آلمان

بلوکارت آلمان چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان در واقع نوعی اجازه نامه یا مجوز است که به دارنده آن اجازه می دهد در کشور آلمان مشغول به زندگی و کار شود و از حقوق شهروندی و اجتماعی مشابه با مردم و شهروندان آلمان برخوردار باشد. بلوکارت اجازه نامه ای است که از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برا نیروهای کار ماهر صادر می شود.

بلوکارت آلمان چیست؟

اگر شما کسی هستید که خارج از آلمان زندگی و کار کرده اید می توانید با استفاده از بلوکارت اجازه داشته باشید تا در آلمان زندگی و کار کنید. در واقع بلوکارت یعنی این که به واسطه یک کارت آبی شما اجازه دریافت می کنید تا در کشورهای حوزه اروپا مشغول به کار و زندگی شوید. بلوکارت اروپا در واقع مشابه با گرین کارت آمریکا است. شاید برای شما سوال باشد که چرا رنگ این کارت آبی است و به آن بلوکارت می گویند؟ زیرا پرچم اتحادیه اروپا به رنگ آبی می باشد. بلوکارت آلمان می تواند به صورت 3 ماهه تا 4 ساله باشد و به دارنده آن، حق و حقوقی مشابه با شهروندان آلمانی می دهد.

بلوکارت آلمان

شاید برای شما سوال باشد که اساسا بلوکارت به چه دردی می خورد و چرا صادر می شود؟ کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند برای نیرو های متخصص که می خواهند از یک کشور خارج از حوزه اروپا به یک کشور اروپایی مهاجرت کاری داشته باشند، بلوکارت صادر می کنند. کسی که این بلوکارت را دریافت می کند در واقع اجازه دارد به میزانی که در بلوکارت او ذکر شده است در کشور اروپایی مورد نظر اقامت داشته باشد. دارندگان بلوکارت آلمان می توانند به واسطه ی این کارت از حقوق شهروندی و اجتماعی مشابه با شهروندان آلمانی برخوردار شوند. بلوکارت اغلب بین 1 الی 4 سال معتبر است.

تفاوت بلوکارت آلمان با ویزای کار آلمان چیست؟

شاید اولین سوال ایجاد شده در ذهن شما این باشد که بلوکارت چه تفاوتی با ویزای کار آلمان دارد وقتی هردو به نیروی کار ماهر داده می شوند؟ مهمترین تفاوت بلوکارت آلمان با ویزای کار این است که به واسطه بلوکارت شما می توانید از حقوقی برخوردار شوید که تنها به کسانی داده می شود که اقامت دائم آلمان را دارند. در صورتی که کسانی که ویزای کار آلمان دارند از چنین حقوقی برخوردار نیستند. همچنین اغلب اعتبار ویزای کار از بلوکارت کمتر است.

اگر شما اهل کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا، اسرائیل، کانادا، کره جنوبی و نیوزلند نباشید، برای آن که بتوانید در کشور آلمان مشغول به کار شوید باید ویزای کار آلمان را دریافت کنید. تنها در صورتی بدون ویزا می توانید در کشور آلمان مشغول به کار شوید که ویزای کشور های حوزه شینگن و یا بلوکارت با اعتبار حداقل 18 ماه داشته باشید.

بلوکارت آلمان

برای آن که بتوانید بلوکارت کشور آلمان را دریافت کنید ابتدا لازم است که فرم اینترنتی آن را پر کرده و سپس آن را امضا کنید. سپس کارفرمای آلمانی شما نیز باید فرم را امضا کند. بعد از آن می بایست هزینه بلوکارت را پرداخت نمایید. به مدت 3 ماه یا 90 روز منتظر باشید تا درخواست شما بررسی شود. هزینه بلوکارت با اعتبار یک سال در حال حاضر 110 یورو می باشد. برای تمدید بلوکارت تا سه ماه می بایست 96 یورو و برای تمدید بلوکارت بیش از سه ماه می بایست 93 یورو پرداخت نمایید.

دارا بودن بلوکارت مزایای بسیاری دارد که به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. همچنین روش دریافت بلوکارت برای کار در آلمان را بررسی خواهیم کرد.

با مقالات وب سایت مهاجرتی ویکو همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *