخاص اعطا می‌شود. اکثر مهاجرینی که به‌طور غیرقانونی وارد این کشور می‌شود و هدف آن‌ها دسترسی به زندگی و شغل مناسب است. زمانی آگاه می‌شود که چهار مورد حمایتی شامل حال آن‌ها نمی‌شود و باید به کشور خود پس فرستاده شوند و در آینده از سفر به کشور آلمان محروم هستند، بسیار متعجب خواهند شد.

اقامت پناهندگان

سازمان ملل متحد افراد پناهنده را به‌عنوان اشخاص خارج از وطن خود معارفه می‌کند. که به دلایل سیاسی، مذهبی، قومی و نژادی مورد آزار کشور مادری قرارگرفته‌اند. افرادی که باهدف مشتقات اقتصادی خواستار پناهندگی می‌شوند. و هدف آن‌ها از ترک کشور مادری بهبود شرایط اقتصادی خود است دیگری جایگاهی به‌عنوان پناهنده ندارند.

حق پناه‌جو

پناهندگی حالتی دیگر از حمایت زیر نظر قوانین کشور آلمان است. که به اشخاص تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های سیاسی تحت اذیت و آزار کشور مادری قرار دارند. جهت پناهندگی سیاسی متقاضی باید شواهد آزار و اذیت کشور خود را به آلمان تحویل دهد. اگر کشور آلمان موافقت کند متقاضی به مدت سه سال اقامت به وی تعلق می‌گیرد سپس وضعیت محافظت بعد از این مدت تمدید خواهد شد.

حفاظت فرعی یا ثانویه

افرادی که تحت حفاظت پناه‌جویان قرار نمی‌گیرند، امکان برخورداری از حفاظت ثانویه آن‌ها زیاد است. حفاظت ثانویه زمانی مطرح می‌شود که جان شخص به‌صورت جدی در کشور مادری تهدید شود. این اقامت به مدت یک سال است و با اتمام مدت طبق تشخیصات مقامات این کشور دوباره تمدید خواهد شد.

محرومیت ملی بر افرادی که به اجبار بازگردانده می‌شوند

افرادی که بازگشت آن‌ها با کشور خود موجب نقض عهد حفاظت از آزادی و حقوق بشر می‌شود. مقامات رسمی این کشور ممنوعیت‌هایی جهت بازگشت اجباری برای اشخاص اعمال می‌کنند؛ بنابراین شخص متقاضی به مدت یک سال در کشور آلمان اقامت دارد. در پایان این یک سال اگر لازم باشد اقامت دوباره تمدید می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *