آلمان

مزایای اقامت دائم المان، از معیشت و اقتصاد تا درمان

مزایای اقامت دائم المان

آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت ایرانیان و اخذ اقامت است. مزایای اقامت دائم المان به حدی هستند که شما را مجاب به قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت نمایند، ازجمله: اقتصاد قوی و معیشت مناسب، اختلاف طبقاتی پایین، بیمه سلامت اجباری، حمل‌ونقل و جاده‌های عالی، مهاجرپذیری بالا و …

مزایای اقامت دائم المان، از معیشت و اقتصاد تا درمان

بدون شک زندگی در کشوری پیشرفته مانند آلمان مزایای بسیاری دارد که به‌سختی مسیر اخذ اقامت می‌ارزد. در این مطلب قرار است شما را با شرایط و مزایای اقامت دائم المان آشنا سازیم تا بتوانید مصمم‌تر و با انگیزه‌ای قوی‌تر در این مسیر گام بردارید. هرچند زندگی در کشوری به‌جز کشور مادری چالش‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. اما اگر با شناخت کافی درباره خود و کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید. پیش بروید به‌راحتی از پس این چالش‌ها نیز بر خواهید آمد. اگر به دنبال اطلاعات دقیق و اختصاصی هستید می‌توانید با کارشناسان شرکت ویکو در ارتباط باشید.

مزایای اقامت دائم المان چیست؟

آلمان کشوری است با حدود 70 میلیون جمعیت که خصوصاً به دلیل صنعت بسیار قوی خود در تمام جهان شناخته‌شده است. در سال‌های اخیر نیز ایرانیان بسیاری این کشور را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کرده‌اند؛ اما سؤال این است مزایای اقامت در المان چیست که روز به روز به تعداد طرفداران آن اضافه می‌شود؟

اقتصاد قدرتمند

یکی از اساسی‌ترین ارکان قدرت یک کشور، اقتصاد و شرایط تولید آن است که آلمان در این زمینه یکی از قدرتمندترین‌ها محسوب می‌شود. به همین خاطر وضعیت اقتصادی باثبات را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای اقامت دائم المان دانست. در این کشور، اغلب افراد می‌توانند با داشتن شغلی نه‌چندان رده‌بالا و با دریافت حقوقی معمول، کیفیت زندگی خود را در تمام زمینه‌ها در حد قابل‌قبول و حتی خوب نگه‌دارند.

اختلاف طبقاتی بسیار کم

به‌طورکلی در بیشتر کشورهای اروپایی، مالیات زیادی روی حقوق افراد در نظر گرفته می‌شود و در این مورد یکی از مزایای اقامت دائم المان به‌حساب می‌آید. درواقع هرچقدر حقوق دریافتی فرد بیشتر باشد، باید مالیات بیشتری نیز پرداخت کند. به همین دلیل اکثر افراد جامعه ازنظر معیشت وضعیت مشابه و نزدیک به هم دارند و اختلاف طبقاتی چندانی در سطح اجتماع دیده نمی‌شود.

امکان مهاجرت به همراه خانواده

یکی از مزایای اقامت دائم المان، امکان به همراه بردن خانواده است. البته این موضوع به نوع ویزای شما نیز بستگی دارد ولی در بسیاری از موارد، اخذ اقامت دائم المان به همراه خانواده به‌راحتی امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره می‌توانید از مشاوران ویکو سؤال کنید.

مزایای اقامت دائم المان

سیستم عالی جاده‌ها

یکی از بهترین مزایای آلمان، وضعیت بسیار خوب جاده‌های آن است که در کل دنیا شهرت دارد. علاوه بر کیفیت جاده‌ها، خوب است بدانید حمل‌ونقل آلمان به‌طورکلی دستگاهی بسیار قدرتمند و باکیفیت دارد. خصوصاً اگر علاقه بسیاری به رانندگی و سفر دارید، این مورد می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای اقامت دائم المان برای شما باشد.

بیمه درمانی اجباری

یکی از شرایط گرفتن اقامت دائم المان، داشتن بیمه حداقل سه‌ماهه است؛ زیرا این کشور به بیمه درمانی اهمیت بسیاری می‌دهد و آن را به قانونی اجباری تبدیل کرده است. به همین دلیل شهروندان آلمان معمولاً مشکلی از جهت خدمات درمانی ندارند.

تحصیل رایگان و ارزان

امکان تحصیل رایگان یکی از مزایای بسیار خوب این کشور است که برای مهاجران نیز در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی تحصیل به زبان آلمانی در مدارس و دانشگاه‌های دولتی آلمان میسر است که هزینه‌ای بابت شهریه دریافت نمی‌شود. اما تحصیل در مدارس دوزبانه خصوصی و یا رشته‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، مشمول پرداخت هزینه خواهد بود. بااین‌حال می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین مزایای اقامت دائم المان برخورداری از تحصیل رایگان و ارزان است.

وجود مهاجران بسیار

بدون شک مهاجرت کردن به کشوری که میزبان مهاجران بسیاری از تمام نقاط دنیاست، یک مزیت محسوب می‌شود.زیرا شما می‌توانید با افراد زیادی در ارتباط باشید که مانند خودتان در کشور مادری خود زندگی نمی‌کنند. ازاین‌جهت روابط دوستانه و مؤثری در انتظار شما خواهد بود.

برای آگاهی دقیق‌تر از شرایط اقامت دائم المان و مزیت های زندگی در این کشور می‌توانید از راهنمایی مشاوران ویکو استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *