صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

از سال 2015 استرالیا صدور برچسب ویزا برای پاسپورت‌ها را متوقف کرد، بنابراین اکنون تمام سوابق ویزا در سرویس VEVO (تأیید آنلاین حق ویزا) در دسترس هستند. امروزه اپلیکیشن آنلاین برای ذخیره تمامی داده‌های شما امکان‌پذیرتر است و فرآیند بررسی آسان‌تر است. با این حال، برخی از کشورها (انواع ویزا) ممکن است واجد شرایط درخواست آنلاین نباشند و در این موارد، یک درخواست کاغذی از طریق سفارت باید ارائه شود. برای هر نوع درخواست، دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که باید هنگام درخواست ویزا از آن‌ها پیروی کنید.

مراحل درخواست آنلاین ویزای استرالیا

مراحلی که برای درخواست آنلاین برای ویزای استرالیا باید انجام دهید به شرح زیر است:

  1. یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید.
  2. نوع ویزا را انتخاب کنید
  3. فرم ویزای استرالیا را پر کنید.
  4. مدارک مورد نیاز را ضمیمه کنید.
  5. هزینه درخواست را بپردازید.
  6. درخواست را ارسال کنید.

یک حساب آنلاین ایجاد کنید

اگر می‌خواهید برای ویزای استرالیا درخواست دهید، اولین کاری که باید انجام دهید، باز کردن یک حساب آنلاین فردی در وب‌سایت رسمی وزارت امور داخلی استرالیا (ImmiAccount) است. می‌توانید حساب را رایگان باز کنید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات شخصی خود را وارد کنید، رمز عبور تنظیم کنید و حساب خود را از طریق ایمیل تأیید کنید. خدمات آنلاین به شما کمک می‌کند تا درخواست خود را مدیریت کنید، اسناد خود را پیوست کنید و روند بررسی ویزای خود را دنبال کنید.

همچنین گزینه‌ای برای افتتاح حساب سازمانی وجود دارد اگر متقاضی:

  1. یک عامل مهاجرت (ثبت شده).
  2. از یک سازمان
  3. از یک شرکت حامی

نوع ویزا را انتخاب کنید

چندین نوع ویزای استرالیا وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این موارد بیشتر بر اساس دلیل مراجعه شما متفاوت است، می‌توانید برای ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای کار و … اقدام کنید.

 

صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

 

فرم ویزای استرالیا را پر کنید

برای هر نوع ویزا، فرم درخواست متفاوتی وجود دارد. پس از انتخاب نوع ویزا می‌توانید به پر کردن فرم ادامه دهید. در فرم باید اطلاعات شخصی خود (نام، تاریخ تولد، وضعیت ازدواج و …)، دلیل اینکه چرا می‌خواهید به استرالیا بروید، مدت زمانی که قصد اقامت دارید و … را بنویسید.

  • اگر با اعضای خانواده/دوستان درخواست می‌دهید، هر فردی باید فرم درخواست جداگانه خود را داشته باشد.
  • اسناد مورد نیاز را پیوست کنید.
  • برای درخواست آنلاین، به این ترتیب اسناد را پیوست می‌کنید:
  • گزینه «پیوست سند» را انتخاب کنید
  • انتخاب کنید که سند را برای چه کسی پیوست می‌کنید.
  • دلیل پیوست کردن این سند را انتخاب کنید.
  • نوع سند را انتخاب کنید.
  • فایل را نام ببرید
  • پیوست را انتخاب کنید.

یک بخش جداگانه برای پیوست کردن تصاویر وجود دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ابتدا گزینه “ضمیمه عکس پاسپورت” را انتخاب کنید تا زمانی که می‌خواهید عکس‌ها را آپلود کنید.

شرایط عکس ویزای استرالیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای استرالیا با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است، اما شرایط عمومی شامل پاسپورت، تصاویر هویتی، بیمه مسافرتی، صورت‌های مالی و… است. مطمئن شوید که مدارک شما اسکن شده و کپی رنگی است.

هزینه درخواست را بپردازید

هزینه ویزای استرالیا بسته به ویزا تغییر می‌کند. با این حال، شما باید قبل از ارسال درخواست خود، هزینه درخواست را بپردازید، در غیر این صورت، درخواست شما بررسی نخواهد شد. اپلیکیشن آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که هزینه را از طرق مختلف پرداخت کنید. می‌توانید با کارت اعتباری، کارت نقدی یا پی پال پرداخت کنید.

 

صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

 

درخواست را ارسال کنید

پس از تکمیل این مراحل می‌توانید ادامه دهید و درخواست خود را ارسال کنید. ImmiAccount به شما این امکان را می‌دهد که اگر چیزی تغییر کرده است، به عقب برگردید و با مقامات استرالیا تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر آدرس شما تغییر کرده است، می‌توانید از طریق حساب به وزارت امور خارجه اطلاع دهید.

شما می‌توانید روند درخواست ویزا را از طریق حساب پیگیری کنید و در حالی که زمان پردازش متفاوت است، زیرا هر درخواست متفاوت است، اگر مشکلی وجود نداشته باشد، ممکن است ظرف چند روز ویزا دریافت کنید.

مراحل درخواست ویزای استرالیا

در اینجا مراحلی که باید برای درخواست کاغذ ویزای استرالیا انجام دهید آمده است:

  • نزدیک‌ترین سفارت/کنسولگری استرالیا را پیدا کنید.
  • یک جلسه در یک دفتر استرالیا ترتیب دهید.
  • مدارک مورد نیاز را بررسی کنید.
  • فرم درخواست را پر کنید.
  • هزینه درخواست را بپردازید.
  • درخواست ویزا را ارسال کنید.
  • در مواردی که درخواست آنلاین امکان‌پذیر نیست، می‌توانید یک درخواست کاغذی ارسال کنید.
  • نزدیک‌ترین سفارت استرالیا را پیدا کنید

قبل از شروع فرآیند درخواست خود، نزدیک‌ترین سفارت استرالیا را در کشور یا نقطه کنسولی خود پیدا کنید. درخواست‌های کاغذی باید به دفتر نمایندگی دولت استرالیا ارسال شود. گاهی اوقات ممکن است نزدیک‌ترین دفتر اصلاً در کشور شما نباشد و به همین دلیل، مهم است که ابتدا سفارت/کنسولگری را شناسایی کنید. علاوه بر این، برخی از برنامه‌های کاربردی کاغذی را می‌توان از طریق پست یا فکس پیک ارسال کرد،

همچنان باید با یک سفارت محلی مشورت کنید تا ببینید آیا این گزینه‌ها برای شما در دسترس هستند یا خیر.

نزدیک‌ترین دفتر استرالیا به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید چه نوع ویزا برای شما مناسب است و چه مدارکی را باید هنگام درخواست ارائه دهید.

 

صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

 

یک قرار ملاقات در یک دفتر استرالیا تنظیم کنید

وقتی نزدیک‌ترین سفارت را پیدا کردید، می‌توانید به آن‌ها ایمیل بزنید یا شخصاً برای تعیین وقت قبلی مراجعه کنید. بیشتر اوقات باید قرار قبلی برای زمانی که می‌توانید بروید و درخواست خود را تسلیم کنید، ثبت شود.

به محض اینکه قرار ملاقات شما تأیید شد، می‌توانید برای درخواست ویزای استرالیا آماده شوید.

مدارک مورد نیاز را بررسی کنید

تأیید اسناد شما باید در بالای لیست کارهای شما باشد. برای درخواست کاغذی شما، لیستی از مدارک مورد نیاز (گذرنامه، گواهی خانواده، بیمه، فرم درخواست ویزا و …) وجود دارد که باید آن‌ها را با هم بچینید تا بتوانید آن‌ها را به فرم درخواست خود پیوست کنید. این مدارک باید کپی تأییدشده از اصل باشد.

شما می‌توانید اسناد خود را از طریق شخصی تأیید کنید که:

  • یک شهروند استرالیایی
  • شهروندی از کشور محل اقامت شما.
  • فردی که با شما نسبتی ندارد (از طریق تولد، ازدواج یا رابطه عاشقانه).
  • فردی که حرفه‌ای را انجام می‌دهد که توسط مقامات استرالیا پذیرفته شده است.
  • شخصی که مدارک شما را تأیید می‌کند باید در اسناد یک صفحه‌ای اعلام کند که این کپی از اسناد اصلی شما را می‌شناسد. در اسنادی که بیش از یک صفحه دارند، اظهارنامه باید در صفحه اول و حروف اول در هر صفحه نوشته شود.

 

صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

 

فرم درخواست را پر کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که فرم صحیح درخواست ویزای استرالیا را پر کرده و آن را امضا کرده‌اید. دستورالعمل نحوه پر کردن آن را خواهید دید که در فرم نوشته شده است. پس از تکمیل درخواست، آن را با بقیه مدارک قرار دهید و همه آن‌ها را با هم ارسال کنید.

هزینه درخواست را بپردازید

برای پرداخت هزینه می‌توانید از ImmiAccount استفاده کنید. مواردی وجود دارد که می‌توانید روزی که برای ارسال درخواست مراجعه می‌کنید، هزینه را پرداخت کنید. با این حال، از آنجایی که پرداخت باید ابتدا تمام شود، همیشه بهتر است با مرکز درخواست ویزای استرالیا در کشور خود بررسی کنید.

درخواست ویزای خود را ارسال کنید

به محض اینکه پرداخت شما تأیید شد، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که درخواست خود را در سفارت محلی ارسال کنید. زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما برای هر متقاضی متفاوت است، اما به خاطر داشته باشید که رسیدگی به درخواست‌های کاغذی نسبت به درخواست‌های آنلاین بیشتر طول می‌کشد.

چه زمانی باید برای ویزای استرالیا اقدام کنم؟

وزارت امور داخلی توصیه می‌کند که متقاضیان باید چهار ماه قبل از تاریخ عزیمت خود برای ویزا اقدام کنند. با این وجود، زمان پردازش ویزا بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است و ممکن است زمان کمتری برای پردازش ویزای شما نیاز باشد. با این حال، همیشه بهتر است هر چه زودتر درخواست بدهید.

آیا شخص دیگری می‌تواند از طرف من برای ویزای استرالیا اقدام کند؟

شما می‌توانید به هر شخص دیگری اجازه دهید تا در درخواست به شما کمک کند. با این حال، این شخص فقط مجاز به دریافت کلیه ارتباطات مربوط به ویزای شما است، شما همچنان باید فرم را پر کرده و خودتان آن را امضا کنید.

می‌توانید از طریق ImmiAccount خود یک گیرنده مجاز تعیین کنید یا می‌توانید فرم 956A را برای انتصاب یا حذف گیرنده مجاز پر کنید که در اینجا می‌توانید پیدا کنید.

 

صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

 

چگونه می‌توانم درخواست ویزای استرالیا را پس بگیرم؟

اگر ویزای شما هنوز تأیید نشده است و می‌خواهید درخواست خود را پس بگیرید، باید این فرم را پر کنید.

اگر به صورت آنلاین درخواست دادید، به سادگی فرم را به درخواست خود پیوست کنید. اگر به صورت کاغذی درخواست داده‌اید، فرم را به مقامات مربوطه در کشور خود که در ابتدا درخواست ویزای خود را در آنجا ارسال کرده‌اید ایمیل کنید.

اگر ویزای شما قبلاً پردازش شده است، دیگر نمی‌توانید درخواست خود را پس بگیرید، فقط می‌توانید برای ویزای جدید درخواست دهید.

چگونه بفهمم که ویزا استرالیا را دریافت کرده‌ام؟

مقامات استرالیا به صورت کتبی (ایمیل یا پست) به شما اطلاع می‌دهند که آیا ویزا دریافت کرده‌اید یا خیر. اگر به صورت آنلاین درخواست می‌دهید، می‌توانید وضعیت درخواست ویزای خود را بررسی کنید، وقتی می‌گوید “تمام شد” آنگاه می‌دانید که رسیدگی به درخواست شما به پایان رسیده است و به زودی پاسخ دریافت خواهید کرد.

اخذ ویزای استرالیا در ایران

لطفاً توجه داشته باشید که تمامی اتباع خارجی قبل از سفر به استرالیا باید ویزا دریافت کنند. تا زمانی که به شما ویزای سفر اعطا نشده است، نباید پرواز رزرو کنید یا تعهدات سفر به استرالیا را بدهید. سفارت استرالیا در تهران به درخواست ویزا رسیدگی نمی‌کند و خدمات مهاجرت و شهروندی را ارائه نمی‌دهد.

الزامات بیومتریک

در صورت وجود الزام به ارائه بیومتریک در بازه زمانی مشخص، به متقاضیان ویزا به صورت کتبی اطلاع داده خواهد شد. مراکز جمع آوری بیومتریک استرالیایی در نقاط مختلف جهان وجود دارد. وب‌سایت دپارتمان و وب‌سایت VFS – مرکز مجموعه بیومتریک استرالیا اطلاعاتی از جمله نزدیک‌ترین مرکز بیومتریک استرالیا به شما ارائه می‌دهد. مهم است که در صورت درخواست، بیومتریک را در بازه زمانی مشخص شده ارائه دهید. توجه داشته باشید که مراکز جمع آوری بیومتریک استرالیا معمولاً فقط با قرار قبلی کار می‌کنند.

لطفاً از اطلاعات عمومی زیر برای تعیین نحوه هدایت درخواست مهاجرت یا شهروندی خود به وزارت امور داخلی استفاده کنید:

  • برای اکثر ویزاهای شهروندی استرالیا می‌توانید از طریق ImmiAccount به صورت آنلاین درخواست دهید.
  • لطفاً برای بررسی وضعیت درخواست ویزای خود به ImmiAccount خود وارد شوید.
  • اگر قبلاً ویزا دارید، می‌توانید وضعیت ویزا و حقوق خود را از طریق سیستم تأیید اعتبار ویزا آنلاین بررسی کنید.

 

صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه ویزا برای شرایط شما بهترین است

به Visa Finder بروید. وزارت امور داخله مشاوره مهاجرت ارائه نمی‌کند. اگر برای درخواست ویزا به کمک نیاز دارید، ممکن است بخواهید با یک نماینده مهاجرت ثبت شده تماس بگیرید. اطلاعات بیشتر در وب‌سایت اداره ثبت نمایندگان مهاجرت شرکت ویکو موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان‌های پردازش فعلی ویزا، به صفحه وب زمان‌های پردازش جهانی ویزا بروید. اگر درخواست ویزای شما در زمان رسیدگی به ویزای جهانی باشد، وزارت امور داخله به درخواست‌های پیشرفت پاسخ نمی‌دهد.

اگر مشکل پیچیده‌ای دارید یا نمی‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در وب‌سایت وزارت امور داخلی بیابید، می‌توانید با مرکز خدمات جهانی به شماره 6196 0196 2 +61 تماس بگیرید. مرکز خدمات جهانی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. مدارک خود را برای اثبات هویت خود آماده کنید.

اگر وضعیت شما تغییر کرده یا در شرف تغییر است، به صفحه تغییرات در شرایط خود بروید و باید به وزارت امور داخله اطلاع دهید زیرا ممکن است ویزای شما تحت تأثیر قرار گیرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ورود یا خروج از استرالیا از جمله اطلاعات مربوط به امنیت، قرنطینه، بهداشت یا الزامات گمرکی به وب‌سایت وزارت امور داخلی مراجعه کنید. برای ارائه بازخورد به وزارت امور داخله، فرم آنلاین تعارف، شکایات و پیشنهادات را تکمیل کنید.