آلمان

افتتاح حساب بانکی در آلمان و گرفتن کارت اعتباری

افتتاح حساب بانکی در آلمان

اگر قرار است به آلمان سفری کاری یا تحصیلی داشته باشید، حتماً باید به‌محض ورود برای افتتاح حساب بانکی در آلمان اقدام کنید. افتتاح حساب در آلمان به شما این امکان را می‌دهد که کارت اعتباری دریافت کنید و بتوانید برای خرید، پرداخت اجاره، پرداخت بیمه و … از آن استفاده کنید. انواع بانک‌ها در آلمان عبارت‌اند از بانک‌های دولتی، خصوصی، آنلاین و …

افتتاح حساب بانکی در آلمان و گرفتن کارت اعتباری

اگر قصد دارید برای تحصیل، کار و … به کشور آلمان سفر کنید، یکی از اولین اقداماتی که باید در بدو ورود به این کشور انجام دهید، افتتاح حساب بانکی در آلمان است. شاید در ابتدا این کار کمی سخت و پیچیده به نظر برسد اما اگر بانک مناسبی را انتخاب کرده باشید و از قبل با مراحل کار آشنا باشید، به‌راحتی می‌توانید یک حساب بانکی در آلمان باز کنید. در این مطلب شما را با جزئیاتی درباره بانک‌های آلمان و نحوه افتتاح حساب در آلمان آشنا خواهیم کرد. اگر به اطلاعاتی تخصصی نیاز دارید یا با سؤالی خاص مواجه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ویکو در ارتباط باشید.

انواع حساب بانکی در آلمان

پیش از آن‌که درباره نحوه افتتاح حساب بانکی در آلمان اطلاعاتی به دست آورید، باید با انواع حساب بانکی در این کشور آشنا شوید. در آلمان به‌طورکلی دو نوع حساب وجود دارد:

  1. حساب جاری: این نوع حساب که با عنوان Girokonto شناخته می‌شود درواقع همان حسابی است که به شما برای پرداخت هزینه‌ها به‌وسیله کارت اعتباری کمک می‌نماید. کارتی که بعد از افتتاح حساب در این بانک‌ها در اختیارتان قرار داده می‌شود EC-Karte نام دارد.
  2. حساب پس‌انداز: ابتدا باید بدانید میزان سود حساب‌‌های پس‌انداز آلمان، تقریباً صفر است. پس حتماً باید دلیلی خاص برای افتتاح چنین حسابی داشته باشید که البته کارمند بانک نیز در این مورد شما را راهنمایی خواهد کرد.

افتتاح حساب بانکی در آلمان چه مزایایی دارد؟

افتتاح حساب بانکی در آلمان

امروزه تقریباً در همه‌جای دنیا بسیاری از کارهای مالی توسط کارت‌های اعتباری یا پرداخت‌های آنلاین انجام می‌شود. درواقع دیگر نمی‌توان مانند سال‌ها قبل میزان زیادی اسکناس با خود به همه‌جا حمل کرد و تمام خریدها را نقدی انجام داد. به همین دلیل است که شما در هنگام ورود به آلمان باید پیش از هر چیز برای افتتاح حساب در آلمان اقدام کنید. شما به این حساب برای انجام کارهای زیر احتیاج خواهید داشت:

  • دریافت پول نقد از خودپرداز
  • خرید باکارت اعتباری
  • افتتاح حساب بانکی در آلمان برای پرداخت حق بیمه
  • پرداخت اجاره خانه، قبوض و …
  • دریافت تسهیلات مختلف مانند وام
  • و …

در بسیاری از موارد مهاجران هنگام ورود به آلمان ملزم به افتتاح حساب بلوکه هستند که با حساب‌های جاری معمول تفاوت‌هایی دارد. اطلاعات دقیق‌تر دراین‌باره را می‌توانید از مشاوران ویکو دریافت نمایید.

شرایط افتتاح حساب در آلمان چیست؟

اگر به فکر افتتاح حساب بانکی در آلمان هستید باید مدارک زیر را از قبل تهیه نمایید:

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت و جواز اقامت
  • آدرس محل زندگی فعلی در آلمان
  • مدارک SCHUFA (SCHUFA سازمانی است که اطلاعات و سوابق مالی افراد را در دست دارد و برای افتتاح حساب در بانک‌های آلمانی تأییدیه‌ای مبنی بر استطاعت مالی فرد برای پرداخت اقساط و … ارائه می‌دهد.)

خوب است بدانید با توجه بانک انتخابی، می‌توانید پیش از مراجعه به‌صورت تلفنی نیز نوبت رزرو کنید.

بانک مناسبی انتخاب کنید

برای افتتاح حساب بانکی در آلمان باید با انواع بانک‌ها آشنا باشید. در آلمان بانک‌ها به چند دسته خصوصی، دولتی، بین‌المللی، آنلاین و تعاونی تقسیم می‌شوند. برای مثال بانک‌های آنلاین بدون نیاز به حضور فیزیکی و حتی از خارج از آلمان به شما این امکان را می‌دهند که برای افتتاح حساب اقدام کنید. بااین‌حال انتخاب بانک به شرایط شما و نوع حساب بستگی دارد. می‌توانید برای آشنایی دقیق برای انواع بانک‌های آلمانی با کارشناسان شرکت ویکو مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *