آلمان

ویزای کار آلمان تضمینی

ویزای کار آلمان تضمینی

ویزای کار آلمان تضمینی از سوی موسسه کاریابی و مهاجرتی ویکو می‌باشد برای ساختن آینده روشن. آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اقتصاد اروپا را به لطف صنایع پیشرو جهان مانند خودروسازی و مواد شیمیایی دارد. این باعث می‌شود که این کشور برای افرادی که برای کار به آنجا نقل مکان کنند، جذاب باشد. علاوه بر این، دانشگاه‌های خوب، شهرهای چندفرهنگی و هزینه‌های زندگی مناسب در مقایسه با بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی دیگر دارد.

ویزای کار آلمان تضمینی

علاوه بر این، آلمان در شاخص زندگی بهتر OECD امتیاز خوبی کسب کرده است. متوسط درآمد خالص یکبار مصرف خانوار 38971 دلار آمریکا است و 77 درصد افراد در سن کار شغل دارند. اگرچه اقتصاد قوی است و روحیه کار سخت وجود دارد، تنها 4 درصد از آلمانی ها ساعت های بسیار طولانی کار می کنند در حالی که میانگین OECD 10 درصد است. کار در آلمان همچنین به معنای حداقل دستمزد تضمین شده و مزایای تامین اجتماعی خوب است.

مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA، آلمان یک سیستم مهاجرتی دو لایه دارد. ساکنان اتحادیه اروپا/EFTA می توانند آزادانه به آلمان نقل مکان کنند و شغل پیدا کنند، در حالی که اتباع کشورهای ثالث معمولاً به پیشنهاد شغلی و مجوز برای کار در آنجا نیاز دارند. 11.8 میلیون نفر در آلمان ساکن خارجی هستند.

بسیاری از آنها نقش های با مهارت بالا را بر عهده می گیرند و مشاغل را پر می کنند. در واقع، کارگران مهاجر نقش کلیدی در پر کردن شکاف‌های بازار کار در آلمان در سال‌های اخیر داشته‌اند.

چه کسانی به ویزای کار آلمان نیاز دارند؟

اتباع اتحادیه اروپا/EFTA

شهروندان اتحادیه اروپا (EU) یا انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA – متشکل از ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) نیازی به ویزای کار یا اجازه اقامت آلمان ندارند. آنها فقط به پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر برای نشان دادن در کنترل مرزی نیاز دارند. شهروندان بیکار اتحادیه اروپا/EFTA می توانند بیش از سه ماه برای جستجوی کار یا شرکت در آموزش بمانند.

ویزای کار آلمان تضمینی

شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA که بیش از سه ماه اقامت دارند باید در دفتر ثبت نام ساکنان محلی خود (Einwohnermeldeamt) ثبت نام کنند.

برخی از اعضای خانواده اتباع اتحادیه اروپا/EFTA می توانند بدون نیاز به ویزا به آلمان بیایند و کار کنند.

اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA

اگر شما یک تبعه کشور ثالث هستید که برای کار به آلمان می آیید، به ویزای کار یا مجوز نیاز دارید. همچنین معمولاً قبل از نقل مکان به یک پیشنهاد شغلی نیاز خواهید داشت. برخی از کشورها با منطقه شنگن موافقت نامه هایی دارند که به شهروندان خود اجازه می دهد بدون ویزا سفر کنند و تا 90 روز اقامت داشته باشند.

با این حال، آنها فقط می توانند در این مدت استخدام کوتاه مدت یا آموزش های مرتبط با کار را بگذرانند. برای اقامت بیش از 90 روز، آنها به یک مجوز اقامت مرتبط با کار نیاز دارند که در طول مدت اشتغال آنها ادامه داشته باشد.

انواع ویزای کار آلمان

به طور کلی دو نوع ویزای کار در آلمان وجود دارد. اینها هستند:

ویزای کار کوتاه مدت – تا 90 روز (سه ماه) معتبر است و قابل تمدید نیست.

ویزای کاری طولانی مدت – برای هر چیزی که بیش از سه ماه طول بکشد. بسته به نوع کار معمولا بین 1 تا 5 سال اعتبار دارند. بسیاری از آنها قابل تجدید هستند.

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *