جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی دقیق و کامل شرایط دریافت بلوکارت آلمان

اگر به دنبال آگاهی از شرایط دریافت بلوکارت آلمان هستید، متن زیر را مطالعه کنید که اطلاعات مفیدی در این خصوص ارائه شده است.

شرایط دریافت بلوکارت آلمان چیست؟

بلوکارت آلمان که فرصتی مناسب جهت زندگی و اقامت دائم آلمان را برای مهاجران فراهم می سازد، شرایط خاصی جهت دریافت دارد. این یعنی اینکه اگر دارای شرایط دریافت بلوکارت آلمان باشید، قطعا می توانید نسبت به اخذ آسان این کارت آبی اقدام کنید؛ ولی اگر فاقد این شرایط باشید، این امکان در اختیار شما نخواهد بود. در ادامه به بررسی شرایط دریافت بلوکارت آلمان خواهیم پرداخت و به واسطه این شرایط می توانید متوجه شوید که آیا شما امکان دریافت این کارت را دارید یا خیر.

دارا بودن مدرک تحصیلی، یکی از اصلی ترین شروط دریافت بلوکارت آلمان:

برای دریافت بلوکارت آلمان می بایست دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشید. البته مدرک معادل آن نیز کفایت می کند. همچنین مدرک مورد نظر شما باید با حرفه یا شغلی که قصد دارید در آلمان انجام دهید، در ارتباط باشد. در غیر اینصورت، شرایط دریافت بلوکارت آلمان برای شما وجود نخواهد داشت.

همچنین باید این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که مدرک شما باید علمی بوده و از اعتبار بالایی برخوردار باشد. ضمنا این مدرک می بایست با استانداردهای آلمان مطابقت داشته باشد. مدرک فوق می تواند متعلق به یکی از دانشگاه های آلمان و یا دانشگاه های معتبر و مورد تایید این کشور باشد.

داشتن مهارت و تخصص های مورد نیاز آلمان، شرط بعدی:

برخی از مهارت ها و تخصص ها برای کشور آلمان، اهمیت زیادی دارند که در صورت برخورداری از این مهارت ها، شرایط دریافت بلوکارت آلمان را خواهید داشت. مهارت ها و تخصص هایی همچون: تکنولوژی اطلاعات، علوم مهندسی، علوم پزشکی، علوم طبیعی، ریاضیات و حقوق.

داشتن پیشنهاد شغلی، عامل مهم در دریافت بلوکارت:

عامل مهم بعدی که نشان می دهد شرایط دریافت بلوکارت آلمان را دارید، داشتن پیشنهاد شغلی است. برخورداری از یک قرارداد رسمی که موقعیت شغلی مناسب شما و همچنین حقوقتان را نشان دهد، الزامیست. فراموش نکنید که به امضا رسیدن قرارداد توسط شرکت ایرانی که برای آن کار می کنید و شرکت آلمانی که قرار است برای آن کار کنید، ضرورت بالایی دارد.

پیشنهاد شغلی نیز باید از سوی یکی از شرکت ها یا موسسه های معتبر، مطرح شده و همچنین مورد تایید کارفرما قرار گیرد. یعنی کارفرمای آلمانی باید تایید کند که قرار است شما به عنوان یک کارمند خارجی به استخدام شرکت او درآیید. به علاوه لازم است این پیشنهاد شغلی با تخصص و مهارتی که دارید، در ارتباط باشد. اگر صاحب مشاغل آزاد هستید، این حق از شما سلب شده و در نتیجه، شرایط دریافت بلوکارت آلمان را نخواهید داشت.

برخورداری از درآمد مشخص و مورد نظر کشور آلمان:

از دیگر شرایط دریافت بلوکارت آلمان، برخورداری از درآمد مشخص است. این درآمد نباید از از حداقل دستمزد قانونی کشور آلمان، کمتر باشد. البته بسته به منطقه و یا شهر خاصی از آلمان، مقدار حقوق مورد انتظار، متفاوت خواهد بود.

دقت داشته باشید حداقل دستمزد قانونی در آلمان، 44300 یورو است و حداکثر دستمزد نیز 56800 یورو در سال می باشد. اگر حقوقی که دریافت می کنید، 1.5 برابر حقوق متوسط کشوری باشد، یعنی شرایط دریافت بلوکارت آلمان را خواهید داشت. توجه فرمایید این میزان حقوق در برخی از مشاغل، متفاوت می باشد. مثلا حقوق مربوط به مشاغل مربوط به علوم ریاضیات، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی و پزشکی و سلامت، 41048 یورو است.

ثبت‌ نام در اداره Resident’s Registration:

شرایط مختلفی جهت دریافت بلوکارت آلمان وجود دارند که یکی از آنها ثبت نام در اداره Resident’s Registration است. پس از اینکه عملیات ثبت نام به پایان رسید، می بایست نسبت به تحویل گواهی ثبت نام به اداره مهاجرت اقدام کنید. این اقدام در حین ثبت درخواست برای بلوکارت صورت می گیرد.

بیمه درمانی، مهمترین شرط دریافت بلوکارت آلمان:

شرایط دریافت بلوکارت آلمان، متعدد است. یکی از این شرایط که راحت به نظر می رسد، این است که باید در آلمان تحت پوشش یک بیمه درمانی مشخص مثل بیمه سلامت قرار داشته باشید. به طور کلی تحت پوشش بودن بیمه های معتبر در آلمان، یکی از شروط اساسی برای دریافت بلوکارت است و امکان اقامت دائم آلمان را مهیا می سازد. این بیمه می تواند هزینه های درمانی را جبران نموده و شما را از پرداخت این هزینه ها معاف کند.

مدارک ترجمه شده، شرط دیگر برای اخذ بلوکارت:

شرط دیگری که دریافت بلوکارت آلمان را امکان پذیر می سازد، مدارک ترجمه شده است. فرقی نمی کند مدرک در دست شما، مدرک تحصیلی باشد یا هر مدرک مهم دیگری، در هر حال تمامی این مدارک باید ترجمه شده باشند و زبان ترجمه نیز باید آلمانی یا انگلیسی باشد. در غیر اینصورت، بلوکارت آلمان در اختیارتان قرار نخواهد گرفت.

مدت اقامت، متناسب با مدت پیشنهاد کار:

برای اینکه از شرایط دریافت بلوکارت آلمان بهره مند شوید، مدت اقامت شما می بایست متناسب با مدت پیشنهاد کارتان باشد. این مدت نباید از 4 سال کمتر باشد.

تجربه شغلی دارای اهمیت غیر قابل انکار:

دریافت بلوکارت آلمان به تجربه شغلی یا کاری شما وابسته می باشد. داشتن حداقل پنج سال تجربه کاری مرتبط، ضروری به نظر رسیده و این موضوع باید در رزومه درج شده باشد. همچنین ارائه مدارکی که نشان می دهند شغل شما از وجهه قانونی برخوردار است، اهمیت بسیاری دارد. تنها با داشتن این مدارک می توانید قانونی بودن شغلتان را اثبات کنید. از جمله این مدارک می توان به ویزای طولانی مدت متقاضی و مدارک مربوط به بیمه سلامت اشاره کرد.

آشنایی ابتدایی با قوانین و فرهنگ آلمان:

یکی دیگر از موضوعات مهمی که وجود داشته و شرایط دریافت بلوکارت آلمان را مهیا می سازد، آشنایی کلی با قوانین، فرهنگ و آداب و رسوم این کشور است. با توجه به اینکه آلمان به سیاست های عمومی خود اهمیت زیادی می دهد و به دنبال راهی برای دفع تهدیدات است، به همین دلیل کارشناسانی که وظیفه صدور کارت آبی آلمان را بر عهده دارند، به این موضوع اهمیت می دهند.

مقصد پرواز دارای اهمیت بسیار در دریافت کارت آبی:

بلیطی که در دست دارید، باید به مقصد آلمان باشد. اگر بخواهید به طور غیر مستقیم به آلمان سفر کنید و از طریق چند مبدا به آلمان راه پیدا کنید، شرایط دریافت بلوکارت آلمان را نخواهید داشت. به عبارت دیگر پرواز شما باید مستقیما به مقصد آلمان انجام گیرد.

«جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط دریافت بلوکارت آلمان و یا انجام اقداماتی در خصوص مهاجرت به این کشور، شرکت مهاجرتی ویکو، همراهی تان خواهد کرد.»

ارزیابی شرایط مهاجرتی شما با مشاوران حرفه‌ای و متخصص ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: strtoupper() expects parameter 1 to be string, null given in /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php:101 Stack trace: #0 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(101): strtoupper(NULL) #1 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(68): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hash_to_element(Object(DOMElement), 2, '<!doctype html>...') #2 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(149): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hashes('<!doctype html>...') #3 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(119): WP_Rocket\Eng in /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php on line 101