آلمان

مزایای اقامت دائم آلمان: چرا باید آلمان را انتخاب کنید؟

مزایای اقامت دائم آلمان

آلمان یکی از کشورهای محبوب برای مهاجران است؛ زیرا شرایط زندگی در آن می‌تواند از بسیاری جهات ایده‌آل باشد. ازجمله مزایای اقامت دائم آلمان، برخورداری از بیمه سلامت، اشتغال نسبتاً آسان، سبک زندگی متعادل، امکانات حمل‌ونقل عالی، اختلاف طبقاتی پایین و … است. البته محدودیت‌هایی مانند مالیات بالا یا لزوم صحبت به زبان آلمانی نیز وجود دارد.

مزایای اقامت دائم آلمان: چرا باید آلمان را انتخاب کنید؟

هر کس که به فکر مهاجرت به کشوری دیگر می‌افتد، ابتدا باید به مزایای آن فکر کند و این‌که آیا این مزایا به میزان سختی‌های راه می‌ارزد یا خیر. مزایای اقامت دائم آلمان نیز آن‌قدر هستند که بسیاری از افراد را برای پا گذاشتن در مسیر مهاجرت ترغیب کنند. با این حال اگر قصد گرفتن اقامت آلمان را دارید، بهتر است ابتدا با مزایای زندگی در آلمان بیشتر آشنا شوید. البته خوب است در کنار این مزایا، محدودیت‌هایی را نیز که در انتظار شماست، در نظر داشته باشید.

در این مطلب شما را با این مزایا و محدودیت‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به شرایط خود، بهترین تصمیم را بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدام با کارشناسان متخصص ویکو نیز در ارتباط باشید.

مزایای اقامت دائم آلمان، همه آنچه باید بدانید

اگر می‌خواهید سنجشی کلی از مزایای اقامت در آلمان داشته باشید، در این بخش همراه ما بمانید.

زندگی در سرزمینی پر از فرصت‌های شغلی

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه تولید، صنعت و اقتصاد محسوب می‌شود. با این حساب طبیعی است اگر پیدا کردن شغلی مناسب در این کشور، کار چندان سختی نباشد. اگر بخواهید با شغل‌های معمولی شروع کنید بدون شک بیکار نخواهید ماند و این یکی از مزایای اقامت دائم آلمان به شمار می‌رود. برای پیدا کردن شغل‌هایی که مرتبط با تخصص شما باشد نیز، کافی است صبوری داشته باشید و در اوایل کار حقوق کم یا دور بودن محل کار به محل زندگی را تحمل‌کنید. بدون شک اوضاع به‌مرور بهتر خواهد شد.

رابطه متعادل میان کار و تفریح

خوب است بدانید آلمانی‌ها، به تفریح و ابعاد دیگر زندگی نیز به‌اندازه کار کردن اهمیت می‌دهند. تا جایی که کارفرما نیز انتظار دارد کارمندش تنها در ساعات مشخص مشغول به کار باشد و باقی ساعات را به خانواده، تفریح، سفر و … اختصاص دهد. این سبک زندگی، یکی از جذاب‌ترین مزایای اقامت دائم آلمان است.

مزایای اقامت دائم آلمان

اختلاف طبقاتی بسیار پایین

نکته‌ای که درباره بسیاری از کشورهای اروپایی صدق می‌کند، ترفندهای دولت برای پایین نگه‌داشتن اختلاف طبقاتی است. یکی از این ترفندها مالیات‌های نسبتاً بالاست. هرچند این موضوع در ابتدا عیب به نظر می‌رسد، اما باعث می‌شود درصد بالایی از مردم آلمان از رفاهی خوب و مشابه با دیگر افراد جامعه برخوردار باشند. یکی از مزایای اقامت دائم آلمان این است که شما با شغلی معمولی نیز می‌توانید کیفیت زندگی خود را در حدی خوب و قابل‌قبول نگه‌دارید و زندگی شما تفاوت فاحشی با دیگر آلمانی‌ها نخواهد داشت.

امکانات حمل‌ونقل عالی

در آلمان حمل‌ونقل از سطح کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و افراد به‌راحتی می‌توانند از این امکانات برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری استفاده کنند. بدون این‌که نیاز باشد هزینه‌های بالایی پرداخت نمایند.

خدمات درمانی اجباری

یکی از اولین کارهایی که باید بدو ورود به این کشور انجام دهید، تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمانی است که یکی از مزایای اقامت دائم آلمان محسوب می‌شود. بیمه سلامت آلمان برای همه افراد اجباری است و در حوزه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی عملکرد بسیار خوبی دارد. مشاوران ویکو اطلاعات کامل را در خصوص بیمه سلامت آلمان و هزینه‌های آن، در اختیارتان خواهند گذاشت.

محدودیت‌های اقامت در آلمان

علاوه بر مزایای شهروندی آلمان، محدودیت‌هایی نیز در این کشور برای زندگی وجود دارد که البته اندک هستند:

  • برای پیدا کردن شغل مناسب و همچنین تحصیل در دانشگاه‌های دولتی حتماً باید زبان آلمانی را به‌خوبی بلد باشید.
  • میزان مالیات برحسب شرایط فرد، گاهی تا 40% نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • اگر سبک غذایی خاصی دارید ممکن است در آلمان کمی محدود شوید. زیرا تنوع مواد غذایی در این کشور چندان زیاد نیست.

بدون شک مزایای اقامت دائم آلمان نسبت به این محدودیت‌ها بسیار بیشتر است. با این حال شما باید با توجه به شرایط و انتظارات خود تصمیم بگیرید و کارشناسان ویکو می‌توانند در این مسیر تمام راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *