آلمان

چگونگی فسخ قرارداد در آلمان

فسخ قرارداد

افراد زیادی که به فکر به دست آوردن یک شغل مناسب و متناسب با مهارت خود در آلمان هستند، از فسخ قرارداد کاری خود می ترسند اما باید دانست که با یادگیری و فراگیری نکات مربوط به مهاجرت کاری و شرایط اعمال شده درمورد شغل و فسخ قرارداد کاری خود، از این دل نگرانی ها خلاص شد و با آرامش خاطر به کشور آلمان مهاجرت کرد.

بررسی فسخ قرارداد در آلمان

اکثر زیادی از افراد برای مهاجرت، کشور آلمان را در نظر می گیرند چرا که دارای یک شرایط اقتصادی باثبات است و کیفیت زندگی مردم در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، در رده ی بالاتری قرار دارد. یکی از دلایل بسیار مهم برای انتخاب آلمان به عنوان کشور مقصد، پیدا کردن شغل دلخواه است، چون که کشور آلمان پذیرای افراد مهاجر جوان و جویای کار است.

در واقع همین افراد زیادی که به فکر به دست آوردن یک شغل مناسب و متناسب با مهارت خود در آلمان هستند، از فسخ قرارداد کاری خود می ترسند اما باید دانست که با یادگیری و فراگیری نکات مربوط به مهاجرت کاری و شرایط اعمال شده درمورد شغل و فسخ قرارداد کاری خود، از این دل نگرانی ها خلاص شد و با آرامش خاطر به کشور آلمان مهاجرت کرد.

فسخ قرارداد

و برای فراگیری شرایط کاری و فسخ قرارداد آن، می توان به گروه ویکو مراجعه کرد و این گروه یک شرکت کاریابی است که اطلاعات لازم را درمورد هر آنچه که باید در مورد کشور آلمان، روش های مهاجرت، شرایط و دستورالعمل های آن را در خصوص قراردادهای کاری بدانید، در اختیار شما قرار می دهد.

قوانین مربوط به فسخ قرارداد در آلمان

در آلمان قوانین محافظتی قوی برای کارمندان وجود دارد و آن ها را از به راحتی اخراج شدن ایمن نگه می دارد؛ مخصوصاً زمانی که یک کارمند بیش از شش ماه در یک شرکت فعالیت کند و تعداد کارکنان آن شرکت بالاتر از ده کارمند باشد و در این صورت، هر کارفرمایی نمی تواند به راحتی یک کارمند را اخراج کند و برای اینکه یک کارفرما بتواند یک کارمند را اخراج کند، باید برای فسخ قرارداد خود، شرایط زیر را داشته باشد:

  • اگر یک شرکت نتواند درآمد کافی داشته باشد و در پرداخت حقوق کارمندان خود به مشکل بر بخورد، می تواند کارفرما با صلاح دید خود، تعدادی از کارمندان را اخراج کند و دلیلی برای فسخ قراردادهای خود داشته باشد.
  • یکی از عواملی که موجب فسخ قرارداد کاری یک کارمند با شرکت می شود، عدم تعهد کاری او و توهین به کارکنان و نارضایتی کاربران می باشد.
  • اگر یک کارمند در یک دوره ی بیماری طولانی مدت به سر ببرد و یا مهارت کافی برای انجام کار خود ندارد، کارفرما می تواند قرارداد کاری او را فسخ کند.

و در نقطه ی مقابل، ممکن است یک کارمند تمایل به فسخ قرارداد خود داشته باشد که در این صورت بهتر است، مهلت قانونی فسخ قرارداد مدنظر قرار گیرد و سپس استعفای خود را به صورت کتبی به کارفرما تحویل دهید البته بنابر احتیاط، بهتر است قبل از پیدا کردن یک شغل جدید، به فکر فسخ قرارداد کاری خود نباشید.

فسخ قرارداد

سخن آخر

همانطور که گفته شد، کشور آلمان به دلیل دارا بودن ظرفیت های زیاد شغلی، افراد زیادی این کشور را به عنوان کشور مقصد محل زندگی موقت یا دائم خود انتخاب می کنند و برای مهاجرت به آلمان باید با کلیه شرایط مربوط به مهاجرت، زندگی، تحصیل، کار، قراردادهای کاری، فسخ قرارداد و … آشنا شد و باید آن ها را فرا گرفت تا در این کشور دچار مشکل نشد.

پیشنهاد ما برای فهمیدن درست این شرایط مربوط به مهاجرت، مشاوره و ارتباط با شرکت کاریابی ویکو است؛ این شرکت کاریابی بین المللی سابقه ی زیادی در زمینه ی مهاجرت و شرایط آن دارد و با تخصص و تجربه ای که اعضای این شرکت دارند، می توانند شما را درمورد شرایط کاری و فسخ قرارداد آگاه سازند و شما را در انجام یک مهاجرت موفق و بدون دردسر یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *