کانادا

همه چیز درمورد ویزای بیزینس ویزیتور کانادا 2023

ویزای بیزینس ویزیتور کانادا

در این مقاله ما به‌صورت کامل به معرفی ویزای بیزینس ویزیتور کانادا و همچنین مدارک موردنیاز دریافت آن خواهیم پرداخت و تمامی نکات مربوط به آن را توضیح خواهیم داد تا به‌صورت کامل با نحوه دریافت این ویزا آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای بیزینس ویزیتور کانادا یکی از انواع ویزاهایی است که این کشور به شما اعطا می‌کند و شما با کمک آن می‌توانید به این کشور سفر کنید. ویزای بیزینس ویزیتور یک سری ضوابط و مسائلی دارد که مقداری آن را با ویزای کار کانادا متفاوت می‌کند و شما باید مراحل متفاوتی را برای اخذ این ویزا انجام دهید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید.

ویزای بیزینس ویزیتور چیست؟

ویزای بیزینس ویزیتور یکی از ویزاهایی که است که کشور کانادا به افراد متقاضی حضور در این کشور اعطا می‌کند و به آن‌ها اجازه شرکت در جلسات و کارگاه‌های آموزشی را در این کشور می‌دهد.

شما با داشتن ویزای بیزینس ویزیتور می‌توانید به کشور کانادا سفر کنید و قراردادهای شرکتی را امضا کنید و امکان شرکت در جلسات حضوری و کاری شرکت‌ها را خواهید داشت، یکی از معایب این ویزا عدم اجازه کارکردن در کشور کانادا است.

برای این که بتوانید ویزای بیزینس ویزیتور کانادا را دریافت کنید نیاز دارید که در ابتدا تمکن مالی خود را به کشور کانادا ثابت کنید و در ادامه باید مدت اقامت خود را تا 6  ماه تعیین کنید؛ شما پس از این مدت زمان دیگر قادر نخواهید بود که در کشور کانادا اقامت کنید و باید به ایران برگردید.

یکی دیگر از شروط دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا اثبات عدم ورود به بازار کار کانادا است، این تعهدنامه به این معناست که شما نباید برای افراد تابعه این کشور به‌عنوان رقیب تجاری و اقتصادی باشید.

به‌عبارت‌دیگر ویزای بیزینس ویزیتور کانادا به شما امکان کسب درآمد از کشور کانادا را نمی‌دهد و شما باید منبع درآمدتان خارج از کشور کانادا باشد؛ ولی شما می‌توانید از کشور کانادا کالا یا خدمات را خریداری کنید و به کشور خود وارد کنید.

مراحل دریافت ویزای بیزینس ویزیتور

دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا نیاز به یک سری از مراحل جهت اخذ این ویزا دارد، که شما باید طی کنید و در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • ریز برنامه سفر: قبل از ورود به کشور کانادا شما باید در ابتدا سفر خود را به‌صورت کامل برای این کشور شرح دهید؛ به این صورت که محل اقامت، مدت اقامت، دلیل سفر، جزئیات پرواز را باید با مقامات کانادا به اشتراک بگذارید و آن‌ها را مطلع کنید.
  • مدارک تجاری: قبل از درخواست برای ثبت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا باید مدارک تجاری مربوط به کسب‌وکار خود و فعالیتی که قصد انجام آن را در کانادا دارید را برای مقامات کانادا عنوان کنید تا در صورت تأیید برای شما ویزای بیزینس صادر شود.
  • تمکن مالی: یکی دیگر از مواردی که برای ویزای بیزینس ویزیتور کانادا نیاز است که داشته باشید تمکن مالی برای اقامت ۶ماهه در این کشور است، گواهی تمکن مالی شامل توانایی پرداخت هزینه اقامت، پزشکی، رفت‌وآمد و دیگر هزینه‌های مربوطه در کشور کانادا می‌شود.
  • بیمه و معاینه پزشکی: ارائه‌ی بیمه درمانی برای ورود به کشور کانادا برای دریافت هر گونه ویزا ضروری است. شما باید قبل از ورود به کشور کانادا گواهی سلامت روانی و پزشکی خود را ارائه دهید تا بتوانید ویزای بیزینس ویزیتور کانادا را دریافت کنید.
  • دعوت‌نامه: یکی از مهم‌ترین بخش‌های دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا دریافت دعوت‌نامه از سوی یک فرد کانادایی است که به شما اجازه ورود به کشور کانادا را صادر می‌کند و شما می‌توانید نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید.

ویزای بیزینس ویزیتور کانادا

برای دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا چه مدارکی موردنیاز است؟

دریافت ویزای بیزینس ویزیتور نیازمند یک سری مدارک است که شما باید آن‌ها را آماده کنید تا بتوانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید این مدارک شامل:

  • ارائه‌دادن اصل پاسپورت
  • ارائه‌دادن شناسنامه فرد متقاضی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • تکمیل برگه درخواست ویزای ویزیتوری کانادا
  • تکمیل برگه اطلاعات خانوادگی
  • ارائه تصویر با پس‌زمینه سفید
  • ارائه سند ملکی برای تمکن مالی در صورت نیاز
  • ارائه برگه حمایت از سوی شرکت مادر و شرکت میزبان واقع در کشور کانادا
  • ضمانت‌نامه ارائه خدمات در کشور کانادا
  • اطلاعات تماس شرکت میزبان کشور کانادا
  • ارائه برگه تمکن مالی برای اقامت در کانادا و بازگشت به کشور خود
  • گواهی تزریق واکسیناسیون کرونا

این موارد بسته به شرایط و شرکت‌های موردنظر در کشور کانادا دچار تغییر می‌شوند و بسته به نوع شرکت یا هدف شما از دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا تغییر پیدا می‌کنند.

تماس با ما

ویزای بیزینس ویزیتور کانادا برای چه کسانی کاربرد دارد؟

افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در کشور کانادا را دارند واجد شرایط دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا هستند این افراد شامل:

  • افرادی که با کارفرمایان کانادایی خود ملاقات می‌کنند؛ برای کسانی که با شهروندان کانادایی کار می‌کنند امکان دریافت ویزای بیزینس ویزیتور کانادا را خواهند داشت.
  • افرادی که برای آموزش و یادگیری حرفه‌ای به کشور کانادا سفر می‌کنند؛ یکی از امکانات دریافت ویزای بیزینس ویزیتور امکان شرکت در رده‌های آموزشی در کانادا است که به شما امکان برخورداری از آموزش‌های باکیفیت را می‌دهد.
  • افرادی که برای بهره‌وری از محصولات و شرکت‌های کشور کانادا سفر می‌کنند؛ اگر برای خرید از شرکت‌های کانادا و واردات محصولات بخواهید اقدام کنید می‌توانید از ویزای بیزینس ویزیتور کانادا استفاده کنید.
  • افرادی که قصد گسترش و بهبود روابط کاری خود با شرکت‌های کانادایی را دارند؛ یکی دیگر از امکانات ویزای بیزینس ویزیتور کانادا این است که شما می‌توانید با شرکت‌های کانادایی همکاری کنید و روابط خود را بهبود دهید.
  • افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کانادا را دارند؛ اگر بخواهید در کشور کانادا اقدام به سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید با کمک ویزای بیزینس ویزیتور این کار را انجام دهید. این ویزا به شما امکان انجام سرمایه‌گذاری در این کشور را در حوزه‌های مختلف می‌دهد.

پس از اتمام مدت‌زمان ویزای بیزینس ویزیتور کانادا چه باید کرد؟

همان‌طور که قبل‌تر بیان کردیم مدت اعتبار ویزای بیزینس ویزیتور کانادا 6 ماه است و پس از اتمام این مدت زمان دیگر ویزا برای شما کاربردی نخواهد داشت.  بنابراین باید قبل از اتمام زمان اعتبار ویزا به فکر تعویض ویزا یا تمدید آن باشید که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

ویزای بیزینس ویزیتور کانادا

گاهی اوقات شما ویزای بیزینس ویزیتور را دریافت کرده‌اید و پس از مدت‌زمان 6 ماه نیز بنابه دلایل مختلفی از جمله کارکردن در کشور کانادا حضور دارید در این هنگام شما موظف هستید که برای تغییر ویزای بیزینس ویزیتور خود اقدام کنید و ویزای کار یا ویزای توریستی مربوط به کشور کانادا را دریافت کنید.

اگر پس از اتمام مدت‌زمان ویزای بیزینس ویزیتور اقدامی برای تمدید یا تعویض ویزا انجام ندهید کشور کانادا شما را به‌عنوان اتباع غیرقانونی شناسایی خواهد کرد و شما را از کشور اخراج خواهد کرد و در آینده هم ممکن است دیگر اجازه ورود به کشور را به شما ندهد.

برای تمدید ویزای بیزینس ویزیتور باید شرایط خاصی را داشته باشید و بهتر است که شما با یک مشاور متخصص در این حوزه مشورت کنید تا به شما به‌صورت دقیق دررابطه‌با تمدید این ویزا کمک کند.

آیا ویزای بیزینس ویزیتور را می‌توان برای کل خانواده اخذ کرد؟

شما نمی‌توانید با اخذ ویزای بیزینس ویزیتور برای خود تمام خانواده خود را به کانادا ببرید. برای این که بتوانید تمام خانواده را به کشور کانادا ببرید باید برای دیگر اعضای خانواده خود ویزای توریستی بگیرید تا بتوانید همراه با خانواده خود به کشور کانادا بروید.

شما باید در کنار ویزای بیزینس ویزیتور خود برای بقیه اعضای خانواده ویزای توریستی بگیرید تا بتوانید همراه با خود خانواده را نیز به همراه خود ببرید.

روش دیگر این است که برای هر فرد از اعضای خانواده خود به‌صورت جداگانه ویزای بیزینس ویزیتور را دریافت کنید. این روش ممکن است بسیار سخت باشد و عملاً زمان دریافت ویزا به‌صورت هم‌زمان صورت نگیرد و شما نتوانید تمامی اعضای خانواده را به کانادا ببرید.

ویزای بیزینس ویزیتور کانادا

سخن پایانی

در این مقاله به‌صورت کامل به معرفی ویزای بیزینس ویزیتور پرداختیم و مراحل دریافت این ویزا، کاربردهای ویزای بیزینس ویزیتور، مدارک موردنیاز ویزای بیزینس ویزیتور و دریافت ویزا را به‌صورت کامل برای شما شرح دادیم و شما با مطالعه این مقاله به‌صورت کامل با روند کار آشنا خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سؤال‌هایتان می‌توانید با مشاوران سایت ما در بخش نظرات در ارتباط باشید. کارشناسان ویکو همراه شما هستند تا شما را در کمترین زمان به‌صورت کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *