آلمان

قدم‌به‌قدم تا اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل

اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل

برای اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل لازم است ابتدا برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه آلمانی و اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. بعد از آن می‌توانید برای تحصیل وارد خاک کشور آلمان شوید. پس از اتمام دوره تحصیل خود نیز می‌توانید ویزای تحصیلی را به ویزای کار یا ویزای کارت آبی تبدیل کرده و بعد از دو سال، برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید.

قدم‌به‌قدم تا اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل

برای اخذ اقامت آلمان، این کشور قدرتمند و پیشرفته اروپایی، راه‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها، گرفتن اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل است. بدون شک مهاجرت جریانی پرپیچ‌وخم محسوب می‌شود و نیاز به صبوری و پشتکار زیادی دارد؛ اما اگر از ابتدا برنامه‌ای مشخص برای آن داشته باشید و با اطلاعات کافی در این راه قدم بگذارید، زودتر و آسان‌تر به نتیجه خواهید رسید. اگر در تصمیم خود برای مهاجرت به آلمان جدی هستید می‌توانید با یک فرد آگاه در این زمینه مشورت نمایید تا بهترین راه را به شما پیشنهاد دهد. کارشناسان ما در مجموعه ویکو، آماده هستند به‌تمامی سؤالات شما دراین‌باره پاسخ دهند.

در این متن به‌صورت اختصاصی درباره شرایط اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل صحبت خواهیم کرد. اگر فکر می‌کنید این روش می‌تواند همان روش مناسب برای شما باشد، حتماً تا پایان همراه ما بمانید.

تحصیل در آلمان چگونه است؟

آلمان ازجمله کشورهایی است که در زمینه تحصیل با سعه‌صدر با مهاجران برخورد می‌کند و بدون دریافت شهریه، به آن‌ها اجازه می‌دهد از خدمات آموزشی مدارس و دانشگاه‌های دولتی این کشور استفاده نمایند. به همین خاطر بسیاری از افراد که خواهان مهاجرت به این کشور هستند، تحصیل را پلی برای رسیدن به اهداف درازمدت خود قرار می‌دهند. به همین دلیل است که اقامت دائم در آلمان از طریق تحصیل، یکی از متداول‌ترین اهداف ایرانیان برای ادامه تحصیل در آلمان به شمار می‌رود.

خوب است بدانید برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دولتی آلمان حتماً باید به زبان آلمانی اشراف داشته باشید؛ زیرا این مراکز دروس خود را تنها به زبان آلمانی ارائه می‌دهند. همچنین باید در آزمون ورودی به این دانشگاه‌ها شرکت کرده و نمره مناسبی کسب نمایید. در غیر این صورت باید به سراغ مراکز خصوصی بروید که طبیعتاً برای هر ترم تحصیلی، شهریه‌های چند هزار یورویی از شما اخذ خواهند کرد.

اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل

 برای اخذ اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل، از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم، دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان و به دنبال آن اخذ ویزای تحصیلی است. البته گرفتن این ویزا و ورود به خاک کشور به‌واسطه آن، به معنای اخذ اقامت نیست. بلکه شما اجازه پیدا می‌کنید برای چند سال، جهت تحصیل در این کشور حضورداشته باشید. و از خدمات آموزشی آن بهره‌مند شوید. جهت گرفتن پذیرش تحصیلی باید با توجه به قوانین و شرایط دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید؛ اما برای دریافت ویزای تحصیلی که درواقع نقطه شروع اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل است، باید یک سری مدارک را آماده کنید (اطلاعات دقیق‌تر دراین‌باره را می‌توانید از مشاوران شرکت ویکو دریافت نمایید):

  • گواهی تمکن مالی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک هویت
  • گواهی عدم سوءسابقه
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان (آلمانی یا انگلیسی)
  • و …

با ارائه این مدارک و سپس اخذ ویزای تحصیلی اجازه پیدا می‌کنید برای تحصیل وارد آلمان شوید. در طول مدت تحصیل خود نیز می‌توانید تا ساعاتی معین در هفته، به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید. و هزینه‌های زندگی خود را تأمین نماید. قدم بعدی گرفتن اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل است.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آلمان

بعد از اتمام تحصیل می‌توانید به کشور خود بازگردید و یا وارد مسیر بعدی شوید، یعنی اشتغال به کار در آلمان که همان کلید گرفتن اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل است. درواقع بعد از پایان دوره تحصیل، آلمان به شما فرجه‌ای 18 ماهه می‌دهد تا شغل مناسبی پیدا کنید. بدین واسطه می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا ویزای بلو کارت تغییر دهید. پس از دو سال سکونت در آلمان از طریق ویزای کارت آبی می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

البته روش‌های دیگری نیز برای اقامت دائم در آلمان پس از تحصیل وجود دارد، ازجمله ازدواج یا سرمایه‌گذاری. کارشناسان ویکو به شما کمک می‌کنند روشی را بیابید که با شرایط شما هماهنگی بهتر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *