آلمان

شرایط اخد ویزای آوسبیلدونگ آلمان

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

دوره‌های فنی بسیار محبوب و پرطرفدار هستند زیرا فرد پس از فارغ‌التحصیلی بلافاصله جذب بازار کار می‌شود. ویزای آوسبیلدونگ آلمان یکی از همین دوره‌ها است با تفاوت اینکه این مدرک فوق‌العاده ارزشمند و دارای اعتبار است و در تمام کشورها اروپایی اعتبار دارد. در این مقاله شرایط اخذ این ویزا و مراحلی که برای صدور این ویزا لازم است را به تفضیل بیان کرده‌ایم.

هر آنچه باید در مورد ویزای آوسبیلدونگ آلمان بدانید در این مقاله توضیح داده‌شده است. آیا مشتاق به دست آوردن تجربه کاری در دنیای واقعی به‌جای دانش نظری هستید؟ آیا می‌خواهید در آینده دریکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان کارکنید؟ پس هیچ گزینه‌ای بهتر از انتخاب در آلمان برای شما وجود ندارد.

آلمان علاوه بر اینکه کشوری است که فرصت انتخاب از میان طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌های آینده را ارائه می‌دهد، برای بسیاری از دانشجویان خارجی و تازه فارغ‌التحصیلان در سراسر جهان برای کارآموزی یا آموزش حرفه‌ای در رشته موردعلاقه خود، در مؤسسات مختلف و شرکت‌ها فرصت‌های متنوعی را فراهم کرده است ازجمله این فرصت‌ها ویزای آوسبیلدونگ آلمان است.

اگر قصد گذراندن دوره کارآموزی یا آموزش در آلمان رادارید، قبل از سفر به این کشور باید چند نکته را از خود بپرسید، مثلاً اینکه آیا واجد شرایط کارآموزی/آموزش هستید و آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر.
چه کسانی می‌توانند کارآموزی در آلمان را انجام دهند؟

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

همه علاقه‌مندان، صرف‌نظر از سن، جنسیت، عقاید مذهبی و غیره، می‌توانند در رشته موردعلاقه خود دوره کارآموزی یا آموزش را در آلمان بگذرانند. و درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان را بدهند.

شرایط لازم برای انجام کارآموزی به شرکت یا موسسه ارائه‌دهنده آن بستگی دارد. برخی از آن‌ها ممکن است آلمانی مسلط بخواهند، درحالی‌که برخی دیگر اگر بتوانید صحبت کردن به زبان آلمانی اولیه را مدیریت کنید، راضی خواهند بود و نیازی به بیشتر ندارند.

بااین‌حال، یافتن دوره کارآموزی یا آموزش قبل از اقدام برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان و سفر به این کشور برای شما یک شرط حیاتی است. به‌خصوص اگر شما دارنده گذرنامه یکی از کشورهایی هستید که شهروندان آن برای اجازه ورود و اقامت در آلمان باید ویزا دریافت کنند.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

برای فرصت‌های آموزشی و کارآموزی در آلمان می‌توانید به‌صورت آنلاین بررسی کنید. باید بدانید که همه شرکت‌ها و مؤسسات در آلمان به کارآموزان پول نمی‌دهند، بنابراین به‌دقت بررسی کنید که آیا سازمانی که قرار است در آن به‌عنوان کارآموز یا کارآموز در آن مشغول شوید به شما پول می‌دهد یا خیر. زندگی در آلمان می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید یا نه، بنابراین باید در نظر داشته باشید که حتی اگر به شما دستمزد داده شود، تأمین هزینه‌های خود با حقوق کارآموزی برای شما سخت خواهد بود.

شرایط ویزای آوسبیلدونگ آلمان

هنگامی‌که برای ویزای آسبیلدونگ آلمان درخواست می‌دهید، باید مدارک موردنیاز را در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود ارائه دهید تا هویت، سابقه و هدف سفر به آلمان را ثابت کنید و بتوانید هزینه‌های خود را در طول اقامت خود در آلمان تأمین کنید.

مدارک موردنیاز برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان

  • فرم درخواست – به‌طور کامل با اطلاعات صحیح تکمیل‌شده است که با اطلاعات موجود در سایر اسنادی که باید ارسال کنید مطابقت دارد. فرم درخواست را دو بار پرینت بگیرید و فراموش نکنید که هر نسخه را در پایان امضا کنید تا برای هر دو برای سفارت معتبر باشند.
  • دو قطعه عکس برای گذرنامه که در طی در سه ماه گذشته و مطابق با شرایطی که در آیین‌نامه آمده است.
  • پاسپورت ملی معتبر – حداکثر ده سال اعتبار داشته باشد، با حداقل یک صفحه خالی برای چسباندن برچسب ویزا موجود باشد.
  • یک کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت شما (کپی اندازه A4)
  • پاسپورت قدیمی (در صورت وجود) – درصورتی‌که پاسپورت قدیمی‌تری دارید که منقضی شده یا صفحات آن با برچسب و مهر ویزا پرشده است، باید پاسپورت منقضی شده یا صفحات آن پر استیکر ویزا را ارسال کنید. اگر بیش از یک پاسپورت قدیمی دارید که حاوی مهر و برچسب ویزا است، باید همه آن‌ها را ارسال کنید. پاسپورت‌ها را باکش ببندید و به‌هیچ‌وجه آن‌ها را منگنه نکنید.ویزای آوسبیلدونگ آلمان
  • بیمه سلامت –

    باید یک نامه تأییدیه توسط شرکت بیمه‌ای که بیمه سلامت مسافرتی را در آنجا خریداری کرده‌اید ارسال کنید. این سند باید تأیید کند که بیمه هرگونه درمان فوری پزشکی و بستری شدن در بیمارستان و همچنین بازگشت به کشور در صورت فوت را با حداقل پوشش 30 هزار یورو در کل قلمرو شنگین پوشش می‌دهد.

  • اثبات تمکن مالی – این مورد در تقاضای ویزای آوسبیلدونگ آلمان بسیار مهم است. شما باید مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند توانایی هزینه اقامت خود در آلمان رادارید. این می‌تواند یک صورت‌حساب بانکی باشد که نشان می‌دهد شما پول کافی برای تأمین مالی خود را برای کل مدتی که در آلمان خواهید ماند، یک قرارداد با شرکتی باشد که در آن کارآموزی می‌کنید/آموزشی که نشان می‌دهد چقدر قرار است حقوق دریافت کنید.

اگر پرداختی دریافت خواهید کرد. همچنین می‌تواند نامه‌ای از طرف اسپانسر باشد که تأیید می‌کند به‌منظور حمایت از نامه‌اش، به‌طور مرتب به همراه صورت‌حساب بانکی، قرارداد کاری و فیش حقوقی برای شما پول می‌فرستد. همچنین می‌تواند ترکیبی از همه آن‌ها باشد. به‌عنوان بخشی از وجوه مالی، ممکن است با توجه به وضعیت کاری خود، اسناد زیر را ارسال کنید:

در صورت شاغل بودن: فیش حقوقی سه ماه گذشته/قرارداد کاری
در صورت خوداشتغالی: گواهی مالکیت یا سایر مدارک مالکیت (اثبات مالکیت زمین، اثبات درآمد حاصل از کشاورزی (فرم فروش) و غیره)

مهاجرت تحصیلی به آلمان

  • گواهی وضعیت مدنی برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان – گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و غیره.
  • برنامه سفر – که می‌تواند رزرو پرواز، بلیت راه‌آهن و موارد دیگر باشد.

در آلمان، بسیاری از جوانان از طریق سیستم کارآموزی وارد بازار کار می‌شوند. سالانه بیش از 500000 قرارداد جدید کارآموزی ویزای آوسبیلدونگ آلمان توسط شرکت‌های مختلف در این کشور منعقد می‌شود.

Ausbildung.de یکی از پرتال‌های اصلی است که موقعیت‌های ویزای آوسبیلدونگ آلمان را تبلیغ می‌کند و این سازمان با تمام شرکت‌های آلمانی که دانشجویان را برای موقعیت‌های ویزای آسلبیدونگ آلمان جذب می‌کنند همکاری دارد.

شرکت‌هایی که موقعیت‌های کارآموزی دارند و به جوانان آموزش می‌دهند، نه‌تنها در هزینه‌های استخدام صرفه‌جویی می‌کنند، بلکه از باعث میشوند نیروی کاری آینده آنها بسیار با تجربه باشد. طبق آمار Bundesamt، 521900 نفر خارجی برای موقعیت‌های آموزشی/کارآموزی جدید در سال 2018 ثبت‌نام کرده‌اند که در مقایسه با سال 2009 بیش از دو برابر است. در سال گذشته، افزایش قراردادهای جدید صادرشده برای افراد مختلف از کشورهای مختلف آسیایی بالابود – 13900 قرارداد آموزشی در سال 2018 درحالی‌که این رقم در سال 2017 تنها 10000 بود.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

شرایط ویزای آلمان

شروع یک دوره آوسبیلدونگ آلمان برای بسیاری یک مرحله هیجان انگیز است -به خصوص زمانی که در خارج از کشور تکمیل شود! آموزش حرفه ای در آلمان به خارجی ها فرصت های زیادی را برای آینده حرفه ای فرد ارائه می دهد و آنها را به خوبی برای دنیای کار در آلمان آماده می کند. آیا شما یک خارجی هستید و آیا در آلمان در جستجوی ویزای کاری آلمان هستید؟ آیا از خود می پرسید که برای آموزش خود به ویزا نیاز دارید و اگر چنین است، کدام نوع ویزا برای آلمان برای شما مناسب است؟ ما در مورد آوسبیلدونگ در آلمان به شما اطلاع خواهیم داد.

آوسبیلدونگ در آلمان به من امکان می دهد چه کار کنم؟

اگر یک مدرسه یا محل آموزش شرکتی در آلمان دارید، برای تمام مدت آموزش خود اجازه اقامت دریافت خواهید کرد. در آلمان این نوع آموزش حداقل دو سال است. علاوه بر این، ممکن است تا 10 ساعت در هفته در یک شغل پاره وقت مستقل از آموزش حرفه ای شما کار کنید. اگر در حال تکمیل آموزش حرفه ای در شرکت هستید، می توانید در یک دوره مقدماتی آلمانی مرتبط با شغل نیز شرکت کنید.

برای کارآموزی در آلمان به چه ویزا نیاز دارم؟

علاوه بر اجازه اقامت معتبر، اتباع کشورهای ثالثی که برای آموزش حرفه ای در دانشگاه یا شرکت نیاز به ویزا دارند، برای ورود به آلمان نیاز به ویزای آموزشی طولانی مدت دارند. اگر هنوز یک مکان آموزشی در آلمان پیدا نکرده‌اید، می‌توانید برای جستجوی مکان آموزشی برای ویزا نیز اقدام کنید. با این ویزا، پس از آن می توانید تا شش ماه برای آموزش حرفه ای در آلمان اقدام کنید.

شرایط لازم برای ویزا برای جستجوی مکان آموزشی:

  • مهارت های زبان آلمانی در سطح زبان B2
  • گواهی پایان تحصیل که به شما حق ورود به آموزش عالی را می دهد
  • حداکثر سن 25 سال
  • امنیت معیشتی مستقل

چه کسانی به ویزای تحصیلی آلمان نیاز دارند؟

همه خارجی ها برای آموزش حرفه ای در آلمان نیاز به ویزای ملی آموزش ندارند. در این بخش می توانید دریابید که آیا به ویزای آلمان نیاز دارید و قوانین ویزا برای کشور شما اعمال می شود یا خیر. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید و حق آزادی حرکت را دارید، دسترسی نامحدودی به بازار کار آلمان دارید. پس از آن برای آموزش خود در آلمان نه به ویزای ملی نیاز دارید و نه اجازه اقامت. اتباع ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس (کشورهای EFTA) از مزایای مشابهی برخوردار هستند.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

اگر شهروند کشورهای زیر هستید، می توانید بدون ویزای آموزشی نیز وارد آلمان شوید:

  • استرالیا
  • اسرائيل
  • ژاپن
  • کانادا
  • جمهوری کره
  • نیوزلند
  • ایالات متحده

در این صورت، قبل از شروع آموزش خود در آلمان، برای اجازه اقامت خود در آلمان از مقامات مسئول خارجی درخواست دهید. سایر اتباع کشورهای ثالث باید قبل از ورود به آلمان برای ویزای آموزشی در نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان در کشور خود درخواست دهند.

آموزش در آلمان: شرایط لازم برای خارجی ها چیست؟

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در آلمان کار آموزی کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • یک موقعیت آموزشی در شرکت یا مدرسه در آلمان
  • آشنایی با زبان آلمانی در سطح زبان B1 یا
  • یک دوره مقدماتی آلمانی مرتبط با شغل
  • معیشت باید در تمام مدت آموزش تامین شود
  • با افتتاح حساب مسدود شده (در مورد آموزش) یا
  • با ارائه اظهارنامه تعهد
  • از طریق حقوق آموزشی (در مورد آموزش درون شرکتی)
  • تایید آژانس کار فدرال (بررسی اولویت)

توجه: در مورد آموزش های درون شرکتی، آژانس کاریابی تضمین می کند که شما در طول دوره آموزشی خود شرایطی مشابه (حقوق، ساعات کار، حقوق تعطیلات و …) را خواهید یافت. علاوه بر این، آژانس کاریابی بررسی اولویت را انجام می دهد.در صورت هر گونه سوال درباره ویزای کاری آلمان و مهاجرت کاری آلمان با موسسه کاریابی بین المللی ویکو در ارتباط باشید.

آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

آسبیلدونگ یک برنامه آموزش حرفه‌ای در آلمان است و به‌عنوان کارآموزی در زبان انگلیسی شناخته می‌شود.

پس از پذیرش در این برنامه به‌عنوان Azubi یا Ausbildender توسط هر یک از شرکت‌های آلمانی، آموزش شما تحت Ausbildung به دو بخش تقسیم می‌شود:

_ در وهله اول، شما به یک شرکت آلمانی وابسته خواهید بود که در آن به‌عنوان کارآموز در محل کارخواهید بود.

_ ثانیاً، شما به یک مدرسه آموزش حرفه‌ای وابسته خواهید بود که در زبان آلمانی به نام Berufsschule نیز شناخته می‌شود، که در آن کلاس‌های آموزشی شرکت خواهید کرد. برای حضور در هر دو مکان باید زمان خود را بر اساس دوره کارآموزی خود تقسیم کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان در یک هتل درخواست داده‌اید، برای کسب دانش عملی باید به مدت سه روز در هر بخش تعیین‌شده کارکنید. بخش‌های تعیین‌شده شما می‌توانند تغییر کنند، مثلاً از شما خواسته می‌شود که یک ماه در خانه‌داری، یک ماه در سرویس اتاق، یک ماه در جلو دفتر کارکنید تا بتوانید تجربه کلی در شغل مدیریت هتل را به دست آورید.

مدت‌زمان برنامه آسلبیدونگ در آلمان

معمولاً برنامه ویزای آوسبیلدونگ آلمان 3-4 سال طول می‌کشد، اما اگر نمرات شما بر اساس عملکرد شما در شرکت و آموزشگاه حرفه‌ای خوب باشد، این دوره زمانی می‌تواند کاهش یابد. اما هیچ تفاوت قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کند، زیرا زمان 3 سال را می‌توان به 2.5 سال کاهش داد.

مدت‌زمان معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند شرکتی که در آن کار می‌کنید، کدام بخش به شما منصوب می‌شوید، از کدام مدرسه آموزش حرفه‌ای در حال تحصیل هستید. اما یک‌چیز مهم وجود دارد که برای واجد شرایط بودن در برنامه آسبیلدونگ آلمان به‌شدت به آن نیاز دارید و آن تسلط به زبان آلمانی است.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

زبان موردنیاز برای آوسبیلدونگ در آلمان

زبان مورد استفاده در آموزشگاه حرفه‌ای آلمانی است. آن‌ها تمام امتحانات را به زبان آلمانی برگزار می‌کنند. همچنین آموزش عملی شما در شرکت شما به زبان آلمانی خواهد بود. گاهی اوقات، ممکن است متفاوت باشد زیرا ممکن است افرادی انگلیسی‌زبان وجود داشته باشند. اما معمولاً ارتباط به زبان آلمانی خواهد بود. بنابراین، شما باید شرایط یا سطح اولیه زبان آلمانی را برآورده کنید، یعنی بتوانید ثابت کنید که سطح شما حداقل B1 است.

اما، اگر به‌اندازه کافی به زبان آلمانی تسلط دارید، برای شما بسیار خوب است زیرا برای تکمیل برنامه ویزای آوسبیلدونگ آلمان باید تسلط خوبی به زبان آلمانی داشته باشید. مهم‌ترین پیش‌نیازی که اکثر شرکت‌ها برای استخدام کارآموز از کشورهای دیگر بررسی می‌کنند، دانستن خوب زبان آلمانی است.

ویزای آسبیلدونگ آلمان یا آموزش حرفه‌ای یک روش محبوب برای تحصیل حرفه‌ای در آلمان است. متداول‌ترین مشاغل تجاری، صنایع‌دستی مختلف، برق، لوله‌کش، سنگ‌تراشی، نقاش یا آرایشگر، فروشنده و … می‌باشد.

تحصیلات موردنیاز برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان

اگر غیراروپایی هستید و از کشورهایی مانند کشورهایی آسیایی هستید، باید گواهی قبولی امتحان کلاس دوازدهم را داشته باشید. می‌تواند در هر رشته‌ای باشد. این حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز برای متقاضی از یک کشور غیراروپایی برای درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان است.

کسانی که مدارک سطح بالاتری دارند که پس از تحصیلات کلاس دوازدهم به دست آورده‌اند، به‌عنوان‌مثال؛ دیپلم یا مدرک، همچنین می‌توانید درخواست دهید. برخی از شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی، به‌غیراز حداقل مدرک تحصیلی درجه دوازدهم، معیارهای واجد شرایط بودن مانند سن افراد که حتماً باید زیر 30 سال باشد را دارا هستند.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

سوال مهم در خصوص اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان: آیا می‌توانید به‌عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا درخواست دهید؟

ویزای آوسبیلدونگ آلمان به‌عنوان آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی نیز شناخته می‌شود و یک‌راه عالی برای شروع حرفه شما در آلمان است. این آموزش مرتبط با حرفه است که شامل درس‌های تئوری و عملی به‌طور هم‌زمان است. آلمان بیش از 300 شغل حرفه‌ای دارد و برای هرکدام یک برنامه آموزشی وجود دارد! سؤال این است که آیا یک شهروند غیر اتحادیه اروپا می‌تواند برای این ویزا در آلمان درخواست دهد؟

پاسخ بله است؛ همه ملیت‌ها مجاز به درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان (آموزش حرفه‌ای) در آلمان هستند. بااین‌حال، برای برخی از مشاغل، باید از آژانس کار فدرال (Vorranprüfung) تأییدیه دریافت کنید. آن‌ها تعیین می‌کنند که آیا یک نامزد خارجی ویزای کار دریافت می‌کند یا خیر.

بنابراین، به‌عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، بهتر است حرفه‌ای را انتخاب کنید که به چنین تأییدیه‌ای نیاز ندارد، به‌عنوان‌مثال، در “لیست سفید” است. شانس دریافت ویزا برای آموزش حرفه‌ای در آلمان را افزایش می‌دهد.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان یک آموزش حرفه‌ای دوگانه، ترکیبی از تئوری و عمل است. این‌یک روش معمول برای دریافت مدرک در آلمان بدون حضور در دانشگاه است. بااین‌حال، مشاغل حرفه‌ای معمولاً تجارت و صنایع‌دستی هستند.

دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان برای متخصصان

بسیاری از کسب‌وکارها در آلمان برای یافتن متخصصان تجاری با شرایط خاص با مشکل مواجه هستند. در نتیجه، شانس بسیار خوبی برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان دارید. برای برخی از برنامه‌ها حتی در ابتدا افرادی با زبان آلمانی نسبتاً ضعیف مهارت‌های زبانی را یاد می‌گیرند. اما به خاطر داشته باشید که هیچ آموزشی دوره آسبیلدونگ وجود ندارد که به زبان انگلیسی تدریس کند.

هیچ برنامه آموزشی آوسبیلدونگ بدون تئوری، خواندن، امتحانات کتبی و سخنرانی وجود ندارد. در نتیجه، متقاضی برای کنار آمدن با آموزش به مقداری آلمانی نیاز دارد! B1 سطح خوبی برای شروع است، اما مطمئناً باگذشت زمان آن را بهبود خواهید داد.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

امتحان نهایی آوسبیلدونگ

در پایان برنامه، دانش آموزان امتحان نهایی را پشت سر می‌گذارند و گواهینامه‌ای دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط در شغل مشخصی که برای آن آموزش‌دیده‌اند، استخدام شوند. این گواهی در بسیاری از کشورهای دیگر ازجمله اتحادیه اروپا نیز به رسمیت شناخته‌شده است، بنابراین شما محدود به کار در آلمان نخواهید بود.

یک خبر خوب، پس از تغییر قانون مهاجرت آلمان در مارس 2020، افراد کشورهای غیر اتحادیه اروپا در صورت تمایل به تکمیل آوسبیلدونگ شانس بیشتری در آلمان دارند. خارجی‌ها از همه کشورها می‌توانند آموزش‌های حرفه‌ای را در آلمان شروع کنند. فارغ‌التحصیلان آوسبیلدونگ بر اساس قوانین فعلی فرصت‌های شغلی برجسته‌ای در آلمان دارند: پس از آموزش حرفه‌ای، خارجی‌ها می‌توانند برای کار در این حرفه در آلمان بمانند.

نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

به‌عنوان یک خارجی، هنگام درخواست برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. برخی از شرکت‌ها یک سال قبل از شروع برنامه به دنبال کارآموز می‌گردند.

  1. مدارک درخواست خود را آماده کنید
  2. ازآنجایی‌که شما مدرک پایان تحصیلی متفاوتی دارید و به زبان دیگری است، باید آن را به قانونی و معتبر کنید و به زبان آلمانی ترجمه کنید.
  3. فرآیند شناسایی در آلمان اتفاق می‌افتد. از شما خواسته می‌شود که مدارک خود را به یکی از بخش‌های منطقه‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید ارسال کنید.
  4. برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان می‌توان از کشور خود در نزدیک‌ترین سفارت آلمان یا اگر قبلاً آنجا هستید در آلمان انجام داد. هزینه ویزا 60 یورو است.
  5. شرایط ویزای آوسبیلدونگ آلمان
  6. دیپلم پایان تحصیلات
  7. زبان آلمانی سطح B2
  8. حداکثر سن 25
  9. اثبات تمکن مالی 600-700 یورو برای یک ماه
  10. بیمه سلامت
  11. مدرک اقامت

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

*اگر قبلاً در آلمان اقامت دارید، ارائه مدرکی مبنی بر تسلط به زبان آلمانی ضروری نیست. این یک الزام برای برنامه کار آوسبیلدونگ نباشد اما ممکن است برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان شرط باشد.
با ویزای آوسبیلدونگ آلمان شما مجاز هستید تا 6 ماه در آلمان بمانید، به دنبال آموزش حرفه‌ای باشید و در صورت نیاز، کارآموزی را در شرکت‌های بالقوه استخدام انجام دهید. اگرچه این مجوز متقاضیان خارجی را از انجام هر کاری منع می‌کند.

پس از یافتن موفقیت‌آمیز یک مکان در یک مدرسه حرفه‌ای، می‌توانید برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان درخواست دهید.

پس از دریافت مکانی برای آموزش حرفه‌ای، برای اینکه بتوانید به آلمان بیایید و آموزش‌های خود را انجام دهید، باید برای ویزا درخواست دهید.

شما باید درخواست خود را با تمام مدارک موردنیاز ارسال کنید. شامل:
  • گذرنامه
  • قرارداد آوسبیلدونگ
  • گواهی زبان برای پرستاران

این قانون در 1 ژانویه 2020 معرفی شد و از مارس 2020 اجرا شد. همه خارجی‌هایی که می‌خواهند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی آموزش حرفه‌ای انجام دهند، برای دریافت ویزا باید مهارت‌های زبان خود را ثابت کنند.

همچنین شرایطی وجود دارد که باید هنگام درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان رعایت شوند که برخی از آن‌ها مشابه ویزای هستند:
  • داشتن قرارداد امضاشده با هنرستان یا کارفرما
  • برای ارائه مدارک مالی: حقوق در طول دوره ویزای آوسبیلدونگ آلمان، یا وجوه در حساب بانکی یا تعهدنامه از یک مقیم آلمان
  • علاوه بر این، تمام مدارک شما باید توسط مترجم رسمی به آلمانی ترجمه شود. با استفاده از این بستر می‌توانید انواع ترجمه را به صورت آنلاین سفارش دهید.
  • قبل از اعطای مجوز، آژانس کار فدرال بررسی خواهد کرد که آیا مکان Ausbilding دارای نامزدهای بالقوه دیگری از آلمان و اتحادیه اروپا است یا خیر.

آیا شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند پس از اتمام دورهٔ آوسلبیدونگ در آلمان کار کنند؟

بله آن‌ها می‌توانند! فرد می‌تواند در آلمان بماند تا در حوزه تخصصی خودکار کند. پس از اتمام موفقیت‌آمیز آموزش حرفه‌ای خود، می‌توانید مجوز اقامت خود را برای یک سال دیگر تمدید کنید تا شغل مناسبی در آلمان پیدا کنید. در طول این سال، شما می‌توانید به طور تمام وقت برای تأمین هزینه‌های خودکار کنید.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

پس از دریافت پیشنهاد شغلی، اجازه اقامت برای مقاصد کاری را می‌توان دریافت کرد. این به شما این امکان را می‌دهد که در مدت طولانی در آلمان بمانید و کارکنید.

فارغ‌التحصیلان دوره فنی آوسبیلدونگ نیز پس از تنها دو سال کار و داشتن مجوز اقامت برای اشتغال، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت دائم هستند.

لیست مشاغل

در زیر برخی از مشاغل تحت آموزش آسبیلدونگ آورده شده است
(اما لیست کامل نیست)

  1. پرستاری
  2. مامایی
  3. مدیریت مهمان‌نوازی
  4. دستیار پزشکی
  5. دستیار OT
  6. متخصص برق
  7. فیزیوتراپیست
  8. تکنسین فناوری اطلاعات
  9. متخصص تغذیه
  10. مربی ورزش و تناسب‌اندام
  11. تکنیسین آزمایشگاه

وبسیاری از مشاغل دیگر که می توانند برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان اقدام کنند.
دانش آموزان در طول دوره آموزشی 750 تا 1250 یورو در ماه دریافت می‌کنند. پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره، دانشجویان با حداقل حقوق تقریبی 2500 تا 3000 یورو در ماه شروع به کار می‌کنند.

بهترین حقوق در طول دوره آسبیلدونگ در آلمان

هنگامی که یک برنامه آموزش حرفه‌ای را در آلمان شروع می‌کنید، از روز اول درآمد کسب خواهید کرد. ویزای آوسبیلدونگ آلمان شامل ساعات تئوری و عملی است که برای هر دو دانشجو حقوق دریافت می‌کنند. بااین‌حال، در حال حاضر در طول برنامه درآمد می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

در این قسمت مقاله انواع مشاغل که حقوق خوب در دوره ی ویزای آوسبیلدونگ آلمان دریافت میکنند را شرح داده ایم.

کنترل‌کنندهٔ ترافیک هوایی

کنترل‌کننده ترافیک هوایی یک شغل مسئولیت‌پذیر است، بنابراین در طول دوره Ausbildung در آلمان نیز دستمزد بسیار خوبی دریافت کرده است. در زندگی حرفه‌ای، شما برخاست و فرود هواپیما را هماهنگ می‌کنید یا هواپیما را با خیال راحت از طریق ترافیک هوایی هدایت می‌کنید. شما فردی خواهید بود که حتی در مواقع خطر دستورات را صادر می‌کنید.
کارآموزان کنترل ترافیک هوایی به مراتب بالاترین حقوق را در طول دوره کارآموزی در آلمان دریافت می‌کنند.

  • 1 سال – 1150 یورو
  • 2 سال – 1150-4000 یورو
  • 3 سال – 4000-5900 یورو

مکانیک کشتی

شغل بعدی که می توانند برای آن اقدام به ویزای آوسبیلدونگ آلمان اقدام کنید مکانیک کشتی است. تجهیزات فنی داخل کشتی بر عهده مکانیک کشتی است. شما در شرکت‌های حمل‌ونقل، در حمل‌ونقل بار و مسافر، در تأسیسات بندری یا کشتی‌سازی کار می‌کنید. وظایف اصلی شما عملیات، تعمیر و نگهداری و سرویس تجهیزات فنی و ابزار در کشتی است.

  • 1 سال – 1020 یورو
  • 2 سال – 1270 یورو
  • 3 سال – 1760 یورو

پرستار

پرستاری یکی از رایج‌ترین حرفه‌های حرفه‌ای در آلمان است که افراد زیادی متقاضی ویزای آوسبیلدونگ آلمان است و همچنین شغلی پردرآمد است. آن‌ها در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، یا مؤسسات مشابه کار می‌کنند.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

یک پرستار از بیماران مراقبت می‌کند و پاسخگوی نیازهای آن‌ها در بیمارستان است. کنترل موجودی دارو و سفارش دارو نیز در حیطه وظایف آن‌ها است. در اینجا ببینید که چقدر می‌توانید به‌عنوان پرستار در آلمان درآمد کسب کنید.

  • 1 سال – 1100 یورو
  • 2 سال – 1150 یورو
  • 3 سال – 1250 یورو

فروشنده بیمه و مالی

در بین پرطرفدار ویزای آوسبیلدونگ آلمان فروشنده بیمه و امور مالی متخصص محصولاتی مانند بیمه عمر، انواع محصولات مالی تا بیمه بازنشستگی است. آن‌ها اساساً به عنوان مشاور کار می‌کنند. وظایف اصلی مشاوره به مشتریان، رسیدگی به مطالبات بیمه و انعقاد قراردادها است.

صنعت بیمه و امور مالی در آلمان بسیار سودآور است، در نتیجه، کارآموزان می‌توانند از قبل در طول برنامه با دستمزد خوب حساب کنند. در اینجا ببینید که چقدر می‌توانید به‌عنوان نماینده بیمه در آلمان درآمد کسب کنید.

  • 1 سال – 1040 یورو
  • 2 سال – 1115 یورو
  • 3 سال – 1200 یورو

متخصص IT

فردی که به فناوری علاقه دارد می‌تواند بین 4 رشته انتخاب کند: متخصص در توسعه برنامه، یک متخصص در یکپارچه‌سازی سیستم، شبکه‌های دیجیتال و همچنین تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و فرآیندها.
مهم نیست که کدام تخصص را انتخاب می‌کنید: یک کمک‌هزینه خوب برای شما تضمین‌شده است. بااین‌حال، اگر کارآموزان صنعت فلز و برق در سال اول آموزش ماهیانه 1050 یورو دریافت کنند. در اینجا بررسی کنید که به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات در آلمان چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید.

  • 1 سال – 1050 یورو
  • 2 سال – 1100 یورو
  • 3 سال – 1200 یورو

ویزای آوسبیلدونگ آلمان

شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص ویزای آوسبیلدونگ آلمان به وبسایت موسسه کاریابی بین الملی ویکو مراجعه کنید.

2 فکر در مورد “ شرایط اخد ویزای آوسبیلدونگ آلمان

  1. امیر گفت:

    آیا سن حداکثر ۲۵ سال در اوسبیلدونگ برای تمامی شاخه ها است؟؟

    1. wicomodirnovin گفت:

      حداکثر سنی وجود نداره
      در سنین بالاتر هم میشه انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *