آلمان

بررسی خوابگاه دانشجویی آلمان

خوابگاه دانشجویی آلمان

نوع دیگر خوابگاه دانشجویی آلمان  که با هزینه بیش تر در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ مجتمع های خصوصی می باشد. بر اساس گزارش انجمن دانشجویان کشور آلمان، در حدود چهل درصد از دانشجویان در خوابگاه ها اقامت دارند و باقی به طور پراکنده در منازل خصوصی و آپارتمان های شخصی اقامت دارند.

شرایط خوابگاه دانشجویی آلمان

در کشور آلمان، خوابگاه دانشجویی آلمان یکی از ارزان ترین و مناسب ترین مکان ها برای اقامت دانشجویان می باشد. این مکان های مقرون به صرفه و اقتصادی با نام student Union halls of residence در کشور آلمان برای اقامت دانشجویان آماده شده اند. از آن جایی که پیدا کردن یک مکان مناسب و اقتصادی برای یک دانشجوی خارجی در کشور آلمان کار سختی است، خوابگاه دانشجویی آلمان  بسیار گزینه مناسبی برای جایگزین شدن آپارتمان و سایر مجتمع های مسکونی می باشد.

زیرا خرید یک آپارتمان در املاک آزاد کشور آلمان بسیار هزینه بر می باشد. برای اینکه دانشجویان در هنگام ورود به کشور آلمان دچار مسائل و مشکلات مربوط به اقامت نشوند؛ بهتر است در همان ابتدا موضوع خوابگاه دانشجویی را پیگیری کنند.

خوابگاه دانشجویی آلمان

بعد از اینکه مشخص شد در کدام دانشگاه و کدام شهر قرار است مشغول تحصیل شوید؛ باید از طریق سایت studentenwerk و انجمن دانشجویان شهر محل تحصیل برای اقامت در خوابگاه دانشجویی  آلمان درخواست خود را ثبت کنید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیش تر در مورد اقامت در خوابگاه دانشجویی در کشور آلمان، می توانید از مشاوران شرکت کاریابی ویکو کمک بگیرید چراکه گروه ویکو یک شرکت کاریابی بین المللی است که اطلاعات لازم را جهت اقامت و شرایط زندگی در آلمان برای شما بازگو و روشن می کند.

قوانین خوابگاه دانشجویی آلمان

برای اینکه در خوابگاه دانشجویی آلمان اقامت خوبی داشته باشید؛ باید قوانین این کشور که برای خوابگاه دانشجویی وضع شده را بدانید و به خوبی عمل کنید. در این دانشگاه یک کمیته تشکیل می شود که توسط خود دانشجویان اداره می شود.

به این کمیته؛ کمیته خود گردان گفته می شود. این کمیته خودگردان در حقیقت راه ارتباطی بین دانشجویان و و اتحادیه دانشجویی می باشد. مسئولین خوابگاه دانشجویی آلمان  و هم چنین مسئولین اتحادیه دانشگاه با همکاری هم؛ فعالیت های ورزشی، فرهنگی و ورزشی مربوط به دانشجویان را اداره و مدیریت می کنند.

خوابگاه دانشجویی آلمان

 شرایط اقامت در خوابگاه دانشجویی آلمان

در کشور آلمان برای اقامت دانشجویان خارجی دو نوع خوابگاه دانشجویی تدارک دیده شده است. نوع اول که برای اقامت همه دانشجویان آماده شده است و در اختیار همه دانشجویان قرار می گیرد؛ با نام student Union halls of residence شناخته شده است. نوع دیگر خوابگاه دانشجویی آلمان  که با هزینه بیش تر در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ مجتمع های خصوصی می باشد. بر اساس گزارش انجمن دانشجویان کشور آلمان، در حدود چهل درصد از دانشجویان در خوابگاه ها اقامت دارند و باقی به طور پراکنده در منازل خصوصی و آپارتمان های شخصی اقامت دارند.

از جمله دلایل انتخاب خوابگاه دانشجویی آلمان برای اقامت توسط دانشجویان خارجی این است که هزینه مناسب دارند و فرصت معاشرت با دانشجویان از کشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف فراهم می شود. هم چنین اغلب خوابگاه های دانشجویی نزدیک به دانشگاه قرار دارند و رفت و آمد برای دانشجویان راحت است.

خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان با شرایط متفاوت از هم دیگر؛ ساخته می شوند. قیمت ها و سایر ویژگی های خوابگاه با هم فرق می کند. خوابگاه دانشجوی آلمان شامل موارد مختلف و طراحی های متفاوت می باشد.

تک اتاق، آپارتمان های مشترک، آپارتمان های مجردی، آپارتمان های ساخته شده برای افراد متاهل، آپارتمان های مناسب افراد تک والدینی، از جمله مکان های مناسبی است که برای اقامت همه دانشجویان آماده شده است و پیشنهاد می شود. با توجه به شرایط هر یک از دانشجویان می توانند در هر یک از این مکان ها اقامت داشته باشند. بعد از اینکه دانشجو؛ نامه تاییدیه برای پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کند می تواند برای اخذ خوابگاه دانشجویی  آلمان اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *