آلمان

شرط سنی مهاجرت به آلمان چقدر است؟

شرط سنی مهاجرت به آلمان

شرط سنی مهاجرت به آلمان یکی از پارامترهای مهمی است که مشغله ذهنی را برای اکثر متقاضیان مهاجرت به این کشور به وجود آورده است. در ادامه مطلب این موضوع را برای شیوه‌های مختلف مهاجرتی به کشور آلمان مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره همراه ما باشید.

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

افرادی که هدف مهاجرت آن‌ها به آلمان تحصیل در این کشور است باید در رده‌ی سنی مشخص و حداقل چهار سال بعد از فارغ‌التحصیلی دوباره مشغول به تحصیل در مقطع مورد نظر شوند. همچنین اگر بخواهند مدرک دیپلم را در ایران بگیرند حداقل زمان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کالج‌های آلمان چهار سال است.

شرایط سنی زیر سن قانونی جهت مهاجرت به آلمان

آلمان کشوری با نظام آموزشی قوی است که به دانش آموزان زیر سن قانونی و مقاطع ابتدایی اهمیت زیادی می‌دهد. در این کشور تحصیل برای دانش آموزان از شش سالگی شروع می‌شود. طوری که دانش آموزان ابتدا وارد دوره ابتدایی شده درس‌های اصلی علوم و ریاضی را به صورت مهارتی و کاربردی یاد می‌گیرند. سپس باگذشت چهار سال وارد دوره متوسطه می‌شوند که تدریس درس‌ها شکل جدی به خود می‌گیرد و تا شانزده‌سالگی تحصیل امری اجباری است که برای افراد مقیم آلمان و مهاجران رایگان است و زبان تدریس آلمانی است.

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق کار

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق کار کمتر از 40 سال است؛ بنابراین اگر شخص سنی زیر این دهه داشت شانس وی در اخذ ویزای کار زیاد می‌شود.

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

این شرط هیچ محدودیتی ندارد. طوری که افرادی با دهه شصت بدون هیچ پیشگیری از طریق سرمایه‌گذاری کار خود را انجام می‌دهد.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

حداقل سن ازدواج برای افراد خواهان مقیم آلمان باید کمتر از هجده سال نباشد تا درخواست وی جهت اخذ اقامت لغو نشود.

مدارک و شرایط سنی ویزای تحصیلی در آلمان

جهت دریافت ویزا از طریق تحصیل، شخص متقاضی مدارک و هویت تحصیلی خود را ارائه دهد. طوری که شرایط سنی زمان ارائه مدرک در این کشور اهمیت زیادی دارد و فاصله زیاد بین سن و مدرک تحصیلی مشکلاتی جهت تحصیل در آلمان را به وجود می‌آورد. دو دسته مدارک لازم جهت ارائه یکی به دانشگاه و دیگری به سفارت آلمان جهت اخذ ویزای تحصیلی است. البته تأکید بر زبان آلمانی مورد استفاده در ترجمه مدارک ضروری است تا خللی در کار ایجاد نشود. جهت پیشگیری از ایجاد مشکلات کنونی با مراجعه به وب‌سایت ویکو تمام راهنمایی‌های لازم برای مهاجرت تحصیلی در هر رده سنی تعریف و مشخص شده است.

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل برای متقاضیان ایرانی

شرایط سنی جهت تحصیل در کشور آلمان برای متقاضیان آلمان و اتحادیه اروپا با سایر کشورها متفاوت است. بنابراین تحصیل در هر سنی بدون محدودیت برای شهروندان آلمانی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است. اما متقاضیان ایرانی باید طبق شرایط سنی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری عمل کنند.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان برای پناهندگان

روش دیگری جهت مهاجرت به آلمان وجود دارد و آن هم استفاده از پناهندگی است. که شرکت‌های حقوقی به علت خطرات زیاد این روش را تکذیب می‌کنند. مطابق کنوانسیون ژنو افرادی که در کشور خود امنیت ندارند. با مراجعه به کشورهای عضو ژنو می‌توانند از حمایت آن‌ها بهره‌مند شوند. چنین شیوه مهاجرتی شرایط سنی خاصی ندارد. افراد در هر سنی می‌توانند از حق پناهندگی در کشور مذکور استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *