جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

12 تا از مزایای بلوکارت آلمان

مزایای بلوکارت آلمان

هدف از ارائه بلوکارت آلمان، جبران کمبود نیروی متخصص و ماهر در این کشور است. در حقیقت آلمان به منظور تامین نیروهای متخصص بین المللی اقدام به عرضه بلوکارت نموده و از این طریق، از نیروهایی که شرایط و پتانسیل لازم را برای کار و زندگی در این کشور دارند؛ دعوت به عمل آورده است.

مزایای بلوکارت آلمان

این کارت ارزشمند به شهروندان غیر اروپایی امکان می دهد تا مقدمات اقامت دائم آلمان را برای خود مهیا سازند. به عبارت دیگر، هدف از ارائه بلوکارت، تسهیل روند اقامت دائم مهاجران به ویژه نیروهای توانمند به این کشور می باشد.

ناگفته نماند بلوکارت آلمان توسط کسانی که سابقه زندگی در آلمان و یا دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته اند نیز قابل دریافت می باشد. مزایای بلوکارت آلمان باعث شده تا این مجوز قانونی، مورد توجه بسیاری از مهاجران، به ویژه مهاجران ایرانی قرار گیرد. مزایایی همچون:

1. کسب درآمد عالی، برابر با درآمد شهروندان آلمانی:

یکی از مزایای بلوکارت آلمان که محبوبیت بیش از پیش آن را رقم زده، کسب درآمد عالی در کشور آلمان می باشد. در حقیقت مهاجرانی که صاحب این مجوز هستند، می توانند درآمدی برابر با درآمد شهروندان آلمانی کسب نمایند. بنابراین هیچ تفاوتی بین مهاجران غیر اروپایی و شهروندان اروپایی از نظر درآمدی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است به محض شروع کار در آلمان می توانید از همان ابتدا حقوق عالی را دریافت کنید. بنابراین نیازی نیست چند مدت از اشتغال شما گذشته باشد تا بتوانید درآمد مطلوب را به دست آورید. این یعنی اینکه هیچ فاصله ای بین شما و درآمد ایده آل در آلمان وجود نخواهد داشت.

2. دریافت مجوز اقامت دائم بعد از مدت زمان کوتاه (در صورت داشتن مهارت بالا در زمان اشتغال):

از دیگر مزایای بلوکارت آلمان که برای صاحبان این کارت رقم خواهد خورد، کسب مجوز اقامت دائم بعد از 2 سال و 9 ماه است؛ البته به این شرط که این افراد، مهارت و توانایی بالای خود در مدت زمان اشتغال را اثبات کرده باشند. شرط بعدی، سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی می باشد. البته شرط آخری هم وجود دارد که آن، داشتن سطح پایه در زبان آلمانی است. بنابراین اگر صاحبان بلوکارت، همه این شرط ها را دارا باشند؛ می توانند بعد از 33 ماه، نسبت به اخذ آسان مجوز اقامت دائم آلمان اقدام کنند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که اگر صاحبان کارت آبی از مدرک زبان آلمانی سطح B1 برخوردار باشند، به جای 33 ماه می توانند مجوز اقامت دائم آلمان را در مدت زمان کوتاه تر یعنی 21 ماه (1 سال و 9 ماه) دریافت کنند. این موضوع، عالی به نظر می رسد.

3. اجازه اشتغال برای همسرتان، از مهمترین مزایای بلوکارت آلمان:

یکی از مزایایی که به واسطه داشتن بلوکارت می توانید آن را دریافت کنید، اجازه اشتغال برای همسرتان است. در واقع حتی اگر همسر شما چیز زیادی راجع به زبان آلمانی نداند و آگاهی کمی درباره آن داشته باشد؛ باز هم می تواند برای اقامت آلمان اقدام کند. چه بسا که اجازه اشتغال هم به او داده می شود. این مجوز در مدت زمان خیلی کوتاه و بدون هرگونه محدودیت صادر می گردد.

4. امکان تغییر مکان به سایر کشورهای اروپایی (بعد از 1 سال و نیم):

در صورتی که صاحب بلوکارت آلمان باشید، می توانید پس از گذشت مدت زمان مشخص به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تغییر مکان دهد. این مدت زمان، 1 سال و نیم (18 ماه) است. بنابراین تا وقتی که زمان مورد نظر فرا نرسیده باشد؛ این امکان، مهیا نخواهد بود.

مزایای بلوکارت آلمان

5. فرصت حضور تا 1 سال در اتحادیه اروپا:

شرایط بدین صورت است که دارندگان بلوکارت می توانند تا 1 سال در اتحادیه اروپا بمانند، بدون اینکه حق اقامت از آنها گرفته شود. بنابراین این مورد را هم می توان جزو بهترین مزایای بلوکارت آلمان دانست.

6. کسب حق شهروندی آلمان بعد از گذشت چند سال:

اگر به مدت 8 سال در آلمان زندگی کرده باشید و یا همین مدت از زمان اشتغال شما در این کشور گذشته باشد، می توانید برای دریافت حق شهروندی اقدام کنید و آن را به دست آورید.

7. عدم نیاز به ویزا جهت سفر به سایر کشورهای اروپایی:

از مزایای بلوکارت آلمان می توان به عدم نیاز دارنده کارت به ویزا جهت سفر به دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد. در واقع این شخص برای سفر به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ویزا نیاز نخواهد داشت.

یک شرط مهم در این خصوص وجود دارد که لازم است به آن اشاره کنیم. آن شرط هم این است که فرد باید 1 ماه بعد از ورود خود به کشور آلمان، درخواست لازم در این رابطه را ارائه داده باشد. در غیر اینصورت چنین امکانی در اختیار او قرار نخواهد گرفت.

8. اقامت دائم در آلمان حتی با وجود داشتن بلوکارت اتحادیه اروپا:

افرادی که بلوکارت اتحادیه اروپا را دریافت کرده و تجربه حضور در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز داشته باشند؛ حق اقامت دائم آلمان برای آنها لحاظ خواهد شد.

9. بهره مندی از سیستم های مجهز درمانی کشور آلمان:

یکی از بزرگترین مزایای بلوکارت آلمان این است که به واسطه آن می توان از سیستم های مجهز بهداشتی و درمانی در این کشور برخوردار گشت. سیستم های بهداشتی و درمانی آلمان، یکی از به روزترین و کاملترین سیستم ها هستند و نیاز مخاطبان را به نحو مطلوب برآورده می سازند.

10. سفر به دیگر کشورهای اروپایی در بازه زمانی 6 ماهه:

به واسطه برخورداری از این کارت می توانید در بازه زمانی 6 ماهه، سفر به دیگر کشورهای اروپایی به مدت 3 ماه را تجربه کنید. برای این کار به هیچ ویزایی احتیاج نخواهید داشت.

مزایای بلوکارت آلمان

11. امکان کار و تحصیل بدون هیچگونه هزینه:

نه تنها خود می توانید از مزایای بلوکارت آلمان برای کار و تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوید؛ بلکه خانواده شما نیز چنین فرصتی را خواهند داشت و نیاز نیست بابت این امر، هزینه ای بپردازند.

12. دریافت ویزای بلوکارت آلمان:

دریافت ویزای بلوکارت آلمان برای دارندگان این کارت، میسر می باشد. بدین شکل که صاحبان کارت آبی می توانند ویزای بلوکارت را در بازه 1 تا 4 ساله دریافت کرده و حتی امکان تمدید آن را خواهند داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به بلوکارت آلمان و یا مهاجرت به کشور آلمان می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی ویکو در تماس باشید. آنها به تمامی سوالات و نیازهای شما، پاسخ خواهند داد.

ارزیابی شرایط مهاجرتی شما با مشاوران حرفه‌ای و متخصص ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: strtoupper() expects parameter 1 to be string, null given in /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php:101 Stack trace: #0 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(101): strtoupper(NULL) #1 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(68): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hash_to_element(Object(DOMElement), 2, '<!doctype html>...') #2 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(149): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hashes('<!doctype html>...') #3 /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(119): WP_Rocket\Eng in /home/wicogrou/public_html/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php on line 101